LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WET MULDER: (on)behoorlijke gijzeling voor (kans)armen ?
Re: WET MULDER: (on)behoorlijke gijzeling voor (kans)armen ?
Als de overheid iemand vast wil zetten moeten ze hem toch opsporen. Het is gewoon fatsoenlijk en handig dat voor de rechtszaak te doen.
Er komen een groot aantal gijzelingen aan, omdat de machinerie nu automatisch op gijzeling uitkomt. Justitie voert vooral het aantal bekeuringen op, terwijl de zware overtredingen geen prioriteit krijgen. En als 1% van 10 miljoen bekeuringen niet betaalt, raken 100.000 mensen per jaar vrijheid, geld en voertuigen kwijt. Vooral mensen die administratief niet sterk zijn of af en toe verhuizen.
Dat zij vooral jongeren, bejaarden (al dan niet dement), verslaafden en katvangers.
Ik ben ervoor dat der zijn rechtvaardig opgelegde boetes betaalt en daar niet te makkelijk onderuit komt. Maar niet dat de lichtse verkeersovertreders in het gevang komen door eigen fouten en vooral die van de Officier.
Katvangers zijn een plaag, maar straffen zal waarschijnlijk weinig helpen. De ware plaag ziijn de katten, die gevaarlijk rijden. Zij kopen katvangers om, of stelen hun identiteit. Het zou toch logisch zijn dat justitie die opspoort en vervolgt. Daar wordt het veiliger van. Is dat nou zo moeilijk met alle elektrinica?
Er komen een groot aantal gijzelingen aan, omdat de machinerie nu automatisch op gijzeling uitkomt. Justitie voert vooral het aantal bekeuringen op, terwijl de zware overtredingen geen prioriteit krijgen. En als 1% van 10 miljoen bekeuringen niet betaalt, raken 100.000 mensen per jaar vrijheid, geld en voertuigen kwijt. Vooral mensen die administratief niet sterk zijn of af en toe verhuizen.
Dat zij vooral jongeren, bejaarden (al dan niet dement), verslaafden en katvangers.
Ik ben ervoor dat der zijn rechtvaardig opgelegde boetes betaalt en daar niet te makkelijk onderuit komt. Maar niet dat de lichtse verkeersovertreders in het gevang komen door eigen fouten en vooral die van de Officier.
Katvangers zijn een plaag, maar straffen zal waarschijnlijk weinig helpen. De ware plaag ziijn de katten, die gevaarlijk rijden. Zij kopen katvangers om, of stelen hun identiteit. Het zou toch logisch zijn dat justitie die opspoort en vervolgt. Daar wordt het veiliger van. Is dat nou zo moeilijk met alle elektrinica?
Laatst gewijzigd door fbischoff op 29 mei 2008 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fout!. Bij iedere dwangmiddel mbt de wet mulder gaat men eerst adresgegevens verifieren. (heb ervaring hiermee). Wanneer deze persoon nergens ingeschreven staat dan wordt deze aan de hand van een (landelijke)krantenartikel opgeroepen.een officier van justitie kan liegen dat een gegijzelde 'behoorlijk is opgeroepen' en de kantonrechter slikt dat dan gewoon voor zoete koek.
-
tja, dat is het nadeel van nergens ingeschreven staan. Sommigen doen het juis expres. Trouwens, voordat het zover komt dan zijn er diverse dwangmiddelen toegepast, waarvan je ook bericht van ontvang. Dan is het dom om het tot gijzeling te laten komen.
-
Zeg hallo, kunnen wij een topic van 2 jaar geleden met rust laten ofzo. Dit is wel erg overdreven.
Die wet Mulder die is er en of deze nu terecht is of niet de mens is nog altijd zelf verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Wanneer iets wordt geconstateerd dien jij maar te bewijzen dat het niet zo was.
Zo kun je wel heel het wetboek naslaan en constateren dat daar ook het 1 het ander weer tegenspreekt of niet klopt.
Houd toch op
Die wet Mulder die is er en of deze nu terecht is of niet de mens is nog altijd zelf verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Wanneer iets wordt geconstateerd dien jij maar te bewijzen dat het niet zo was.
Zo kun je wel heel het wetboek naslaan en constateren dat daar ook het 1 het ander weer tegenspreekt of niet klopt.
