| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WOZ en riool etc..
-
gaste
WOZ en riool etc..
Onderstaand heb ik richting de SVHW (Klaaswaal) gestuurd. Deze instantie verzorgt voor 16 gemeenten in Zuid-Holland (waaronder de mijne) de "jaarlijkse"(??) rekening. Eén en al ergernis dus wederom deze keer.........
Goedemiddag,
Ik weet dat ik bezwaar moet gaan maken, maar misschien dat er een simpele verklaring voor bestaat:
vorig jaar betaalde ik het normale tarief voor een 2 persoons huishouden in de gemeente Nederlek voor Riool (€ 185,--) tot mijn absolute verbazing staat er nu ineens € 446,-- op;dat een verbruik van 400 tot 500m3 betekent per jaar. 1m3 = 1000 liter, dit zou betekenen dat ik (een jaar heeft 365 dagen) meer dan 1000 liter loos op een dag??????????? Zoiets kàn helemaal niet als 2-persoons huishouden, waar halen jullie dit vandaan? Mede omdat het vorig jaar wel goed was.
En ook nog even: de gemeentelijke heffingen gaan wel snel hè? Vorig jaar moesten we uiterlijk 31-08-2004 betalen, nu 31-05-2005 d'r zit dus krap aan 9 (...) maanden tussen; naar mijn mening alleszins onredelijk.
gr,
Goedemiddag,
Ik weet dat ik bezwaar moet gaan maken, maar misschien dat er een simpele verklaring voor bestaat:
vorig jaar betaalde ik het normale tarief voor een 2 persoons huishouden in de gemeente Nederlek voor Riool (€ 185,--) tot mijn absolute verbazing staat er nu ineens € 446,-- op;dat een verbruik van 400 tot 500m3 betekent per jaar. 1m3 = 1000 liter, dit zou betekenen dat ik (een jaar heeft 365 dagen) meer dan 1000 liter loos op een dag??????????? Zoiets kàn helemaal niet als 2-persoons huishouden, waar halen jullie dit vandaan? Mede omdat het vorig jaar wel goed was.
En ook nog even: de gemeentelijke heffingen gaan wel snel hè? Vorig jaar moesten we uiterlijk 31-08-2004 betalen, nu 31-05-2005 d'r zit dus krap aan 9 (...) maanden tussen; naar mijn mening alleszins onredelijk.
gr,
-
gaste
Re: WOZ en riool etc..
Uiteraard klopt er van m'n WOZ ook geen f*ck.Geen wonder ook want de gegevens waarop ze het gebaseerd hebben kloppen ook van geen kant. Er waren maar 3 criteria bekend, waarvan d'r eentje ook nog goed fout is ook (bouwjaar woning 1991, nounou laat ik nou in een woning van 1969 zitten....) en dan gaan ze vergelijkingen trekken met andere woningen......oef....'tuurlijk gaan we maar bezwaar maken, maarre: kunnen ze nou niet 1 keer van overheidswege éérst eens fatsoenlijk hun huiswerk doen. Dan krijgen ze misschien een betere naam & scheelt het een hoop werk achteraf. Als ik zó m'n werk zou doen, zou mijn werkgever mij rap de deur wijzen! (oh ja, de afvalstoffen zijn ook maar weer 25 Euro omhoog gegaan terwijl d'r dankzij de verregaande modernisering tegenwoordig nog maar 1 man op de vuilnisauto zit en je je netjes aan de aanbiedregels dient te houden anders word je niet meer geleegd & krijg je een rode kaart) Ik heb m'n buik helemaal vol van die gemeenten die maar raak rekenen (terwijl ze niks voor me terugdoen) (p.s.: hondenbelasting ga ik dus never nooit niet betalen, dat moet je zelf aangeven. mijn hond doet z'n behoeft in mijn eigen tuin en ik betaal toch al voor m'n groene bak) 
-
mous27
ja dat svhw kan lekker taxeren op afstand
ik woon in een rijtjes huis en heb meer grond dan de buren terwijl de tuinen even groot zijn
me ene buur blijkt 10 m2 minder te hebben en de andere buur 1 m2 minder echt vreemd.
