LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door Boekweit »

De politiek beloofd dat we het in 2006 gemakkelijker krijgen om rond te komen met ons loon , maar met alle aangekondigde verhogingen lijkt het daar in het geheel niet op , en heeft het maar betrekking voor een kleine groep mensen ,word het tijd voor meer duidelijkheid het is immers al bijna 2006 ?
Bent u daar ook mee eens en word het geen tijd om daar met z'n allen tegen in te gaan d.m.v. landelijke handtekeningakties of evt. landelijke stakingen in elke plaats gehouden ,( dan kunnen ook de mensen eraan meedoen die niet in het bezit zijn van een auto of geen geld hebben voor het openbaar vervoer) of heeft u een ander goed plan , want ze mogen in Den Haag nu wel eens weten dat we niet langer met ons laten sollen dat is al genoeg gebeurd door de dure euro !!
SAMEN ZIJN WE STERKER !!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door JH »

Met stakingsacties kom je in elk geval niet rond in 2006. Dat verslechtert de economische positie alleen maar helaas. En het bezit van een auto of het gebruik van een openbaar vervoer is niet bepalend of iemand wel of niet rond kan komen in 2006. Voor alles moet een prijs worden betaald helaas.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het paradijs van Paars bestaat niet meer, het leven wordt eindelijk realistischer. Geen 10 keer per jaar op vakantie, elke 2 jaar een nieuwe auto of een hypotheek die tot de hemel gaat.

Handtekeningenacties of stakingen zijn zinloos en leveren zeker geen bijdrage aan je salaris. Ik zou zeggen "Doe normaal en ga gewoon werken, net als ieder ander."

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door Boekweit »

Karr ik wil graag even reageren op uw reaktie , ten eerste werk ik gewoon voor mijn geld , ten tweede iemand die een normaal loon heeft kan geeneens 1 keer per jaar op vakantie , die heeft het geld hard nodig om gewoon het hele jaar rond te komen , zonder bijzondere dingen te doen , denkt u daar maar eens over na !!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het wordt hoe dan ook passen en meten met je loon, in 2006.

Maar er zijn ook lichtpuntjes, waar veel mensen niet aan denken: de zorgtoeslag, bijvoorbeeld. Ik moet weliswaar meer premie gaan betalen voor wat er in de plaats komt van het ziekenfonds, maar met mijn inkomen heb ik recht op 420 euro zorgtoeslag. Dat scheelt toch weer behoorlijk.

Ik vind het ook vreemd dat je eerst een fors bedrag moet voorschieten, dat je dan weer via een andere weg terug kunt krijgen. Ik zou zeggen: verreken die zorgtoeslag dan alvast met je premie basisverzekering, dat merk je meteen in je beurs.

Ik prijs me gelukkig dat ik MAG werken voor mijn geld, ik ken er helaas een paar, die er alles aan doen om wel een stevig inkomen te hebben, maar als het op belastingen aankomt (zowel inkomstenbelasting als gemeentelijke bijdragen), overal onderuit proberen te komen. Als je het echt niet hebt buiten je schuld, is het wat anders, maar deze mensen WILLEN gewoon niet werken voor hun geld. Maar als ze hun handje kunnen ophouden bij de overheid: dan staan ze vooraan.

Helaas voor de mensen die dan in de richting van allochtonen gaan denken: het gaat hier om autochtonen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik vind het ook vreemd dat je eerst een fors bedrag moet voorschieten, dat je dan weer via een andere weg terug kunt krijgen.
Dat is dan je eigen schuld omdat je het formulier niet op tijd hebt ingediend. Als je het formulier wel op tijd indient krijg je de zorgtoeslag vooraf: dus al in december de zorgtoeslag voor de premie die je in januari moet betalen. Dan hoef je helemaal niks voor te schieten.

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door Son of god »

GAAP!! Weer zo'n kansloos zeurstukje.
word het tijd voor meer duidelijkheid het is immers al bijna 2006 ?
Weet je wat, morgen is het prinsjesdag. Wordt alles nog eens duidelijk voor je uitgelegd.

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door Boekweit »

he son of god , slaap lekker verder ik hoop dat het voor jou geen nachtmerrie word!!

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door NONO »

Er was eens een Sinterklaas in Nederland, ene heer Den Uyl, die met zijn Nieuw Linkse vriendjes Nederland zou veranderen.

Dat is hem ook wel gelukt, want veel wat heden ten dage een probleem is, stamt uit die tijd.

