- Eerst werd er helemaal niet gereageerd.
- Daarna ontving in duizenden irrelevante documenten, maar niet de gevraagde informatie, en er werd niet gewezen naar het AVG verzoek.
- Nu wordt er volledig gezwegen, ondanks herhaalde verzoeken, juridische stappen en lopende procedures.
Omdat dit probleem steeds groter wordt, heb ik inmiddels de Autoriteit Persoonsgegevens en de rechtbank op de hoogte gesteld. Ook heb ik brancheorganisaties die toezien op de integriteit van bewindvoerders ingelicht. Toch lijkt het erop dat grote organisaties en personen in machtsposities vaak de wet kunnen overtreden zonder directe gevolgen.
Mijn vraag aan jullie:
- Wat zouden volgens jullie de gevolgen moeten zijn voor een bewindvoerder die structureel de AVG schendt?
- Waarom is het als burger zo moeilijk om je recht te halen, terwijl instanties wél optreden als het om bedrijven of overheden gaat?
- Moet de Autoriteit Persoonsgegevens strenger handhaven om dit soort misstanden te voorkomen?
- Hoe kan het dat sommige organisaties wegkomen met wetsovertredingen zonder consequenties?
Het voelt alsof je als burger constant tegen een muur aanloopt wanneer je recht probeert te halen. Ze hopen dat ze je kunnen uitputten door niet te reageren, wat veel mensen ook uiteindelijk doen. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Hebben jullie vergelijkbare ervaringen?
Ik ben benieuwd naar jullie inzichten en reacties.