ook zijn we vergeleken met een hoekwoning die ook nog is een garage hebben en mijn woz waarde ligt hoger dan die ga in bezwaar maar vraag me af of ik me gelijk kan halen tegen die dieven bende
als er meer mensen zijn die verschil in opp hebben zie ik dat graag.
ik woon in een rijtjes huis en heb meer grond dan de buren terwijl de tuinen even groot zijn
me ene buur blijkt 10 m2 minder te hebben en de andere buur 1 m2 minder echt vreemd.
ook zijn we vergeleken met een hoekwoning die ook nog is een garage hebben en mijn woz waarde ligt hoger dan die ga in bezwaar maar vraag me af of ik me gelijk kan halen tegen die dieven bende
als er meer mensen zijn die verschil in opp hebben zie ik dat graag.
-
mous27
oja was nog wat vergeten
bij het svhw kan je het ook automatische in maandelijkse termijnen betalen
bij het svhw kan je het ook automatische in maandelijkse termijnen betalen
Vooraf werd er geschreven dat de gemiddelde WOZ waarde zou stijgen met ongeveer 53 %.Wat schets mijn verbazing dat onze woning(huurwoning) gestegen is met 95 %.
Hoe komt men aan deze berekening, men heeft enkele koopwoningen bij ons in de omgeving bekeken, en daar waren bedragen voor betaald van 129.327,-- WOZ waarde nu 133.500,-- volgende woning verkoop 126.000,-- euro WOZ waarde 151.500,-- Volgende woning 150.00,-- WOZ waarde 133.500.--
Is dat nu taxeren of gogelen.
Naar mijn mening gewoon gegogel.
In Meppel mijn woonplaats is onze woning bouwjaar 1964 gestegen van 77.500,-- naar 151.000,--
Waarom dit mooie bedrag.
Nu kan Mver, Dekker deze woning vrij geven voor liberalisatie, dus kan de huur nu 373,-- op lopen tot ongeveer 700,--
Wij kunnen dan na ruim 40 hier gewoond tehebben, wel gaan verhuizen.
Als AOW,er met een klein pensioen is dit gewoon niet meer tebetalen.
Wie zijn de grooste oplichters de gemeenten-Projectontikkelaars- en de overheid. En niet te vergeten de banken.
Waarom zijn bij ons de prijzen van de woningen, vergeleken met Duitsland zo ecportabel gestegen.
Als ik zou gaan verhuizen naar Duitsland net over de grens Emerich, dan zou ik voor een woning van de zelfde kwaliteit dan ik nu heb ongeveer 55.000,-- euro betalen tegen een rente van 4 % is 2.200 euro hiervan dan nog het fiscale voordeel ne ik woon voor 152,-- per maand aan netto woonlasten.
Dat is wel wat anders dan 700,-- euro wat nu in het verschiet ligt.
Worden wij op onze oude dag dan toch nog verplicht om naar Duitsland tegaan. omdat er voor ons geen betaalbare huurwoningen meer zijn, en zeker geen betaalbare koopwoningen.
Dis hebben wij tedanken aan Onze regering die voorheen sprak van sociaal en rechtvaardig.
Ik heb al een plaatsje besproken bij ons onder de brug, van het Meppeler diep.

Hoe komt men aan deze berekening, men heeft enkele koopwoningen bij ons in de omgeving bekeken, en daar waren bedragen voor betaald van 129.327,-- WOZ waarde nu 133.500,-- volgende woning verkoop 126.000,-- euro WOZ waarde 151.500,-- Volgende woning 150.00,-- WOZ waarde 133.500.--
Is dat nu taxeren of gogelen.
Naar mijn mening gewoon gegogel.
In Meppel mijn woonplaats is onze woning bouwjaar 1964 gestegen van 77.500,-- naar 151.000,--
Waarom dit mooie bedrag.
Nu kan Mver, Dekker deze woning vrij geven voor liberalisatie, dus kan de huur nu 373,-- op lopen tot ongeveer 700,--
Wij kunnen dan na ruim 40 hier gewoond tehebben, wel gaan verhuizen.
Als AOW,er met een klein pensioen is dit gewoon niet meer tebetalen.
Wie zijn de grooste oplichters de gemeenten-Projectontikkelaars- en de overheid. En niet te vergeten de banken.
