LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgtoeslag aanvragen met DigiD via toeslag.nl

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
AC Deuling

Zorgtoeslag aanvragen met DigiD via toeslag.nl

Ongelezen bericht door AC Deuling »

Onze zoon is 18 jaar geworden en heeft Zorgtoeslag aangevraagd. Dit moet via didiD.
Hij heeft alles netjes ingevuld en elke keer op 'akkoord' geklikt om door te kunnen naar de volgende pagina. Nu is gebleken dat hij de Zorgtoeslag via een commerciële site heeft aangevraagd en hij moet daarvoor €.39,50 betalen. Dat moet zelfs binnen 14 dagen, anders komen er verhogingen van administratie kosten bij. Hij baalt hier goed van. Bij de belastingdienst hebben ze hem gezegd dat klanten daar zelf goed op moeten letten. Het schijnt wel vaker voor te komen. De naam van de site scheelt ook niet veel met die van degene die hij had moeten hebben. Hij moest via 'mijn toeslagen' en heeft via 'toeslag.nl' de aanvraag gedaan. Ik vind dit wel erg vervelend voor hem. Hij dacht echt dat hij het goed gedaan had. Nu kost het hem geld. Ik vind het ook wel misleidend zo en vind dit eigenlijk niet kunnen. Via digiD verwacht je dit toch niet?
Laatst gewijzigd door Radar op 26 feb 2018 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

Moneyman

Re: Zorgtoeslag aanvragen met DigiD via toeslag.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

AC Deuling schreef:Onze zoon is 18 jaar geworden en heeft Zorgtoeslag aangevraagd. Dit moet via didiD.
Hij heeft alles netjes ingevuld en elke keer op 'akkoord' geklikt om door te kunnen naar de volgende pagina. Nu is gebleken dat hij de Zorgtoeslag via een commerciële site heeft aangevraagd en hij moet daarvoor €.39,50 betalen. Dat moet zelfs binnen 14 dagen, anders komen er verhogingen van administratie kosten bij. Hij baalt hier goed van. Bij de belastingdienst hebben ze hem gezegd dat klanten daar zelf goed op moeten letten. Het schijnt wel vaker voor te komen. De naam van de site scheelt ook niet veel met die van degene die hij had moeten hebben. Hij moest via 'mijn toeslagen' en heeft via 'toeslag.nl' de aanvraag gedaan. Ik vind dit wel erg vervelend voor hem. Hij dacht echt dat hij het goed gedaan had. Nu kost het hem geld. Ik vind het ook wel misleidend zo en vind dit eigenlijk niet kunnen. Via digiD verwacht je dit toch niet?
Hij gebruikt niet zorgtoeslag.nl via digid, maar juist andersom: digid via toeslag.nl. Kwestie van kijken waar je op klikt.

Kortom: vervelend, maar niets aan te doen. Een van de levenslessen waar je volwassen van wordt.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Als je niet ziet dat toeslag.nl een commerciële site is, vrees ik meer problemen in de toekomst.
De site verschilt dag en nacht van de officiële belasting dienst sites.

yan

Ongelezen bericht door yan »

de site bied gewoon een (betaalde) dienst aan, en daar heeft ie gebruik van gemaakt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Misschien ook wel verstandig om je zoon even te leren dat je digid invullen zonder te kijken waar je dat doet nogal vervelende gevolgen kan hebben...

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Nu is gebleken dat hij de Zorgtoeslag via een commerciële site heeft aangevraagd en hij moet daarvoor €.39,50 betalen.

Dat staat duidelijk aangegeven op pagina 1, kennelijk overheen gelezen, hoewel dat ook wel weer lastig is om niet te zien. Betaal aub direct, anders wordt het ècht een dure geschiedenis.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij Toeslag.nl heb je juist helemaal geen digid nodig. En dat er betaald moet worden voor die hulp, staat duidelijk vermeld.

