LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aansprakelijkheid
Aansprakelijkheid
Wie kan mij helpen met de volgende aansprakelijkheidskwestie? Situatie is als volgt
Op een enkelbaans- tweerichting verkeer, stopt een auto voor mij en staat dubbel geparkeerd. Er komen geen tegenliggers aan en ik pak deze kans om de stilstaande auto voor mij in te halen. Achter mij vandaan haalt een derde auto mij en de stilstaande auto in. Hij ramt hierbij met zijn rechter voor- en zijkant, mijn linker zijkant. Ik was op dit moment al gevorderd met mijn inhaalmanoeuvre en nagenoeg voorbij de voorste stilstaande auto. De stilstaande auto is (gelukkig) niet geraakt.
Wie zal aansprakelijk worden gesteld? Alvast bedankt.
Op een enkelbaans- tweerichting verkeer, stopt een auto voor mij en staat dubbel geparkeerd. Er komen geen tegenliggers aan en ik pak deze kans om de stilstaande auto voor mij in te halen. Achter mij vandaan haalt een derde auto mij en de stilstaande auto in. Hij ramt hierbij met zijn rechter voor- en zijkant, mijn linker zijkant. Ik was op dit moment al gevorderd met mijn inhaalmanoeuvre en nagenoeg voorbij de voorste stilstaande auto. De stilstaande auto is (gelukkig) niet geraakt.
Wie zal aansprakelijk worden gesteld? Alvast bedankt.
Re: Aansprakelijkheid
Het lijkt erop, dat U van rijstrook veranderde op het moment, dat de achter U rijdende auto bezig was met het inhalen van de voor hem op de rijbaan stilstaande auto's, dus inclusief de Uwe, daarbij zat hij waarschijnlijk in de "dode hoek" en is daarom niet opgemerkt en bent U van rijbaan gewisseld.
Dat zou kunnen maar is onwaarschijnlijk. ik begon nl in te halen terwijl die auto nog zichtbaar was in mijn achteruitkijk spiegel. Daaruit haal ik dat ik de inhaal manouevre eerder begon.
Is er geen politie bij geweest dan?
Nee, dat zou geen toegevoegde waarde hebben volgens hen.
yvcarnad schreef:Nee, dat zou geen toegevoegde waarde hebben volgens hen.
Wie is hen? als het de tegenpartij is heb je je inlaten pakken.
U schrijft in uw andere post dat de achterop komende bestuurder met zijn rechter voorkant u in uw linker zijkant raakte. Daaruit haal ik dat u later begonnen bent aan de inhaalmanoeuvre anders had hij u wel recht van achter geraakt.yvcarnad schreef:Dat zou kunnen maar is onwaarschijnlijk. ik begon nl in te halen terwijl die auto nog zichtbaar was in mijn achteruitkijk spiegel. Daaruit haal ik dat ik de inhaal manouevre eerder begon.
Het lijkt erop dat u eerst langzamer bent gaan rijden ivm het stoppen van de voorligger en dat de andere auto op de normale snelheid is blijven doorrijden en u later met (te) lage snelheid besloot in te halen op een moment dat het niet meer kon.
Maar even een heel andere vraag. Mag er op die weg ingehaald worden of is er een inhaalverbod ?
Nog een vraag: had 1 van de bestuurders gedronken?
Mee eens.U schrijft in uw andere post dat de achterop komende bestuurder met zijn rechter voorkant u in uw linker zijkant raakte. Daaruit haal ik dat u later begonnen bent aan de inhaalmanoeuvre anders had hij u wel recht van achter geraakt.
Misschien ook geen richting aangegeven, dat de achter opkomende auto niet heeft kunnen zien, dat je gaat inhalen.
Er is geen politie bij geweest, dus is dit niet relevant, en wie moet dat dan iemand vaststellen.pima schreef:Nog een vraag: had 1 van de bestuurders gedronken?