Waarom zijn bij ons de prijzen van de woningen, vergeleken met Duitsland zo ecportabel gestegen.
Als ik zou gaan verhuizen naar Duitsland net over de grens Emerich, dan zou ik voor een woning van de zelfde kwaliteit dan ik nu heb ongeveer 55.000,-- euro betalen tegen een rente van 4 % is 2.200 euro hiervan dan nog het fiscale voordeel ne ik woon voor 152,-- per maand aan netto woonlasten.
Dat is wel wat anders dan 700,-- euro wat nu in het verschiet ligt.
Worden wij op onze oude dag dan toch nog verplicht om naar Duitsland tegaan. omdat er voor ons geen betaalbare huurwoningen meer zijn, en zeker geen betaalbare koopwoningen.
Dis hebben wij tedanken aan Onze regering die voorheen sprak van sociaal en rechtvaardig.
Ik heb al een plaatsje besproken bij ons onder de brug, van het Meppeler diep.
Als je je nieuwe WOZ-waarde te horen krijgt moet je bij jezelf te rade gaan: wil ik mijn huis voor dit bedrag verkopen? Zo nee, dan moet je niet zeuren
-
Gast
Niet alleen koophuisbezitters hebben hiermee te maken.Als je je nieuwe WOZ-waarde te horen krijgt moet je bij jezelf te rade gaan: wil ik mijn huis voor dit bedrag verkopen? Zo nee, dan moet je niet zeuren
Met een huurhuis met subsidie kan het ook heel hoog worden..Wel geen eigenaarsgedeelte maar dan is het nog veel.
De WOZ zegt niks over de verkoopprijs het is gewoon weer een truc om weer meer geld binnen te halen.
De gemeente Rotterdam heeft tenminste de procenten verlaagd.
Maar jij krijgt zeker kwijtschelding.
Bokkie>
Even een opmerking aan jouw adres.
Ik heb een huurwoning, en zou deze wel willen kopen, maar echt niet voor het nu vastgestelde WOZ bedrag.
Maar wij huurders staan machteloos, want de makelaars kunnen wel zeggen als de wooncorporatie deze woningen in de verkoop zouden doen dan kunnen zij deze voor de WOZ waarde graag kwijt.
Even een voorbeeld. waarop de taxatie is gebaseerd, op een drietal Koopwoningen.
1. woning verkoopprijs 129.327,-- WOZ 133.500,--
2. woning verkoopprijs 126.000,-- WOZ 151.500,--
3. Woning verkoopprijs 133.500,-- WOZ 150.000,--
Dus de vergelijking gaat gewoon niet op.
Niet zeuren, ja juist wel, want wij worden gewoon belazerd. omdat de overheid straks de huren extra kan verhogen.
Mensen met een eigen woning hebben daar geen last van, daar wordt
niet gezegd, verhoging WOZ waarde dus ook een flinke rente verhoging.
Die dan naar de overheid toe moet gaan.
Nee woning bezitters zijn altijd al voorgetrokken, door de fiscale aftrek, huurders kunnen niets aftrekken, en kunnen vaak ook geen eigen woning kopen, daarvoor zijn er wooncorpotaties in het leven geroepen, om te werken zonder winst oogmerk.
Weet je soms toevallig wat co-op betekend.
Nu moeten wij van de overheid, deze instelling aan extra geld helpen zodat zij in staat om meer wonigen te bouwen. dus de dure grondspeculaties , de projestontewikkelaars die de grond kopen voor 3 euro de vierkante meter, en weer verkopen als bouwgrond voor 600 euro per vierkante meter, dat moeten wij als huurders dan maar eens flink aan mee betalen.
heeft dit iets temaken met kosten baten analyse.
Huurprijs moet gewoon gekoppeld zijn aan de kostprijs, van de woning, en niet aan de marktwaarde, willen zij dat wel, dan moeten zij ons in de gelegenheid stellen om de woning te kopen, maar dat doen zij niet. alleen slecht verhuurbare woningen worden in de verkoop gedaan..
Zo werken wooncorporaties, dus niet meer als co-op. maar als commerciele instellng. dank zij onze overheid.