Cornelis7

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Het probleem is dat de belastingdienst het goed vindt als bepaalde bedrijven, zonder gebruik te maken van jouw DigiD, voor jou zorgtoeslag en huurtoeslag kunnen aanvragen. Daardoor kunnen er ook allerlei mistoestanden ontstaan.

Lady1234

Cornelis7 schreef:Het probleem is dat de belastingdienst het goed vindt als bepaalde bedrijven, zonder gebruik te maken van jouw DigiD, voor jou zorgtoeslag en huurtoeslag kunnen aanvragen. Daardoor kunnen er ook allerlei mistoestanden ontstaan.
Dat zijn helemaal geen misstanden. Dat kan elke belastingconsulent en accountantskantoor ook.

Mensen lezen niet, klikken een advertentie aan, op die site staat duidelijk wat het kost en nog worden ze niet wakker.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Dit is er toch ook weer eentje die had kunnen worden voorkomen als mensen eens een keer wat meer nadenken voordat ze iets doen. Ook als je pas 18 bent kan je nadenken. Over 3 weken mag zoonlief ook gaan stemmen dus kennelijk heb je al een ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel op die leeftijd.

Cornelis7

Lady1234 schreef:
Cornelis7 schreef:Het probleem is dat de belastingdienst het goed vindt als bepaalde bedrijven, zonder gebruik te maken van jouw DigiD, voor jou zorgtoeslag en huurtoeslag kunnen aanvragen. Daardoor kunnen er ook allerlei mistoestanden ontstaan.
Dat zijn helemaal geen misstanden. Dat kan elke belastingconsulent en accountantskantoor ook.
Het probleem is dat iedereen zich belastingconsulent mag noemen en zo voor anderen toeslagen kan aanvragen: http://www.oamkbfiscaal.nl/belastingconsulent.html
Dat levert grote gevaren voor identiteitsfraude en andere nare zaken.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Cornelis7 schreef:
Lady1234 schreef:
Het probleem is dat iedereen zich belastingconsulent mag noemen en zo voor anderen toeslagen kan aanvragen: http://www.oamkbfiscaal.nl/belastingconsulent.html
Een nog veel groter probleem is dat iedereen maar wat googled en op de eerste de beste link klikt zonder ook maar 1 moment na te denken. De zoon had namelijk een heel goed advies gekregen volgens TS
Hij moest via 'mijn toeslagen' en heeft via 'toeslag.nl' de aanvraag gedaan.
Dus behalve zomaar wat klikken ook een kan en klaar advies negeren. Dat is dat inderdaad vragen om problemen. Iets met door schade en schande wijs worden geloof ik.

Lady1234

Cornelis7 schreef:
Lady1234 schreef:
Ja, iedereen kan zich belastingconsulent noemen, maar om zonder digid van de klant toeslagen aan te kunnen vragen, moet die belastingconsulent zich toch wel registreren bij de belastingdienst.

En dat het een commerciele site is waar zoonlief op heeft geklikt is compleet duidelijk. Zij vermelden zelfs dat het rechtstreeks bij de belastingdienst gratis is.

Cornelis7

Lady1234 schreef:Ja, iedereen kan zich belastingconsulent noemen, maar om zonder digid van de klant toeslagen aan te kunnen vragen, moet die belastingconsulent zich toch wel registreren bij de belastingdienst.

En dat het een commerciele site is waar zoonlief op heeft geklikt is compleet duidelijk. Zij vermelden zelfs dat het rechtstreeks bij de belastingdienst gratis is.
Niet iedereen is zo slim als u en ik. Op https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... toeslagnl/ wordt overigens heel anders gedacht dan u denkt.
Het blijft vreemd dat ik voor mijn toeslagen een DigiD nodig hebt, maar een "belastingconsulent" niet.

Dirkie

Cornelis7 schreef:
Lady1234 schreef:Ja, iedereen kan zich belastingconsulent noemen, maar om zonder digid van de klant toeslagen aan te kunnen vragen, moet die belastingconsulent zich toch wel registreren bij de belastingdienst.

