LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WW uitkering
-
WW uitkering
Sinds 4 juni heb ik een WW uitkering van het UWV. Er is één betaling geweest voor één week WW. Nu moet ik wachten tot 12 juli voor de 4 weken uitbetaald worden. De betalingen gaan per 4 weken achteraf, waardoor ik niet aan mijn vaste lasten kan voldoen en stevig in de problemen kom.
Waarom betalen ze per 4 weken en niet per maand?
Waarom betalen ze per 4 weken en niet per maand?
-
Re: WW uitkering
je krijgt alltijd achteraf betaald ! net als loon eerst werken en dan betaald krijgen .als het goed is heb je in juni toch ook je laatste loon dan gehad ? waarom het per 4 wk is weet ik niet
Loon krijg je ook achteraf betaald net zoals wat Manondoris je al schreef en wat is het punt met die 4 weken ?
Je hebt het dan gewoon net wat eerder.
Je hebt het dan gewoon net wat eerder.
-
Mijn laatste salaris is eind mei geweest. Daarmee heb ik de maand juni bekostigd. Nu komt juli eraan, maar de vaste lasten voor die maand worden eind juni allemaal betaald. Op mijn rekening staat maar één week WW. Als het UWV per maand betaalde had ik geen probleem. Nu wel. Dus nogmaals: wie weet om welke reden de UWV per 4 weken betaald en niet per maand?
Bel even naar het UWV wat de reden daarvan is zou ik zeggen.amakkermans schreef:Mijn laatste salaris is eind mei geweest. Daarmee heb ik de maand juni bekostigd. Nu komt juli eraan, maar de vaste lasten voor die maand worden eind juni allemaal betaald. Op mijn rekening staat maar één week WW. Als het UWV per maand betaalde had ik geen probleem. Nu wel. Dus nogmaals: wie weet om welke reden de UWV per 4 weken betaald en niet per maand?
Dat krijg je het juiste antwoord te horen.
Je hebt nog best wel geluk met je WW uitkering, laatst heeft iemand die ik ken 6 weken moeten wachten op de eerste betaling omdat het zo ontzettend druk was met de WW aanvragen.
-
geef je lagere inkomen door aan de belastingdienst, mogelijk heb je recht op
(meer) huur en zorgtoeslag, vanaf de begindatum WW.
(meer) huur en zorgtoeslag, vanaf de begindatum WW.
-
@ Doradora, heb ik al gedaan. Verwerkingstijd 8 weken!
-
eigenlijk zou je een buffer voor 1mnd minimaal moeten hebben en het geld dat 12 juli komt moeten gebruiken voor de mnd augustus! ik weet dat niet iedereen dit zomaar kan maar aangezien je hiervoor gewoon een baan had toch niet helemaal ondenkbaar wij zelf doen het ook zo ,mijn man heeft 4wk loon en loopt per mnd steeds verder naar voren . toch gebruiken wij dit voor de mnd erop ,zo kom je nooit in de problemen . je krijgt zo 13 x per jaar betaald en als het je lukt om er 1mnd mee te doen dan hou je ook nog eens een mnd loon over eens per jaar .
-
@ Manondoris.. Klopt! Ik had een parttime baan, ben single en mijn buffer heb ik gelost richting Belastingdienst met het oog op de WW periode. Geen schulden in ieder geval! Als ik het nu bekijk loop ik pas eind december in. Da's een hele lange tijd helaas.
Jaren terug bij het Nibud gezien dat je als single een buffer nodig hebt van € 2600,-.
Jaren terug bij het Nibud gezien dat je als single een buffer nodig hebt van € 2600,-.
-
goed dat je geen schulden hebt ! mag je roodstaan ? dan kunnen je vaste lasten door en je loopt dan in december weer in ,als je zuinig probeert te leven de aankomende mnd mischien al wel eerder .maar het allerbeste is zo snel mogelijk weer aan het werk ! sterkte ermee .
-
@ Manondoris: Vandaag contact gehad met de bank omdat ik niet rood mag staan. Kunnen niets voor mij doen. Maandag maar naar mijn bouwvereniging bellen of ze akkoord gaan dat ik 12 juli mijn huur over maak. A.s. maandag voedselhulp aanvragen. Ik blijf er bovenop zitten!
Ik vind het erg triest dat als men ontslag krijgt en in de WW terecht komt dat je van de voedselbank afhankelijk moet worden.amakkermans schreef:@ Manondoris: Vandaag contact gehad met de bank omdat ik niet rood mag staan. Kunnen niets voor mij doen. Maandag maar naar mijn bouwvereniging bellen of ze akkoord gaan dat ik 12 juli mijn huur over maak. A.s. maandag voedselhulp aanvragen. Ik blijf er bovenop zitten!
