| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zoetstoffen voor kleine kinderen niet echt goed....
-
Gast
Zoetstoffen voor kleine kinderen niet echt goed....
Wiens schuld is de toepassing van de huidige zoetstoffen in b.v. light frisdranken e.d. ? Juist, de (Europese) overheden ! Even uitleggen: Aspartaam (een zoetstof waar VEEL kapitaal achter zit: Wel eens gehoord van Nutra Sweet ?) Deze stof is gewoonweg vergif: Op een verpakking van dat spul staat o.a. "bevat een spoor van fenaline" Dat is dus puur vergif !
Er is best een prima, plantaardige vervanger: Stevia Het plantje is familie van de paardenbloem. De bladeren van de Stevia zijn zo'n 20x zoeter als suiker. Wat is er nu aan de hand: Dit plantje is echter een enorm gevaarlijke concurent voor aspartaam. Europa heeft dus besloten om het gebruik van Stevia niet toe te staan, ofwel het grote geld wint ook hier weer. Nutra sweet was van oorsprong een Amerikaans bedrijf. Wat is er met dat bedrijf nu gebeurd ? Wel, het is thans in Japanse handen. Vreemd genoeg is in Japan Stevia WEL de meest gebruikte zoetstof (En daar ook toegstaan) Conclusie: Kapitaal is blijkbaar belangrijker dan gezondheid !
Er is best een prima, plantaardige vervanger: Stevia Het plantje is familie van de paardenbloem. De bladeren van de Stevia zijn zo'n 20x zoeter als suiker. Wat is er nu aan de hand: Dit plantje is echter een enorm gevaarlijke concurent voor aspartaam. Europa heeft dus besloten om het gebruik van Stevia niet toe te staan, ofwel het grote geld wint ook hier weer. Nutra sweet was van oorsprong een Amerikaans bedrijf. Wat is er met dat bedrijf nu gebeurd ? Wel, het is thans in Japanse handen. Vreemd genoeg is in Japan Stevia WEL de meest gebruikte zoetstof (En daar ook toegstaan) Conclusie: Kapitaal is blijkbaar belangrijker dan gezondheid !
-
nijdig
Re: Zoetstoffen voor kleine kinderen niet echt goed....
Kan je na gaan hoe we bedonderd worden door zulke lieden.Maar dat had ik wel verwacht,vandaar dat ik absoluut niet zal stemmen ! op die kliek.
Ach, je kan ook besluiten die light producten niet te kopen. Dan moeten de fabrikanten wel iets anders proberen.
Bovendien: volgens mij heeft een opgroeiend kind meer aan gewone producten dan aan light producten. Zo kweek je anorexia op latere leeftijd!
Bovendien: volgens mij heeft een opgroeiend kind meer aan gewone producten dan aan light producten. Zo kweek je anorexia op latere leeftijd!
-
Gast
Beste vuurvos, NIET kopen is mogelijk voor sommige mensen geen optie: denk aan diabetici (ja, er zijn ook veel kinderen met die ziekte) Vergeet ook niet, dat veel van de standaard frisdranken "stijf" staan van de suiker.
Als alternatief kun je pure vruchtensappen geven (NIET uit een pak of fles dus) Voor diabetice kinderen is dat ook verre van ideaal: Teveel vruchtsuiker. Om zulke kids alleen bronwater e.d. te verstrekken zal in de praktijk weinig voorkomen. Bij mijn weten is anorexia niet iets wat bij diabetici MEER voorkomt, dan bij niet-diabeten.
Als alternatief kun je pure vruchtensappen geven (NIET uit een pak of fles dus) Voor diabetice kinderen is dat ook verre van ideaal: Teveel vruchtsuiker. Om zulke kids alleen bronwater e.d. te verstrekken zal in de praktijk weinig voorkomen. Bij mijn weten is anorexia niet iets wat bij diabetici MEER voorkomt, dan bij niet-diabeten.
-
Gast
Helaas..... Ook voor diabetici blijkt aspartaam een ramp te zijn: Mensen met suikerziekte, welke aspartaam gebruiken, zijn vaak moeilijk in te stellen (insuline) Het kan nog wel erger: kijk maar eens op de website met de naam aspartaam en als domein nl Lees en huiver !!
-
Gast
Al die vervangende middelen zijn nog erger voor je gezondheid dan die met suiker.
Te veel suiker is niet goed .Door anders te gaan leven en eten bereik je veel meer.
Te veel suiker is niet goed .Door anders te gaan leven en eten bereik je veel meer.
-
Gast
Wiens schuld is het als je kind het gebruikt en er ziek van wordt? Juist ja je eigen......overigens is water ook vergif als je er maar genoeg van gebruikt.......... 
Was dat hele gedoe rond aspartaam niet ontmaskerd als een fabel enkele jaren geleden?
Ik zuip mijn hele leven al light en ik leef nog steeds in goede gezondheid hoor.
Ik zuip mijn hele leven al light en ik leef nog steeds in goede gezondheid hoor.
-
Gast
fenylalanine is een eiwit en sommige mensen met een ziekte genaamd PKU mogen deze stof helemaal niet hebben.
Het heeft helemaal niet mee te maken dat het slecht of goed is.
Er zijn mensen die heftig reageren op dit soort stoffen. Net als dat je mensen hebt die slecht reageren op gewone suiker OF pinda's
Dan hoef je dat er toch niet uit te halen.
==============
Alles wat op INE eindigd als ingredient zijn eiwitten.
ProteINE zijn dus ook eiwitten.
Alles wat op OSE eindigd als ingredient zijn suikers
SucrOSE,lactOSE,fructOSE
Alles wat op AAT eindigd zijn zouten
bicarbonAAT
Alles wat op ASE eindigd zijn enzymen
zoals lactASE,amylASE
Het heeft helemaal niet mee te maken dat het slecht of goed is.
Er zijn mensen die heftig reageren op dit soort stoffen. Net als dat je mensen hebt die slecht reageren op gewone suiker OF pinda's
Dan hoef je dat er toch niet uit te halen.
==============
Alles wat op INE eindigd als ingredient zijn eiwitten.
ProteINE zijn dus ook eiwitten.
Alles wat op OSE eindigd als ingredient zijn suikers
SucrOSE,lactOSE,fructOSE
Alles wat op AAT eindigd zijn zouten
bicarbonAAT
Alles wat op ASE eindigd zijn enzymen
zoals lactASE,amylASE