LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken bij UWV

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
student538

Werken bij UWV

Ongelezen bericht door student538 »

Beste mensen,

Onlangs een vacature aangeboden gekregen om bij het UWV te gaan werken. Ik wil graag referenties. Zijn er mensen die meer kunnen vertellen over het werken bij het UWV?

Pavlova

Re: Werken bij UWV

Ongelezen bericht door Pavlova »

student538 schreef:Beste mensen,

Onlangs een vacature aangeboden gekregen om bij het UWV te gaan werken. Ik wil graag referenties. Zijn er mensen die meer kunnen vertellen over het werken bij het UWV?
Ik heb ruim 10 jaar geleden ook een tijdje bij het UWV gewerkt nadat ik met mijn studie gestopt was. Dit was overigens via een uitzendbureau. Het UWV zal geen slechte werkgever zijn lijkt me, arbeidsvoorwaarden zijn er ook goed geregeld lijkt me. Waar je wel tegen moet kunnen is dat het UWV een groot en log apparaat is, als je allergisch bent voor bureaucratie moet je er niet werken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

student538 schreef:Beste mensen,

Kun - jij - een - báán - krijgen ? :shock:

Aanpakken, en je handjes dichtknijpen als je daar zit. Als het op de ene afdeling niet bevalt kun je altijd weer intern solliciteren naar wat anders. Zo makkelijk is het tegenwoordig ook weer niet om iets te vinden dat bij je nivo past.

Succes met het verdere verloop. :D

rollertje

Ongelezen bericht door rollertje »

Ik heb 6,5 jaar bij UWV gewerkt. Is inderdaad een werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Het is semi-overheid en dat scheelt.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Is nu niet de meest dynamische werkomgeving die je je kunt voorstellen.

Persoonlijk zou ik daarom liever even verder kijken naar een "echt" bedrijf.. :mrgreen:

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

rollertje schreef:Ik heb 6,5 jaar bij UWV gewerkt. Is inderdaad een werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Het is semi-overheid en dat scheelt.
Kunt U even aangeven wat er dan scheelt aan het feit dat het UWV semi-overheid was?
Tegenwoordig is het gewoon een commercieel bedrijf dat een taak van de overheid moet uitvoeren....
Trouwens, die 6,5 jaar is niks, mijn vrouw werkt er pas 28 jaar....en heeft er nog steeds naar de zin. Goed salaris en inderdaad, goede secundaire arbeidsvoorwaarden. En dat logge valt wel mee.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat word je functie dan bij het UWV ?
Verzekerings artsen en arbeidsdeskundige hebben het er niet gemakkelijk, die
mogen maar zoveel mensen per maand/jaar afkeuren etc, terwijl ze zelf heel
goed weten dat bepaalde mensen niet meer zouden kunnen werken maar het is kiezen of delen, of afkeuren of zelf je baan verliezen.

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

Mijn moeder heeft vroeger via uitzendburo ook bij het UWV gewerkt geloof ik, en daar zat ze prima naar d'r zin.

Ik heb gelukkig voor de eerste keer in m'n leven nu pas te maken met UWV in de vorm van WW, en dat gaat vooralsnog heel soepel, ik hoop de ongein die ik hier lees nooit mee te maken..

Als je die baan krijgen kan, pak hem aan dan ;)

Veel succes!

student538

Ongelezen bericht door student538 »

Als Klantadviseur. Het is COPC aangestuurd, callcenter begreep ik.

rollertje

Ongelezen bericht door rollertje »

dhc schreef:
rollertje schreef:Ik heb 6,5 jaar bij UWV gewerkt. Is inderdaad een werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Het is semi-overheid en dat scheelt.
Kunt U even aangeven wat er dan scheelt aan het feit dat het UWV semi-overheid was?
Tegenwoordig is het gewoon een commercieel bedrijf dat een taak van de overheid moet uitvoeren....
Trouwens, die 6,5 jaar is niks, mijn vrouw werkt er pas 28 jaar....en heeft er nog steeds naar de zin. Goed salaris en inderdaad, goede secundaire arbeidsvoorwaarden. En dat logge valt wel mee.
Ik heb het altijd prettiger gevonden om bij de overheid of semi-overheid te werken, maar dat is wel mijn persoonlijke mening. Mijn man wil daar voor geen goud werken. Die werkt liever commercieel. Zo heeft ieder zijn voorkeur.

Ik heb niet gezegd dat ik het lang vind die 6,5 jaar en dat ik daardoor vreselijk veel ervaring heb bij dit bedrijf. Ik snap uw opmerking dan ook niet dat die 6,5 jaar niks is. Ik ben weg gegaan omdat mijn werkplek verplaatst werd naar Amsterdam en ik in het oosten van het land woon. Anders had ik er nu nog wel willen werken. En nee, het was op dat moment niet mogelijk om een andere werkplek dichterbij te krijgen.

John778

Ongelezen bericht door John778 »

Ik wil ok gaan werken bij de overheid . Ik ben nu aan het solliciteren via randstad (zie link), maar ik ben benieuwd of ik dit wel moet doen. Kan ik niet beter direct bij de overheid werken. Niet via een uitzendbureau.

Gesloten