LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 90 euro Shell tanken 100 euro betalen aan Fleetcor,

Andere onderwerpen over auto en vervoer
hercu1965

90 euro Shell tanken 100 euro betalen aan Fleetcor,

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Jaren trouwe klant geweest bij Shell , sinds ca 6 maanden heeft Shell de incasso uitbesteedt aan Fleetcor.
90 euro Shell tanken is bijna 100 euro betalen aan Fleetcor.
Dit is al uitgebreid op Tros radar behandeld maar Shell / Fleetcor gaan vrolijk door.
Nu wil ik van deze Shell Flleetcor zakkenvullers af en heb een aangetekende opzegbrief op 7 -6 -2016 gestuurd met het verzoek een bevestiging dat ik ermee wil stoppen per direct ,Dat is 21 dagen terug nu 28-6-2016 maar Shell Fleetcor reageert nergens op en gaat vrolijk door met incasso, ongeacht of je nu wel of niet tankt ze sturen altijd 9.60 euro per maand aan kosten !!
Als je bijvoorbeeld via Parkline de incasso zou laten doen kost dit 2 euro per maand dus Shell Fleetcor is maar liefst ca 500% duurder.
Als een bedrijf een aangetekende opzegging negeert, wat moet je dan doen om er alsnog af te komen ??

GJvdZ

Re: 90 euro Shell tanken 100 euro betalen aan Fleetcor,

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat zou de kaart dan per maand moeten kosten als die 9,60 niet correct is?

hercu1965

Tanken via Parkline kost 2.00 euro per maand, tanken via Shell / Fleetcor kost 9.60 euro per maand..................

http://www.park-line.nl/zakelijk/tariev ... ren_tanken

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

je moet gewoon opzeggen, met inachtneming van de in jouw contract overeengekomen opzegtermijn.
als deze verstreken is kan je de incasso blokkeren, dan ben je geen betaling meer verschuldigd

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

hercu1965 schreef:Jaren trouwe klant geweest bij Shell , sinds ca 6 maanden heeft Shell de incasso uitbesteedt aan Fleetcor.
90 euro Shell tanken is bijna 100 euro betalen aan Fleetcor.
Dit is al uitgebreid op Tros radar behandeld maar Shell / Fleetcor gaan vrolijk door.
Nu wil ik van deze Shell Flleetcor zakkenvullers af en heb een aangetekende opzegbrief op 7 -6 -2016 gestuurd met het verzoek een bevestiging dat ik ermee wil stoppen per direct ,Dat is 21 dagen terug nu 28-6-2016 maar Shell Fleetcor reageert nergens op en gaat vrolijk door met incasso, ongeacht of je nu wel of niet tankt ze sturen altijd 9.60 euro per maand aan kosten !!
Als je bijvoorbeeld via Parkline de incasso zou laten doen kost dit 2 euro per maand dus Shell Fleetcor is maar liefst ca 500% duurder.
Als een bedrijf een aangetekende opzegging negeert, wat moet je dan doen om er alsnog af te komen ??
Voordat je zulke conclusies trekt, lijkt het me handig om even de voorwaarden (deel 4 sectie 1) er op na te slaan. Opzeggen kan per einde van de maand lees ik, dus je 07-06 opzegging zal per eind van deze maand ingaan, waardoor je over juni nog gewoon je 9,60 verschuldigd bent. Je kan dus niet op 07-06 opzeggen, en er zeg al 10-06 van af zijn.

hercu1965

vandaag FLEETCOR maar eens gebeld om te vragen waarom ik 5 weken na het versturen van een aangetekende brief (6-6-2016) naar VELP nog geen

enkele reactie heb gehad.
op het gewone 0800 nummer kunnen ze daar geen zinnig woord over zeggen

ander 0800 0222991 opzegnummmer van hun gekregen

dat andere 0800 nummer dus gebeld , bleek dat men van mijn aangetekende brief op 6 juni dus 5 weken terug !! verstuurd nog helemaal niets wist.

de reden zou zijn dat het kantooradresje in VELP weinig voorstelt omdat Fleetcor in PRAAG zit.

