LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterschapsbelasting maal drie

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
boomgaard

Waterschapsbelasting maal drie

Ongelezen bericht door boomgaard »

Waarom moet ik (men) in hemelsnaam voor een drie persoons huishouden waterschapsbelasting betalen terwijl er maar twee personen in het huishouden wonen.
Is er in het verleden hier ooit met succes bezwaar tegen gemaakt?
In mijn optiek is deze verdeelsleutel niet correct.

Gast

Re: Waterschapsbelasting maal drie

Ongelezen bericht door Gast »

das het zelfde met gemeentebelasting.

oa. afvalstoffen ed.

ik betaal in mijn eentje net zoveel als een gezxin met 3 kinderen bezwaar haalt niks uit.

b.olsen

Ongelezen bericht door b.olsen »

ja, inderdaad, belachelijk , wij zijn ook maar met zijn tweeen , en moeten net zoveel betalen als een gezin met vier kinderen, wie weet hoe wij daar verandering in kunnen brengen?

Gast

Ik heb dit bij het waterschap al eerder aangekaart: Via de gemeente is simpel te achterhalen uit hoeveel personen een gezin bestaat. Reactie van het waterschap: Dan stapt u maar naar de rechter.... (Wetend, dat je dat toch niet doet, vanwege de proceskosten) E.e.a. is ook aanhangig geweest in de politiek een aantal jaren geleden: Er werd echter niets mee gedaan.
Het is gewoonweg een stuk gemakzucht van de gemeenten en waterschappen, ondanks het hoge onredelijkheidsgehalte.

Gast

Ik betaal bij mijn gemeente en waterschap voor 1 persoon. Als ik echter samen ga wonen, betaal ik voor 3 personen. Men beweert dat als men per gezin gaat vaststellen ieder jaar hoeveel personen er wonen, de administratiekosten hoger zijn dan aangeslagen te worden voor 3 personen.

Soms moet je apart vrijstelling aanvragen bij het waterschap of de gemeente. Ik zelf moest ieder jaar zorgen voor een verklaring dat ik het jaar alleen heb gewoond. Stuurde ik dat niet op, dan werd ik standaard voor 3 personen aangeslagen.

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Dat is toch al jaren zo? Als je alleen woont betaal je voor 1 persoon, als je met 2 of meer personen woont betaal je voor 3 (vervuilingseenheden heet dat geloof ik). Compleet belachelijke regel, maar het is nooit veranderd.

Gesloten