Vergekijk maar eesn even de kostprijs van een woning in Duitsland vlak over de grens bij Emerich, dar koop ik een woning vergeklijkbaar met mijn huurwoning voor 55.000,-- euro.
Zijn kde bouwkosten in Duitsland dan zoveel lager las bij ons, nee, het is net als met een product, meer vraag dan aanbod , en de prijzen rijzen de pan uit.
Ik hoop dat de rente nog eens weer wordt opgetrokken tot 8 a 10 % dan praten de mensen die nu zo graag een woning kopen tegen een exsobortabel bedrag wel weer anders, en kunnen zij van armoede weer naar een huurwoning gaan, maar die is dan zo duur dat zij die ook niet kunnen betalen. Graag even terug naar de jaren 1978- 1985 rente 13 %
toen kon men een woning kopen voor 120.000 guldensssssssssssss
Even een opmerking aan jouw adres.
Ik heb een huurwoning, en zou deze wel willen kopen, maar echt niet voor het nu vastgestelde WOZ bedrag.
Maar wij huurders staan machteloos, want de makelaars kunnen wel zeggen als de wooncorporatie deze woningen in de verkoop zouden doen dan kunnen zij deze voor de WOZ waarde graag kwijt.
Even een voorbeeld. waarop de taxatie is gebaseerd, op een drietal Koopwoningen.
1. woning verkoopprijs 129.327,-- WOZ 133.500,--
2. woning verkoopprijs 126.000,-- WOZ 151.500,--
3. Woning verkoopprijs 133.500,-- WOZ 150.000,--
Dus de vergelijking gaat gewoon niet op.
Niet zeuren, ja juist wel, want wij worden gewoon belazerd. omdat de overheid straks de huren extra kan verhogen.
Mensen met een eigen woning hebben daar geen last van, daar wordt
niet gezegd, verhoging WOZ waarde dus ook een flinke rente verhoging.
Die dan naar de overheid toe moet gaan.
Nee woning bezitters zijn altijd al voorgetrokken, door de fiscale aftrek, huurders kunnen niets aftrekken, en kunnen vaak ook geen eigen woning kopen, daarvoor zijn er wooncorpotaties in het leven geroepen, om te werken zonder winst oogmerk.
Weet je soms toevallig wat co-op betekend.
Nu moeten wij van de overheid, deze instelling aan extra geld helpen zodat zij in staat om meer wonigen te bouwen. dus de dure grondspeculaties , de projestontewikkelaars die de grond kopen voor 3 euro de vierkante meter, en weer verkopen als bouwgrond voor 600 euro per vierkante meter, dat moeten wij als huurders dan maar eens flink aan mee betalen.
heeft dit iets temaken met kosten baten analyse.
Huurprijs moet gewoon gekoppeld zijn aan de kostprijs, van de woning, en niet aan de marktwaarde, willen zij dat wel, dan moeten zij ons in de gelegenheid stellen om de woning te kopen, maar dat doen zij niet. alleen slecht verhuurbare woningen worden in de verkoop gedaan..
Zo werken wooncorporaties, dus niet meer als co-op. maar als commerciele instellng. dank zij onze overheid.
Vergekijk maar eesn even de kostprijs van een woning in Duitsland vlak over de grens bij Emerich, dar koop ik een woning vergeklijkbaar met mijn huurwoning voor 55.000,-- euro.
Zijn kde bouwkosten in Duitsland dan zoveel lager las bij ons, nee, het is net als met een product, meer vraag dan aanbod , en de prijzen rijzen de pan uit.
Ik hoop dat de rente nog eens weer wordt opgetrokken tot 8 a 10 % dan praten de mensen die nu zo graag een woning kopen tegen een exsobortabel bedrag wel weer anders, en kunnen zij van armoede weer naar een huurwoning gaan, maar die is dan zo duur dat zij die ook niet kunnen betalen. Graag even terug naar de jaren 1978- 1985 rente 13 %
toen kon men een woning kopen voor 120.000 guldensssssssssssss
-
Gast
Daar betaal je ook meer dan dubbel WOZ voor .Wel eens gehoord dat lage inkomens met een koopwoning geen kwijtschelding kunnen krijgen.Nee woning bezitters zijn altijd al voorgetrokken, door de fiscale aftrek, huurders kunnen niets aftrekken, en kunnen vaak ook geen eigen woning kopen, daarvoor zijn er wooncorpotaties in het leven geroepen, om te werken zonder winst oogmerk.