Maar waar is onze toenmalige weldoener altijd vanaf gebleven.

Juist, het belastingstelsel.

Dat zo in elkaar stak en steekt om diegenen met veel geld de meeste voordelen op te leveren - want anders kan ik het niet noemen als mensen die tientallen miljoenen bezitten, aangiftes zo kunnen laten manipuleren door hun adviseurs dat zij nul euro's belasting moeten betalen -, want meneer Den Uyl en consorten wensten zich natuurlijk niet in de eigen vingers te snijden.

Hoor het hem nog zeggen, iedereen moest het zelfde verdienen, alleen een paar politieke kopstukken - waarbij hij uiteraard aan zichzelf dacht - zouden daar dan buitenvallen.

Waar gezien de vergaarde rijkdommen van lieden als een Pronk, Postema, Marcel van Dam en nog wat van die progressieve jongens
zij dan ook wel in geslaagd zijn.

Dus, iets van de politiek verwachten, vergeet het maar!!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat is dan je eigen schuld omdat je het formulier niet op tijd hebt ingediend. Als je het formulier wel op tijd indient krijg je de zorgtoeslag vooraf: dus al in december de zorgtoeslag voor de premie die je in januari moet betalen. Dan hoef je helemaal niks voor te schieten.
Je KAN nu nog niet eens te laat zijn, maar dat bedoelde ik ook niet.

Wat ik bedoel te zeggen: waarom moet je aan de ene instantie een hogere premie betalen dan dat je gewend was te doen, om het van een andere instantie voor een deel weer terug te krijgen. Wanneer de premies aan de ene kant laag blijven, hoef je het aan de andere kant ook niet terug te geven. Het scheelt bovendien een hoop aan administratie.

En zoals overal: ook hier zullen er inventieve geesten zijn, die de premie niet betalen, maar wel een methode vinden om van de belastingdienst zorgtoeslag los te peuteren.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door SJZ »

Wanneer de premies aan de ene kant laag blijven, hoef je het aan de andere kant ook niet terug te geven.
Precies, maar dat betekent dus dat je iedereen een lage premie laat betalen. Dus ook de miljonairs zouden profiteren van een lage premie. Dat is nou juist wat dit kabinet NIET wil, de zorgtoeslag is maximaal voor de laagste inkomens, en wordt minder als je meer verdient.

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door Annet »

Dat is nou juist wat dit kabinet NIET wil, de zorgtoeslag is maximaal voor de laagste inkomens, en wordt minder als je meer verdient.
En daar zit bij mij net de adder onder het gras. Ik verdien ruim onder modaal maar krijg geen toeslag. Waarom niet? Omdat mijn huis zo goed als van mij is en ik dus geen aftrekpost heb vanwege hypotheekrente-aftrek en daarom mijn verzamelinkomen (belastbaar inkomen) bijna net zo hoog is als mijn bruto salaris. Dit huis (gewoon 2-onder-1-kap) heb ik kunnen kopen omdat ik een erfenis kreeg. Zonder dat kon ik hier helemaal niet wonen. Ik kan geen dikke hypotheek betalen of een forse huur.
Ik ga er dus flink op achteruit. Onder modaal en toch geen zorgtoeslag aangezien je je verzamelinkomen moet opgeven.

Annet

gans
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2005 08:51

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door gans »

Wat ik hier zoals lees maakt me verdrietig.
We laten ons weer vertrappen door maatregelen waar de meeste mensen fors door zullen moeten inleveren.

Mijn persoonlijke situatie:
Samenwonend, verzamelinkomen inc. toeslagpartner net iets meer dan 40000 (ik ben vrachtwagenchauffeur zonder overuren, netto 1300 euro, vriendin in ww, netto 649 euro).

Dus geen recht op zorgtoeslag.
Ziekenfondspremie incl aanvullend pakketje 2 pers. nu 100 euro p/m.
Ziektekostenverzekering straks incl. aanvullend pakketje straks plusminus 220 euro 2 pers/ p/m

Verschil:120 euro p/m

Nettoinkomen samen: 1949 euro.
Besteedbaar inkomen na aftrek alle vaste posten: 250 euro.
(wij hebben beiden een schuld, aflossingsbedrag 584 p/m)

Van die 250 euro blijft elke maand niets over want daar wordt kleding van gekocht, een bioscoopje van gepikt enzenz.

In 2006 houden wij dus elke maand 250-120=130 euro over.