-
Beste,
Misschien wel zo goed dat je niet mag roodstaan bij de bank, want dat is een dure aangelegenheid. Daar zit je vast niet op te wachten.
Maak een strakke financiële planning en wees voorlopig ijzig zuinig, tot je weer grip op je financiën hebt.
Zet alle incassomachtigingen stop, behalve die voor huur, water, energie en locale belastingen.
Zet alle verzekeringen stop, behalve de ziektekostenverzekering, WAP en inboedelverzekering.
Zorg dat je altijd ietsje geld in huis hebt, voor als er niets meer op de bank staat en je toch te eten wilt hebben.
Bij de gemeentelijke sociale dienst kan je informeren naar mogelijkheden om bijstand aan te vragen, en kwijtschelding van locale belastingen. Wellicht kan je deelnemen in een collectieve zorgverzekering via de gemeente. Ook kan men een verwijzing voor je invullen voor de voedselbank (maar als je geen schulden hebt is de kans klein dat je daarvoor in aanmerking komt).
Steek zo min mogelijk energie in wijzen naar instanties die het wel of niet goed doen: je verandert daar toch niets aan, terwijl je er wel depri van wordt.
Vergeet in alle narigheid niet te genieten van de zon en de vogeltjes. Je hebt daar nu meer tijd voor dan toen je werkte. Ga boeken lezen, liedjes meezingen met de radio. Ruim de kasten een keer radicaal op. Allemaal dingen waar je blij van wordt. Onderzoek je eigen interesses en maak een wereldreis op internet.
Ik wens je een goede zomer.
Misschien wel zo goed dat je niet mag roodstaan bij de bank, want dat is een dure aangelegenheid. Daar zit je vast niet op te wachten.
Maak een strakke financiële planning en wees voorlopig ijzig zuinig, tot je weer grip op je financiën hebt.
Zet alle incassomachtigingen stop, behalve die voor huur, water, energie en locale belastingen.
Zet alle verzekeringen stop, behalve de ziektekostenverzekering, WAP en inboedelverzekering.
Zorg dat je altijd ietsje geld in huis hebt, voor als er niets meer op de bank staat en je toch te eten wilt hebben.
Bij de gemeentelijke sociale dienst kan je informeren naar mogelijkheden om bijstand aan te vragen, en kwijtschelding van locale belastingen. Wellicht kan je deelnemen in een collectieve zorgverzekering via de gemeente. Ook kan men een verwijzing voor je invullen voor de voedselbank (maar als je geen schulden hebt is de kans klein dat je daarvoor in aanmerking komt).
Steek zo min mogelijk energie in wijzen naar instanties die het wel of niet goed doen: je verandert daar toch niets aan, terwijl je er wel depri van wordt.
Vergeet in alle narigheid niet te genieten van de zon en de vogeltjes. Je hebt daar nu meer tijd voor dan toen je werkte. Ga boeken lezen, liedjes meezingen met de radio. Ruim de kasten een keer radicaal op. Allemaal dingen waar je blij van wordt. Onderzoek je eigen interesses en maak een wereldreis op internet.
Ik wens je een goede zomer.
Via deze site van het Nibud kunt u eens uitrekenen wat uw financiële buffer had moeten zijn.amakkermans schreef: Jaren terug bij het Nibud gezien dat je als single een buffer nodig hebt van € 2600,-.
Bovendien berekent deze bufferberekenaar 2 verschillende buffers. De eigenlijk minimaal vereiste en de geadviseerde gewenste. Deze laatste is vele malen hoger.
-
Dank jullie wel voor de reacties. Ik leg mijn vraag bij de UWV voor een antwoord.
-
heb het eens voor de gein gedaan, waar haal ik in godsnaam een minimum buffer weg van € 4.700,00.
adviesbuffer is helemaal erg € 9800,00.
dat is toch niet mogelijk tegenwoordig met 2 kinderen in de luiers????
mag wel bijna een overval gaan plegen om dit te realiseren.
-
zonder kinderen in de luiers of wat zonder kinderen is het nog niet te realiserenrenegade66 schreef: heb het eens voor de gein gedaan, waar haal ik in godsnaam een minimum buffer weg van € 4.700,00.
-
Deze zin snap ik niet.mijn buffer heb ik gelost richting Belastingdienst met het oog op de WW periode
renegade66 schreef: heb het eens voor de gein gedaan, waar haal ik in godsnaam een minimum buffer weg van € 4.700,00.
Opmerkelijk is wel dat onze minimumbuffer ietwat lager ligt en onze adviesbuffer een heel stuk hoger..
Toch zet het soms mensen een beetje aan het denken, het invullen hiervan en dat de meesten schrikken van wat eruit rolt verbaasd me geenszins.
-
Ik moest nog veel aflossen aan de belastingdienst. Aangezien deze post per maand te zwaar werd met een WW uitkering heb ik alles afgelost.