Houd toch op
Wij zijn VRIJE MENSEN met schulden die tussen wal en schip zijn beland. Gisteren werd mijn vriendin gegijzeld door de STAAT. Wij zagen al zoiets aankomen maar kunnen door onze schulden op schulden niets betalen dan alleen maandelijks een deel van onze schulden. Nu moest ik 266 euro op tafel leggen die ik ook weer heb moeten lenen. Ik betwijfel of we nog de huur kunnen betalen. Volgende maand of die maand daarop staan we op straat. Ik ben een vrij individu die mens en geschiedenis kent. Als de staat zo onzorgvuldig omgaat met de vrijheid van de Mens.., dan moeten ze vertrekken want dan hebben ze niets geleerd van de bezetting en de mensen die gestorven zijn voor deze zelfde vrijheid. Als de maatschappij daadwerkelijk zo verot is als ik denk (aangezien ze hiervoor gestemd hebben op die vervelend partijen), dan zal ik geen traan laten als alles voor iedereen in dit land instort.
Zo zie je maar, dat een mens door omstandigheden zeer a-sociaal kan worden. Als het maar lang genoeg duurt. Een mens zonder een thuis, is een mens in oorlog.
Ik heb lak aan die hufters die kortzichtig denken dat het onze schuld is.
WIJ ZIJN MENSEN DIE OOK HET RECHT HEBBEN TE LEVEN EN TE EVOLUEREN.
ICE-Q......iq-164
Zo zie je maar, dat een mens door omstandigheden zeer a-sociaal kan worden. Als het maar lang genoeg duurt. Een mens zonder een thuis, is een mens in oorlog.
Ik heb lak aan die hufters die kortzichtig denken dat het onze schuld is.
WIJ ZIJN MENSEN DIE OOK HET RECHT HEBBEN TE LEVEN EN TE EVOLUEREN.
ICE-Q......iq-164
Kwam vandaag terug van 1 week gijzeling, resultaat: nog meer huurachterstand , 8 nieuwe "verzoeken" om mijn rijbewijs in te leveren en de vaste overtuiging dat ik nooit en te never ook maar ene cent zal betalen !
Ik woonde een tijdje in het buitenland en heb mij +- 1.5 jaar geleden weer in nl. ingeschreven (foutje bij nader inzien) heb toen zelf contact gehad met politie in mijn oude woonplaats om eventuele oude boetes te betalen er bleken er 3 te zijn ,te overzien dacht ik en heb tot mijn spijt er ook 2 van betaald want wat bleek ,ineens begon de fanmail te stromen en de een na de andere kwam binnen (dat zijn die 8)
Meeste waren van het laatste jaar dat ik in nl. woonde niet gekeurd/verkeerd parkeren, echt zware misdaden dus , nu gaan ze mij gijzelen ik heb a. geen werk b. belastingschuld en dus loonbeslag als ik al ga werken blijft er nada over en c. er komen nog steeds boetes en aanslagen binnen van een auto waarmee ik naar het buitenland ben gegaan en die daar is achtergebleven en die ik niet van mijn naam af krijg doordat ik er geen papieren meer van heb.
Weet iemand hoe vaak en hoelang ze dat gijzelen vol kunnen houden, kan er weinig over vinden behalve dat het in 5 jaar geregeld moet zijn en dat ze ervan uitgaan dat je betaalt.
(edit) heb trouwens in de tijd dat ik weer ingeschreven sta in nl. geen enkele dagvaarding of vonnis gekregen alleen maar fanmail over mijn rijbewijs en buiten gebruikstelling van mijn voertuig (heb alleen een ouwe fiets) en nu zijn we aangekomen bij de gijzeling(en)
Ik woonde een tijdje in het buitenland en heb mij +- 1.5 jaar geleden weer in nl. ingeschreven (foutje bij nader inzien) heb toen zelf contact gehad met politie in mijn oude woonplaats om eventuele oude boetes te betalen er bleken er 3 te zijn ,te overzien dacht ik en heb tot mijn spijt er ook 2 van betaald want wat bleek ,ineens begon de fanmail te stromen en de een na de andere kwam binnen (dat zijn die 8)
Meeste waren van het laatste jaar dat ik in nl. woonde niet gekeurd/verkeerd parkeren, echt zware misdaden dus , nu gaan ze mij gijzelen ik heb a. geen werk b. belastingschuld en dus loonbeslag als ik al ga werken blijft er nada over en c. er komen nog steeds boetes en aanslagen binnen van een auto waarmee ik naar het buitenland ben gegaan en die daar is achtergebleven en die ik niet van mijn naam af krijg doordat ik er geen papieren meer van heb.
