Het kan zijn, dat ik het niet goed heb begrepen van het CDA.
ik denk dat je het wél goed begrepen hebt, en ik hoop dat nog véél meer mensen het héél goed begrijpen alvorens ze het stemhokje in gaan.
Als de ene partner werkt, en de andere blijft thuis, dan krijgt de een, de heffingkorting verrekend via het salaris en de ander, direct van de fiscus
Behalve als je een uitkering van Sozawe Utrecht hebt, want die trekken het gewoon van je uitkering af.
Blijkbaar is het enige recht van moeder/partner toch alleen het aanrecht.
En hij/zij mag dus geen geld krijgen, anders, dan van de eigen partner.
Hij/zij wordt (lees de rest van de plannen van CDA/VVD maar) geacht een eigen inkomen te gaan verdienen, onder het mom "geen premie voor thuiszitters"
Het 7e gebod maakt blijkbaar geen deel meer uit van CDA-progamma.
Ik denk dat ze die geboden allemaal al overboord hadden gegooid, alleen "gij zult niet stelen" wordt nog gehandhaafd voor het klootjesvolk.
Dus hoe moet dat uitgekookte CDA-idee dan worden uitgelegd?
Kan m.i. dus niets anders zijn, dan een keiharde bezuinigingsmaatregel.
Waarschijnlijk omschrijven ze het zelf als een "financiële prikkel" om de arbeidsparticipatie van vrouwen te bevorderen.
Aangezien ik nog geen protesten van VVD heb gehoord tegen dit CDA-plan (zo slim zijn ze wel bij de VVD, als ze het verdedigen, kost het ze stemmen, als ze protesteren, kunnen ze het idee later niet steunen) mag gerust worden aangenomen, dat VVD het stilzwijgend eens is met CDA
De campagnes zijn weer begonnen...