Het onderhoud van je eigen huis moet je toch zelf wel betalen .Als je handig bent kan je wel wat zelf doen maar anders betaal je het dan wel aan de VVE eigenaren.
Daar hoeft de overheid niks aan bij te dragen .Dat is met de meeste huurhuizen wel anders.Dat woningcorparaties gaan speculeren komt door het om zeep helpen van de sociale woningbouw .
Op deze mooie lokaties worden nu meer (dure) koophuizen dan nog normaal betaalbare huizen gezet. All die andere mogen verkassen naar een andere achterstandwijk .Waar over een paar jaar weer hetzelfde gebeurd met de woningen.
Met de VINEX lokaties en zo, is het wat anders.
Ben dan ook niet voor het plan van Dekker (dat werkt niet) maar er moet eindelijk wel wat gedaan worden aan mensen die te weinig huur betalen naar hun inkomen. (ldie zitten in een te goedkoop huis) Maar daar eerst wel voldoende betaalbare woningen bouwen .
Dat kan alleen maar als eens een eind wordt gemaakt aan te dure grondspeculaties .
-
Gast
Wist niet dat er een vast % betaald moet worden aan wonen?????????Ben dan ook niet voor het plan van Dekker (dat werkt niet) maar er moet eindelijk wel wat gedaan worden aan mensen die te weinig huur betalen naar hun inkomen.
Gaan we dan ook de mensen die geen hypotheek meer op hun huis hebben vertellen dat ze toch maar ff moeten betalen?????
De mensen die, zogenaamd, te goedkoop wonen zijn de mensen die al jarenlang in dat huis wonen, op het moment dat deze mensen gaan verhuizen gaat de huur ineens met sprongen omhoog voor de nieuwe bewoners......
Dus als je het goed bekijkt komen er dan nauwelijks sociale huurwoningen vrij
Beste gast.
Dat er wat gedaan moet worden aan de grote verschillen in huur , van diverse woningen is onomkeerbaar.
Dat er mensen wonen in te goedkope woningen, is ook een feit.
Maar er wonen ook vele gezinnen met een laag in komen in te dure woningen, met de maximale huursubsidie,
Aan de andere kant wonen er natuurlijk ook veel mensen in hun eigen woning , die zij allang afbetaald hebben, en wonen nu voor nul komma nul.
Het is gewoon een complex geheel.
dat mensen met een eigen woning meer vaste lasten hebben is ook wel bekend.
Welke oorzaken zouden er dan aangepakt moeten worden.
Naar mijn mening zijn er meerdere.
Aftrek hypotheek rente beperken, en tevens de aftrek niet in box 1 maar in box 2, dan is het fiscale aftrek percentage voor iedereen gelijk.
Het is natuurlijk een ideote zaak, dat mensen met een hoog inkomen en een dure woning maxcimaal 52 % van de betaalde rente via de fiscus terug ontvangen.
En mensen van 65 + maar 14.85 of max 19 %.
Tevens moet het idee van mevr, Dekker van tafel, het is van de zotte dat woningen van corporaties die allang door de huurder volledig betaald zijn, nu in haar visie best naar een huur bedrag mogen van 5.4 % van de WOZ waarde.
De woning waar ik zelf woon, heb ik in 40 jaar allang betaald, resumerend, komt het er op neer, dat onze woning bouwjaar 1964 totaal gekost aan nieuwbouw renonavaties enz ongeveer 35.000,-- dat ik in 40 jaar uitgaande van het gewogen rekenkundige gemiddede ongeveer 90.000,-- aan huur heb betaald.
En nu zou ik van amoede moeten verhuizen om dat volgens plan Dekker deze woning naar een huur bedrag zou mogen stijgen 5.4 % van 151.000,-- is 8.154,-- op jaar basis of 680 euro per maand. dat zou dan 1/3 van mijn inkomen zijn.