Niet iedereen is zo slim als u en ik. Op https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... toeslagnl/ wordt overigens heel anders gedacht dan u denkt.
Het blijft vreemd dat ik voor mijn toeslagen een DigiD nodig hebt, maar een "belastingconsulent" niet.
Sommige mensen heb tijdens de cursus Internet voor Dummies een aantal hoofdstukken overgeslagen. Daardoor klikken ze vrolijk op iedere link van Google (want Google is je beste vriend) en denken verder niet meer na. Ook alle lessen begrijpend lezen zijn aan hun voorbij gegaan net zoals het opvolgen van adviezen (zie mijn eerdere bijdrage). Kortom alle basis fouten zijn gemaakt.
Volgens mij mag je van de gemiddelde 18 jarige toch wel iets verwachten. Maar ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem is dat service mag maar wel duidelijk aangeven wat het extra kost en zelf aanvragen ook mogelijk is.

Een website, ik mag geen reclame maken en naam noemen kan voor bedrijven naar subsidies zoeken.
Naast plaatselijke ook provincie, landelijk of Europese potjes vinden en voor hun aanvragen.
Die weten de weg en hoe je succesvol zonder afwijzen moet aanvragen, soms niet in het Nederlands dus extra lastig of regelen voor jou extra info of documenten.

Dat er enkele voor Zorg Toeslag misleidende website maken vind ik niet goed.
Als de belastingdienst Google betaalde en bovenaan kwam zullen deze hier beschreven snel hun omzet verliezen en stoppen.
Een keer een relatief laag bedrag en de commerciële vallen weg.

Wel ben ik er voor dat ze toch blijven, eenmalig een bedrag voor levenslang toeslag ontvangen.
Dat is voor Digibeten en Analfabetisme de oplossing om dit toch te krijgen.
Ze moeten iemand anders vragen of hiervoor de service betalen.
Ook mensen uit de rest van Europa die hier tijdelijk wonen en het Nederlands nog niet goed beheersten is dit handige hulp waar ze graag voor betalen.
Alleen de misleiding van bovenste moet de Overheid opkopen via Google.

Lady1234

Je moet bij die sites precies dezelfde gegevens invullen als op
Toeslagen.nl van de belastingdienst, alleen heb je daar ter bevestiging ook nog je digid nodig. En die heb je toch al nodig voor je aangifte of om in te loggen bij Duo.

Dus compleet overbodig die sites.

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW »

Zo te zien voldoet de website niet aan enkele wettelijke voorwaarden die van toepassing zijn bij een koop buiten de verkoopruimte. Zo lijk er al geen modelformulier voor het herroepingsrecht verstrekt te worden, wat de termijn voor herroepen verlengd tot het moment waarop deze alsnog op de voorgeschreven wijze aan de consument zijn verstrekt, doch met ten hoogste twaalf maanden. (Artikel 6:230o lid 2 BW)

Ga even goed na of je zoon deze niet per e-mail toegestuurd heeft gekregen. Zo niet, is het alsnog mogelijk om de overeenkomst te ontbinden volgens het herroepingsrecht bij koop buiten de verkoopruimte.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

stofzuigertje schreef:Wel ben ik er voor dat ze toch blijven, eenmalig een bedrag voor levenslang toeslag ontvangen.
Dat is voor Digibeten en Analfabetisme de oplossing om dit toch te krijgen.
Is dat bedoeld als grap?

Dirkie

Lady1234 schreef:Je moet bij die sites precies dezelfde gegevens invullen als op
Toeslagen.nl van de belastingdienst, alleen heb je daar ter bevestiging ook nog je digid nodig. En die heb je toch al nodig voor je aangifte of om in te loggen bij Duo.

Dus compleet overbodig die sites.
Deze zijn niet overbodig. De eigenaar van de site levert een dienst waar voor betaald wordt. En blijkbaar loont het voor hem wel de moeite (lees: er zijn genoeg mensen die erin trappen) om er mee door te gaan.

Gesloten