LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wereldinkomen belasting

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
vanwees
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:34

wereldinkomen belasting

Ongelezen bericht door vanwees »

Hallo,Ik ben 33 jaar en heb een wajong uitkering en van de week heb ik een formulier ontvangen van de belasting dienst over 2007 dat ik een jaar inkomen uit het buitenland zou hebben van 42.000 euro .

Dat is een vreemde zaak want ik woon al mijn hele leven in nederland en ben 100 % nederlander.

Ik heb geen verstand van dat soort dingen en vindt het ook geen stijl om mij zoiets toe te sturen.

Ik heb bezwaar aangetekend tegen deze fout.
Het is voor de belasting toch een kleine moeite om te kijken waar ik destijds gewoont hebt.
In nederland dus .

Wat kan ik hier tegen doen?

Ik kan geen aanslag betalen daar heb ik het geld niet voor.

Help.

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: wereldinkomen belasting

Ongelezen bericht door Kicoa »

Ook al woon je in Nederland kun je best inkomen uit het buitenland hebben. Als dit niet het geval is inderdaad bezwaar maken of eens informeren waar ze het eigenlijk over hebben. Er gaat wel eens iets fout bij de Belastingdienst.

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: wereldinkomen belasting

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

je hebt al gedaan wat je hiertegen kan doen.

Fouten maken kan altijd, daar is de overheid heel goed in.

Het is dus afwachten...

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: wereldinkomen belasting

Ongelezen bericht door MLF »

Dan is er iemand die op jouw sociaalnummer zit, dat kan nl zomaar tot de belasting erachter komt.
Heb je een ID-kaart? Het is het nummer rechts onder je geboorte plaats. Zijn 9 cijfers.

Gesloten