LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer buiten de bebouwde kom?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ralphje78

Wanneer buiten de bebouwde kom?

Ongelezen bericht door ralphje78 »

Ik woon aan de rand van Apeldoorn, bij ons in de buurt liggen 2 wegen die beide aan het eind een bocht hebben zodat ze bij elkaar komen (een U vorm). In het stuk tussen deze 2 wegen ligt een natuurpark. In dit park ligt ook een beek die uiteindelijk uitkomt in een klein meertje. Het begin van de 2 wegen ligt binnen de bebouwde kom maar op beide wegen staan op gegevens moment de borden einde bebouwde kom, dus gaat het over op buiten bebouwde kom. Het park wordt veel gebruikt door wandelaars en door hondenbezitters. Bij ons is het verboden om binnen de bebouwde kom honden los te laten lopen ( tenzij het een uitlaatveld is of een losloopgebied). Wat ik mij nu afvraag is wanneer bevindt je je juridisch gezien in dit park buiten de bebouwde kom. Op de ene weg staat het bord einde bebouwde kom iets verder als op de andere. Kun je nu hemelsbreed een fictieve lijn tussen deze borden trekken en als je deze passeert bevindt je je dan buiten de bebouwde kom?

Vraag komt doordat de BOA’s van de gemeente hier regelmatig controleren en boetes uitdelen op plekken waar je hemelsbreed gezien de borden einde bebouwde kom gepasseerd bent.

stofzuigertje

Re: Wanneer buiten de bebouwde kom?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Lees de APV eens door en ga met buren deze uitprinten als er Binnen de bebouwde kom zou staan!

Als er binnen gemeente zou staan mag het niet.
Dus maak duidelijk verschil tussen bebouwde kom en gemeente grenzen want ook buiten het plaatsnaambordje kan het toch tot de gemeente horen.

Dus een letterlijke uitdraai van dit artikel kan alle boetes geseponeerd worden!

Gesloten