LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat kan ik aan mijn advocaat doen?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
peetjepeet
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:05

wat kan ik aan mijn advocaat doen?

Ongelezen bericht door peetjepeet »

Wij hebben binnenkort een rechtzaak(kan ook niet uitgesteld worden).Nu wilt meneer de advocaat 4000.-hebben eerder komt hij niet opdagen hoeft de zaak niet besproken te worden en kan ik barsten!!!hij heeft al een voorschot van 2500.- gehad.

omdat ik geen geld heb, is mijn zaak nu dus verloren

weet iemand wat je hier tegen kunt doen?

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: wat kan ik aan mijn advocaat doen?

Ongelezen bericht door Frankkk »

Tja, de gemaakte afspraken staan als het goed is op papier?

Daar moet op staan wat de betalingsafspraken zijn en waar hij zich voor belooft in te spannen. Daar kunt u hem aan houden. Als er niet duidelijk in staat wat u moet betalen en wanneer, dan is het onredelijk van hem om nu opeens met dit soort eisen te komen.

Als die advocaat dat geld nu al wil hebben, dan kan ik me voorstellen dat hij geen vertrouwen heeft in een goede afloop van de zaak en er daarom voor probeert te zorgen dat hij in ieder geval zijn geld heeft.

Voor vragen kunt u onder meer terecht bij het juridisch loket: www.hetjl.nl, maar verlaat je niet op hun advies, blijf zelf goed nadenken!

Mijn advies zou zijn om de advocaat aangetekend te laten weten dat u niet akkoord gaat met de betaling van 4000 euro en dat u van hem verlangt dat hij eerst gewoon zijn werk doet. Ook schrijft u dan in de brief dat u hem aansprakelijk stelt voor schade als gevolg van het niet verschijnen van zijn persoon in de rechtbank.

peetjepeet
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:05

Re: wat kan ik aan mijn advocaat doen?

Ongelezen bericht door peetjepeet »

Frankkk Bedankt voor je snelle reactie,

Ik heb de algemene voorwaarden nagelezen (gewoon standaard)
voor het einde van de zaak declaraties betalen. een zaak is pas afgelopen als er een uitspraak is.toch?

Ja, hij heeft er geen vertrouwen in, dat klopt. Hij wilt ook niet echt luisteren omdat het een complexe zaak aan het worden is, denk ik, en hij gaat binnenkort bij een andere firma werken(wist ik niet vantevoren)
Ik begrijp ook niet waarom hij deze zaak aangenomen heeft, nu doet hij de zaak meer kwaad dan goed.

jouw laatste advies klnikt goed.
morgen krijgt hij een aangetekend schrijven.

bedankt!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: wat kan ik aan mijn advocaat doen?

Ongelezen bericht door ronald g »

Daar zit de adder er staat in de voorwaarden Voor de zaak de declaratie's betalen.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: wat kan ik aan mijn advocaat doen?

Ongelezen bericht door Frankkk »

De zaak is pas afgelopen als er een uitspraak is.

Dus de betaling kan volgens die voorwaarde ook na de zitting geschieden.

Bovendien is het geld er niet, dus een andere oplossing dan weigeren te betalen lijkt niet mogelijk.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: wat kan ik aan mijn advocaat doen?

Ongelezen bericht door ronald g »

Dat is tweeledig er komt een zaak dat is duidelijk en deze gaat ook door dus geldt de regel voor de zaak de kosten voldoen. Als een advo er vertouwen in heeft kan er wel geschippert worden, edoch hij heeft er geen vertouwen in en wil niet later achter zijn centen aanlopen. Als vraagsteller tegen advies van de advo doordrukt draait hij ook voor de kosten op en wil advo schadeloos gesteld worden.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: wat kan ik aan mijn advocaat doen?

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ach Ronald, een advocaat doet er goed aan om het op papier te zetten als hij geen vertrouwen heeft in een goede afloop van de zaak en de klant toch de zaak wil doordrukken.

Dit heeft hij niet gedaan, dus de advocaat moet nu niet zo hoog van de toren blazen. Dit is gewoon blufgedrag en daar moet je niet aan toegeven. Bovendien, hij heeft het geld niet dus een andere optie dan terugbluffen is er niet.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: wat kan ik aan mijn advocaat doen?

Ongelezen bericht door ronald g »

eind van het verhaal blijft de advocaat wint en de eiser verliest. Contract is contract. Het enige blijft dat eiser de zaak doorgedrukt heeft en tegen het advies van de advo in gegaan is. Tja een advo die niet de voorwaarden van een contract weet is geen advo.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: wat kan ik aan mijn advocaat doen?

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ja, waarschijnlijk zal de advocaat winnen.

Maar ja, gewoon achterover leunen en niets doen lijkt me niet verstandig, dus een duidelijke aangetekende brief kan geen kwaad.

En als de zaak geen kans van slagen heeft, dan heeft betalen sowieso geen zin.

Heeft meneer de advocaat zijn verzoek om die 4000 euro mondeling of schriftelijk gedaan? Als het mondeling is geweeest, dan is het nog waarschijnlijker dat het pure bluf is.

De advocaat dient zich trouwens wel aan de advocatenwet te houden, zoals te lezen op de site van de Nederlandse Orde van Advocaten: http://www.advocatenorde.nl

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: wat kan ik aan mijn advocaat doen?

Ongelezen bericht door ronald g »

Voordat we speculeren laten we de reactie van peet afwachten. Ik ben wel benieuwd waarom het eigenlijk gaat letselschade een overhangende tak buren die overlast bezorgen ik weet niet.

peetjepeet
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:05

Re: wat kan ik aan mijn advocaat doen?

Ongelezen bericht door peetjepeet »

als jullie het niet erg vinden ga ik er niet te diep op in nu, aangezien deze zaak nog moet voorkomen.

deze zaak ligt op het bedrijfsvlak.zelfstandig ondernemer/compagnon

ik heb een melding gedaan bij het fraude meldpunt tegen mijn compagnon nadat hij onze bv heeft laten ploffen(zonder mijn medeweten ik was op vakantie), vandaar dat hij via een andere weg mij financieel probeert uit te kleden.

hebberigheid ziert de mens nietwaar!


ieder geval bedankt voor jullie informatie

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: wat kan ik aan mijn advocaat doen?

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik wil eerlijk zeggen dat ik er dan geen antwoord op weet. Dit is bedrijfsrecht. en zal me er ook niet meer in mengen maar wellicht kan uw accountant iets doen. Er geen enkele bescherming zoals een buro van rechtshulp. Ik wens u veel sterkte en u bent niet de enige die er ingeluist word, verhaal halen is bijna onmogelijk. Ik neem aan dat het daar mee van doen heeft?

insider1
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 jan 2006 13:11

Re: wat kan ik aan mijn advocaat doen?

Ongelezen bericht door insider1 »

Als u financiëel niet capabel bent de advocaat te betalen heeft ook ú het recht om een toevoeging aan te vragen!
Formulier aanvragen bij uw gemeente (kan vaak al electronisch) invullen, af laten tekenen door de gemeente en bij uw advocaat inleveren.
In uw brief een vermelding zetten uw bevindingen voor te leggen aan de Orde van Advocaten kan alleen al voldoende zijn uw advocaat aan het werk te houden.(uit eigen ervaring)

Gesloten