Weet iemand hoe vaak en hoelang ze dat gijzelen vol kunnen houden, kan er weinig over vinden behalve dat het in 5 jaar geregeld moet zijn en dat ze ervan uitgaan dat je betaalt.
(edit) heb trouwens in de tijd dat ik weer ingeschreven sta in nl. geen enkele dagvaarding of vonnis gekregen alleen maar fanmail over mijn rijbewijs en buiten gebruikstelling van mijn voertuig (heb alleen een ouwe fiets) en nu zijn we aangekomen bij de gijzeling(en)
Waarom ga je niet werken? Die belastingschuld lost zichzelf niet af. En wat heb je allemaal al gedaan om deze problemen op te lossen?
Vanwaar deze overtuiging? Je komt zo geen stap verder. Je zult nu toch echt je verantwoordelijkheid moeten nemen en alles op alles moeten zetten om je zaken op orde te krijgen. Of je moet tevreden zijn met de levensstijl die je nu hebt, maar dan moet je hier niet klagen.en de vaste overtuiging dat ik nooit en te never ook maar ene cent zal betalen !
die overtuiging komt van het feit dat ik nog uit de tijd stam van boetes uitzitten en ging eens in de zoveel tijd "ff op staatskosten op vakantie" en dat beviel me prima ik kwam lekker tot rust en was van me boetes af
nu zit ik een week en ze willen alsnog geld zien , de uitdrukking is: tijd is geld wel tijd kunnen ze krijgen maar ik zal nog geen stuiver betalen
nu zit ik een week en ze willen alsnog geld zien , de uitdrukking is: tijd is geld wel tijd kunnen ze krijgen maar ik zal nog geen stuiver betalen
Zoals ik je bericht lees kom je over als asociaal. En ik vind de maatregelen die ze tegen je treffen terecht. Waarschijnlijk heb je een uitkering van de sociale dienst en zul je ervoor kiezen om tot aan je dood niet meer in loondienst te werken. Dit gecombineerd met een sociale huurwoning zul je je tijd wel uitzitten. Maar de vraag is of je zo'n leven wilt leiden? Ben je werkelijk gelukkig? Ik raad je aan om te doen wat er van je gevraagd wordt en als dit je niet zint daar hulp bij te zoeken.
@anarchist: En als je het nodig vindt om te klagen over het feit dat men je tot betaling wil dwingen op deze manier: Je hebt hier zelf voor gekozen, dan moet je ook niet piepen.
PS: Prettige vakantie alvast
PS: Prettige vakantie alvast
Dat zou ik zo maar niet zo beweren. Ik heb wel anders meegemaakt.Dilbert29 schreef:Venantius ga alsjeblieft buiten spelen of zo met je zinloze en vooral kansloze polls.
Mensen die gegijzeld worden om hun boetes e.d. te betalen hebben het er zelf naar gemaakt en verdienen ook niet beter. We leven in dit land nog steeds in een rechtsstaat waar iedereen het recht heeft om zich te verdedigen en ruim voldoende gelegenheid krijgt om iets te doen voor dat de gijzeling aan de orde is.
Ik had een boete openstaan. Was wat lang blijven liggen. Kom ik tijdens een vakantietrip langs de douane, blijkt die boete nog open te staan, en moest ik die ter plekke betalen.
Denk je: afgedaan, boete is betaald. Maar 6 maanden later staat justitie voor mijn deur. Boete was nog niet betaald. Maar ik heb die al betaald zei ik.
Of ik dat kon bewijzen. Ja die bonnetjes laat je niet 6 maanden in je portemonnee zitten, die waren al lang in de afvalbak.
Kon dus kiezen uit nogmaals betalen of een nacht zitten. Kon niet betalen, dus werd een nacht zitten.
Na een klacht krijg ik nu waarschijnlijk een bedrag van 100 euro retour, want ze hadden inderdaad een "foutje" gemaakt.