LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Is de WMO nu echt zo zaligmakend als Den Haag in het hoofd heeft?

Ja.
2
25%
Nee.
1
13%
Absolute achteruitgang.
2
25%
Hopen dat deze wet er niet door komt.
0
Geen stemmen
Er moeten nodig nieuwe verkiezingen komen.
3
38%

Totaal aantal stemmen: 8

Wheeler

Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)

Ongelezen bericht door Wheeler »

Als het even tegen zit krijgt heel Nederland met ingang van 1 juni 2006 te maken met de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).

Wat dit gaat inhouden is nog heel erg vaag, maar dat we met ons alle 50 jaar terug in de tijd gaan is al wel duidelijk.

Vanaf die datum wil onze regering namelijk af van onderandere de Wet Voorziening Gehandicapte (WVG) en huishoudelijke hulp via de AWBZ.
Dit zal dan allemaal via de gemeenten in Nederland moeten gaan lopen, met als doel als je hulp nodig hebt, bijvoorbeeld een gehandicapte medemens, moet je die hulp maar bij je buren of familie zien te regelen, kun je dat niet om wat voor reden dan ook mag je een beroep op de WMO doen.
De grote vraag is echter, wil de gemeente waar u woonachtig bent u wel helpen?

We krijgen dus echt weer wat opgelegd door onze regering waar we niet mee vooruit gaan, niet moderner, maar juist een hele grote stap, of liever een reuzensprong, achteruit.

Vele buren in ons land werken beide, zowel man als vrouw, we zullen wel moeten met de nieuwe Zorgverzekering, anders kunnen we die niet eens betalen.

Onze regering denkt dus werkelijk dat onze buren als ze thuis komen van het werk nog even bij de buren gaan schoonmaken of even een buur gaan verzorgen, dat is ver verleden tijd :!:

Kan of wil je buurman of buurvrouw je niet helpen, dan maar een beroep op je even zo druk bezette familie doen, nee, die hebben gelukkig niets anders te doen dan even een eind te gaan rijden om iemand zijn been te verbinden of even te strijken bijvoorbeeld.

50 jaar terug in de tijd in de gedachte van Den Haag, echt weer zo'n ondoordachte zet van onze regering :!:

Het is echt te zielig voor woorden door wat voor mensen ons land wordt bestuurd, nou ja, bestuurd :?: Naar de haaien wordt geholpen kunnen we beter zeggen.

Zijn dit nu allemaal strafmaatregelen omdat wij massaal tegen de Europese Grondwet hebben gestemd :?:

Het begint er echt op te lijken zou ik denken.

Bedenk allemaal goed dat het ons alle zal gaan treffen, ook als u (nog) geen hulpbehoefte hebt, maar ook u wordt een daagje ouder en zult uiteindelijk hulp van derden nodig hebben.

pluisje

Re: Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)

Ongelezen bericht door pluisje »

wat de h h ondersteuning betreft, alleen mensen die hulp nodig hebben in de huishouding moeten dan bij de gemeente aan kloppen mensen die ziek zijn en verzorging nodig hebben blijven bij een zorg instelling.
wat betreft hulpmiddelen die worden hier al voor een groot deel door de gemeente geregeld en dat wordt er niet beter op het is heel moeilijk om iets voor elkaar te krijgen hoor....

wel moet je af vragen wat gaat de gemeente inzetten voor het h h werk.
misschien wel schoonmaak bedrijven...

en nee dit is geen strafmaatregel dit was al bekent voor dat wij gingen stemmen....

ik ben het wel met je eens dat het er echt niet beter op wordt voor mensen die echt afhankelijk zijn.

wat en wie dit land zo naar de knoppen help en mensen zo in de problemen brengt zijn mensen die geen enig idee hebben dat er in nederland mensen wonen die zo weinig geld hebben dat zij zich niet meer kunnen redden al zouden ze het willen.
dat zijn mensen die een inkomen hebben waar wij alleen maar van kunnen dromen,die een prive hulp hebben en niet afhankelijk zijn van zorginstellingen zij huren gewoon een particuliere verzorgende of verpleegkundige in.
zij liggen er echt niet wakker van dat het ons slecht gaat hoor ,als zij maar een mooie auto hebben een mooi huis ,vaak op vakantie kunnen ,en ga zo maar door.

pluisje :cry:

Wheeler

Ongelezen bericht door Wheeler »

Tja Pluisje,

De rijken worden rijker en de minder bedeelde moeten maar zien hoe ze het redden in dit land, echt heel erg jammer en vernederend voor de mensen die dit land hebben opgebouwd en (helpen) opbouwen, en ervoor hebben betaald en gezorgt dat we een sociaal stelsel hadden.

Nederland gaat echt naar de knoppen op deze manier, dat vrees ik niet alleen, kijk maar wat er allemaal op ons af komt per 1-1-2006.

Allemaal tekenen aan de wand dat politiek Den Haag absoluut geen rekening houd met zijn burgers, sterker nog, ze staan zo verschrikkelijk ver van ons af dat ze zich niet eens realiseren wat ze dit land aandoen.

Hilda Visch

Ongelezen bericht door Hilda Visch »

Bij de IGSD te Harderwijk werd ik verplicht om over te stappen naar een door hun aangewezen (collectieve) ziektekosten verzekering. De Agis.
Vergelijking met mijn huidige ziektekosten verzekering wijst uit dat ik bij Agis slechter en duurder uit ben.
Wanneer ik hier niet op in zou gaan dan kom ik niet langer meer in aanmerking voor vergoedingen die voorheen in de Wet Bijzondere Bijstand wel vergoed werden.
Ik moet nu zelf mijn eigen bijdrag van de Thuiszorg betalen. En in plaats van 1 keer per 2 jaar een vergoeding van 180 euro voor een bril/lenzen zou ik nu 1 keer per 3 jaar nog geen 100 euro vergoed krijgen. Dit zou voor mij betekenen dat ik (ondanks dat ik het hard nodig heb) mijn thuishulp op moet gaan zeggen.
Waar is de opzet van vrije keuzemogelijkheid voor je zorgverzekering in nu gebleven?

Ik heb contact opgenomen met de SP in Harderwijk. Die vertelden mij het volgende in een email.
"Ik acht uw klacht gegrond, want het mag niet zo zijn dat de IGSD beslist welke verzekering u moet nemen. Nu heeft de IGSD contracten afgesloten met AGIS en de zaken kennelijk zo geregeld dat de eigen bijdrage, in zaken als de uwe, door de verzekering gedekt worden. Het vervelende van de nieuwe WMO-wet is, dat gemeenten zelf kunnen bepalen, wat wel en wat niet gedekt wordt. Het is ons als SP een grote zorg. Deze wet maakt keuzevrijheid in het kiezen van een verzekering voor u vrijwel onmogelijk. Dit druist regelrecht in tegen de principes die achter het liberaliseren van de ziektekosten zitten.
Tevens behoort ons systeem van verzekeren tot de duurste van heel Europa, zelfs met de "korting" die wij kunnen krijgen als we collectief verzekeren.
Ik sprak 2 maanden geleden een marktkoopman die samenwoonde met een Belgische vrouw. Zij betaalde slechts 110,00 Euro per jaar aan premies. In Nederland betaal je voor dezelfde dekking 12X zo veel."

Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden door de WMO? Kan RADAR hier iets mee/tegen doen?

Vriendelijke groeten Hilda

Gesloten