Ik ben niet van plan om 33 % van mijn inkomen aan huur tebetalen , is ook niet haalbaar net zomin als iemand een hypotheek kan krijgen dat hij 1/3 van zijn inkomen aan rente en aflossing zou moeten betalen.
Dit kabinet heeft eerst de minima uitgeknepen als een citroen, nu daar niets meer tehalen valt zijn de midden inkomens aan de beurt.
Dit kan natuurlijk niet zo doorgaan, want dan kunnen wij inderdaad op onze oude dag wel onder brug gaan slapen.

En vergeet het maar dat er dan betaalbare woningen bij komen, door de grondspeculaties is het niet meer mogelijk om goedkope woningen tebouwen.
Het zijn niet de bouwbedrijven ,die er het meest aan verdienen, nee een aannemer geeft eerlijk toe dat hij voor 80.000,-- een goede vrijstaande woning kan bouwen, maar de grond daaronder kost vaak 5 tot 600 euro per vierkante meter.
Terwijl die zelfde grond wordt aangekocht voor 3 tot 4 euro per vierkante mtr.
Wie doet daar wat aan ?????????????????

Dat er wat gedaan moet worden aan de grote verschillen in huur , van diverse woningen is onomkeerbaar.
Dat er mensen wonen in te goedkope woningen, is ook een feit.
Maar er wonen ook vele gezinnen met een laag in komen in te dure woningen, met de maximale huursubsidie,
Aan de andere kant wonen er natuurlijk ook veel mensen in hun eigen woning , die zij allang afbetaald hebben, en wonen nu voor nul komma nul.
Het is gewoon een complex geheel.
dat mensen met een eigen woning meer vaste lasten hebben is ook wel bekend.
Welke oorzaken zouden er dan aangepakt moeten worden.
Naar mijn mening zijn er meerdere.
Aftrek hypotheek rente beperken, en tevens de aftrek niet in box 1 maar in box 2, dan is het fiscale aftrek percentage voor iedereen gelijk.
Het is natuurlijk een ideote zaak, dat mensen met een hoog inkomen en een dure woning maxcimaal 52 % van de betaalde rente via de fiscus terug ontvangen.
En mensen van 65 + maar 14.85 of max 19 %.
Tevens moet het idee van mevr, Dekker van tafel, het is van de zotte dat woningen van corporaties die allang door de huurder volledig betaald zijn, nu in haar visie best naar een huur bedrag mogen van 5.4 % van de WOZ waarde.
De woning waar ik zelf woon, heb ik in 40 jaar allang betaald, resumerend, komt het er op neer, dat onze woning bouwjaar 1964 totaal gekost aan nieuwbouw renonavaties enz ongeveer 35.000,-- dat ik in 40 jaar uitgaande van het gewogen rekenkundige gemiddede ongeveer 90.000,-- aan huur heb betaald.
En nu zou ik van amoede moeten verhuizen om dat volgens plan Dekker deze woning naar een huur bedrag zou mogen stijgen 5.4 % van 151.000,-- is 8.154,-- op jaar basis of 680 euro per maand. dat zou dan 1/3 van mijn inkomen zijn.
Ik ben niet van plan om 33 % van mijn inkomen aan huur tebetalen , is ook niet haalbaar net zomin als iemand een hypotheek kan krijgen dat hij 1/3 van zijn inkomen aan rente en aflossing zou moeten betalen.
Dit kabinet heeft eerst de minima uitgeknepen als een citroen, nu daar niets meer tehalen valt zijn de midden inkomens aan de beurt.
Dit kan natuurlijk niet zo doorgaan, want dan kunnen wij inderdaad op onze oude dag wel onder brug gaan slapen.
En vergeet het maar dat er dan betaalbare woningen bij komen, door de grondspeculaties is het niet meer mogelijk om goedkope woningen tebouwen.
Het zijn niet de bouwbedrijven ,die er het meest aan verdienen, nee een aannemer geeft eerlijk toe dat hij voor 80.000,-- een goede vrijstaande woning kan bouwen, maar de grond daaronder kost vaak 5 tot 600 euro per vierkante meter.
Terwijl die zelfde grond wordt aangekocht voor 3 tot 4 euro per vierkante mtr.
Wie doet daar wat aan ?????????????????