Dus het kantooradres in VELP had na 5 weken nog geen kans gezien even mijn aangetekende opzegbrief in te scannen en door te sturen naar PRAAG.

Gelukkig was de dame erg behulpzaam en bood aan per direct van 2 bedrijven van mij de passen te blokkeren en de kosten van 9.60 euro van JULI te crediteren.

Ik moest alleen nog een opzegformulier invullen vat ze per email naar me toe zouden zenden.

Al met al ben ik er gelukkig vanaf .

Strekking van mijn ervaring is dus ; een aangetekende opzegbrief naar Fleetcor in Velp sturen heeft geen enkel nut .

Beter het 0800 0222991 Bellen in Praag , van daar mailen ze je een opzegformulier, dat invullen en ingevuld terug mailen.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

je hebt twee bedrijven, waarmee je ongetwijfeld ook winst wil maken, maar als een ander bedrijf je een tientje in de maand kost loop je te miepen?
beetje vreemd hoor?

hercu1965

Beste KoKka

Als eigenaar van een bedrijf ben je verantwoordelijk om zuinig te zijn met de uitgave's
Het is niet alleen die 9.60 per maand wat Fleetcor doorberekend.
Je betaald ook PAS kosten en je betaald ook Administratie kosten en Overige kosten.

Je kan ook voor een andere abonnementsvorm kiezen dan betaal je die 9.60 per maand niet maar dan bepaald Fleetcor
de prijs van jouw diesel ongeacht wat je aan de pomp betaald middels een vaag dagprijzen sijsteem.

Dat is helemaal van de ZOTTE !

Stel je zoekt een goedkoop benzine tankstation op waar je 1,09 voor EEN liter diesel betaald, x 80 liter = 87,20 totaal op je bon
dan trekt Fleetcor zich niets van die lage pompprijs aan en kan er ca 10 cent per liter boven op knallen
Je krijgt als voorbeeld dan een rekening van 1.19 x 80 = 95,20 !!
daarnaast nog ook administratie kosten pas kosten en overige kosten.

Zo kan ik ook niet omgaan met mijn klanten ! En zo werkt ook geen enkele ander brandstof incasso bedrijf.

Het is ECHT verbazing wekkend om te zien hoe je aan alle kanten bestolen wordt door dit bedrijf.

De besparing die ik berekend heb te kunnen realiseren door elders te tanken is ca 1500 euro PER JAAR

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een onzin. Het staat ieder vrij zaken te doen op de manier die hem goeddunkt. Iets verdienen is nog altijd niet verboden volgens mij.

Als jij 1500 denkt te kunnen besparen, ga je toch naar die ander? Zo werkt de vrije markteconomie... en zo werk je zelf ook met je bedrijven. Je kiest een verdienmodel en een prijsstelling en daarmee ga je de boer op. Ik snap al die ophef niet, heeft voor mij een hoog roomser-dan-de-paus-gehalte.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

@TS, nee hoor, van mij krijgt u gelijk. Wat een :shock: moet dat voor u geweest zijn.
Van de zotte dat er niet gereageerd wordt , ook niet na 5 weken en dat ze er zomaar van alles aan bedragen opknallen . Foei!
Goed dat u waarschuwt voor dit bedrijf.
Anyway, u bent er nu van af, denk ik, en voortaan lekker elders tanken en daarmee € 1500 besparen. Goeie actie!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U moet maandelijks elke factuur controleren!

Na prijs verhoging of overname zoals deze kaart had U zonder termijn kunnen opzeggen.
Nu U zo lang gewacht heeft geld de normale opzeg termijn weer.

Of ze de pomp prijs of gemiddelde adviesprijs met korting rekenen is ook van kaart afhankelijk maar ik heb die voorwaarden niet.
Dus kijk goed naar voorwaarden en bewaar die.
Als ze iets in Uw nadeel aanpassen kun je dan met bewijs gelijk weg mits je opzeg wegens die voorwaarden.

Gesloten