Wij betalen nu 333 p/m aan huur en wonen erg klein, willen graag verhuizen ivm een kindje dat we graag willen.
Een iets groter huis waar we naartoe konden (extra slaapkamer) kost 440 p/m.

Dat kunnen we nu dus niet doen!

Wij gaan erg in de problemen komen, zitten al in zeer gevaarlijk vaarwater.
De energierek. gaat ook nog is met honderden euro's p/j stijgen.

Dit kabinet gunt ons dus geen toekomst, wij durven nu niet te verhuizen en ruimte voor een kinderkamer hebben we niet in dit flatje.

Het kabinet heeft de grens op 40.000 euro gesteld waarboven geen recht op zorgtoelslag wordt gegeven.
Voor het financiele gemak is men even vergeten dat er erg veel mensen zijn met een schuld.

Die nu dus voor het merendeel allemaal veel minder te besteden krijgen. Goed voor de koopkracht dames en heren ministers.

Ik ben dus totaal over de **** dat mijn toekomst wordt verziekt door dit kabinet.
Mijn vriendin is er kapot van.

Daarom hoop ik echt dat er een grote protestmars komt met mij voorop!!

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door hoffie »

ik weet niet hoe je gerekend hebt Gans, maar bij 2000 netto per maand kom je cht niet over de 40.000 bruto per jaar

Dus zou die berekening nog maar even een keer overdoen als ik jou was, en gewoon de papieren de deur uit doen

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door topery »

Gans heeft al een eigen draadje, alhoewel ik me dat ook afvroeg, heb ik daar geen reactie op gegeven, het is wel zo dat ik van mening ben dat de regering niet verantwoordelijk is voor de aflossing van een PL van bijna 600 euro per maand

gans
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2005 08:51

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door gans »

mijn brutoloon p/m is 1945 eurox12+8% vakantiegeld=25207,20
haar brutouitkering is 703,50 eurox12+8%vakantiegeld=9117,36

dat is samen 34324,56

maar omdat we moeten schatten en er niet vanuit gaan dat mijn vriendin in de ww blijft zitten komen we dus wel uit boven de 40.000

(dat had ik erbij moeten zetten)

zou ik ervan uit gaan dat mijn vriendin in de ww blijft zitten dan hebben wij recht op 26 euro p/m

staat in schril contrast tot de 120 euro die we per maand straks meer kwijt zijn dacht ik.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door topery »

maar omdat we moeten schatten en er niet vanuit gaan dat mijn vriendin in de ww blijft zitten komen we dus wel uit boven de 40.000
Dan staat die extra 120 euro in schril contrast met de extra inkomsten van uw partner, indien zij werkt.

Anders heeft u uw verzamelinkomen te hoog ingeschat

gans
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2005 08:51

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door gans »

Mijn partner heeft een arbeidshandicap!
Kan daardoor niet full-time werken!
Aub geen ondoordachte conclusies trekken door te zwart-wit te denken.

Verzamelinkomen is niet te hoog ingeschat.
5700 euro extra in verg. met een ww-uitkering is al snel verdiend met een part-time baan op jaarbasis.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door topery »

Mijn partner heeft een arbeidshandicap!
Kan daardoor niet full-time werken!
Aub geen ondoordachte conclusies trekken door te zwart-wit te denken.
Ik had het ook niet over full-time werken, want dan zou haar inkomen van 9.117 naar 25.000 gaan en uw verzamelinkomen naar 50.000 euro. Al werkt zij part time, 20 uur per week, dan nog is haar bruto inkomen rond de 14.000 euro en kunt u als 2 verdiener die 120 euro ophoesten.

Uw probleem blijft die aflossing van die PL a 600 euro per maand :!:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: word het niet tijd dat de politiek wakker geschud word !!

Ongelezen bericht door SJZ »

Beste Gans,

In je berekening vergeet je wel wat:
- de zfw-wn premie betaal je volgend jaar niet mee (1,45%)
- de awbz premie gaat omlaat (0,9% heb ik ergens op dit forum gelezen, ik dacht dat het maar 0,5% was)

Als je dus bruto meer dan 40.000 verdient dan gaat jullie netto-loon samen met ongeveer 65 tot 78 euro per maand omhoog door de verminderde premies die geheven worden. Die 120 euro waar jij over praat is in werkelijkheid dus maar 50 euro.

Ter compensatie verdwijnt ook nog de ozb-gebruiker. Dat levert je vast ook nog wel 1 of 2 tientjes in de maand op.

Dus als jij het over 120 euro verslechtering hebt dan ben je enorm aan eht overdrijven.

Gesloten