LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB geldwolven

Andere onderwerpen over auto en vervoer
renebeerthuyzen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2013 14:47

ANWB geldwolven

Ongelezen bericht door renebeerthuyzen »

Vandaag tot mijn grote verbazing post gekregen van de ANWB. Betreft de rekening lidmaatschap 2014. Helaas voor mij heb ik vorig jaar eind november telefonisch mijn ANWB lidmaatschap opgezegd. Dit nadat ik vorig jaar al mijn lidmaatschap op wou zeggen, tegen de voorwaarde aanliep die de ANWB hanteert (opzeggen voor 15 november). Toen ik vorig jaar november belde met de ANWB dat ik 2013 liever geen lid meer wou zijn was het al te laat. Zij vertelde mij dat ik wel voor 2014 kon opzeggen. Dit heb ik toen direct telefonisch gedaan. Nu een jaar later blijkt dat zij deze telefonische opzegging niet in hun administratie hebben opgenomen. De enigste oplossing die zij kunnen bieden is opzeggen voor 2015. Op internet (bijv klacht.nl) ben ik al meer van dezelfde klachten tegengekomen.

De ANWB zegt niets te kunnen doen en omdat ik geen opzegbevestiging heb, is het natuurlijk mijn eigen verantwoordelijkheid. Weg 144 euro is een moeilijke tijd.

Ik vraag me af of hier iets aan te doen is????????

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ANWB geldwolven

Ongelezen bericht door Jolijn »

U kunt uw lidmaatschap opzeggen door te bellen met onze medewerkers op het Contact Center op telefoonnummer 088 269 22 22. Zij zullen uw opzegging verwerken.

Bewijs van telefonisch contact met ANWB overleggen? Plus ANWB wijzen op het feit dat hun medewerker/ster de fout heeft gemaakt dit niet naar behoren af te handelen?
omdat ik geen opzegbevestiging heb, is het natuurlijk mijn eigen verantwoordelijkheid.
Was er bij de telefonische opzegging gemeld dat je een schriftelijke/mail bevestiging daarvan zou krijgen?

Omdat je vroeg genoeg op hebt gezegd, had je nog een keer kunnen informeren of je een bevestiging diende te krijgen.
Maar telefonisch opzeggen zou de ANWB eigenlijk niet moeten aanraden, want als bijv. de 13e nov. wordt opgezegd, wacht je netjes een paar dagen op een evt. bevestiging, ben je toch weer te laat als je die niet krijgt en ip daarvan een nieuwe rekening. Kun je alsnog niet bewijzen dat je op tijd opgezegd hebt.

coby86
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2013 16:29

Re: ANWB geldwolven

Ongelezen bericht door coby86 »

Vorig jaar begin december wilde ik mijn ANWB abonnement opzeggen. Auto vd zaak gekregen etc, dus niet meer nodig. Kon niet ik was te laat voor heel 2013 moest ik nog betalen maar voor 2014 zou het stoppen. Zojuist weer gebeld nog steeds geen info hier over gehad en nu wordt mij doodleuk verteld dat dit niet in het systeem staat en ik ook voor 2014 moet betalen. Meneer kon me wel helpen om op te zeggen voor 2015!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat is dit voor beleid??
Blijkbaar doen ze dit dus bij meerdere mensen, mag dit juridisch wel. Ik kan niet bewijzen dat ik heb gebeld omdat zij niets geregistreerd hebben. Op de vraag dat ze toch alle gesprekken opnemen (zoals het bandje vermeld) kon de jongen mij ook niet verder helpen.

Help hoe kom ik hier onderuit het kan toch niet zijn dat ik 2 jaar voor iets betaal waar ik geen gebruik van maak.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: ANWB geldwolven

Ongelezen bericht door Quark »

Coby86
En dan krijg je geen bevestiging en bel je een maand na het verstrijken van de opzegging datum nog even op?
Zorg je nu wel voor een bevestiging ? of wacht je met bellen tot december 2014 ?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: ANWB geldwolven

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

ANWB schreef:U kunt uw lidmaatschap opzeggen door te bellen met onze medewerkers op het Contact Center op telefoonnummer 088 269 22 22. Zij zullen uw opzegging verwerken. Uw opzegging wordt verwerkt per eind 2014. Uw heeft dus nog het gehele jaar recht op pechhulp.
Ik vind dat als de ANWB zelf op hun website aangeeft dat opzegging telefonisch kan geschieden via het Contact Centre, zij daarmee ook de bewijslast voor de daadwerkelijke uitvoering op zich nemen.

Er wordt op de webiste niet aangegeven dat u hiervan een schriftelijke bevestiging zult ontvangen. Sterker nog, ze geven aan de opzegging pas aan het einde van de periode te verwerken, zodat u ook eerder niets hoeft te verwachten.

Ik zou dus bezwaar aantekenen, en aangeven dat u precies volgens de ANWB procedure heeft gehandeld.

Slingertje
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 mar 2012 21:36

Re: ANWB geldwolven

Ongelezen bericht door Slingertje »

Vreemd, want ik heb na het opzeggen van het lidmaatschap van mijn vrouw 2 dagen later een bevestiging per brief gehad...

renebeerthuyzen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2013 14:47

Re: ANWB geldwolven

Ongelezen bericht door renebeerthuyzen »

Ik heb nu ook vrij snel een opzegbevestiging voor 2015 gehad. Misschien omdat ik zo lelijk heb gedaan aan de telefoon. Consumentenbond heeft mij geadviseerd om bezwaar aan te tekenen met aangetekende brief. Of dit inhoud zal hebben is afwachten. Ik ga in ieder geval niet betalen omdat zij hun administratie niet bijhouden. En de opgenomen gesprekken gebruiken zij alleen als het hun goed uitkomt.

evert55
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2014 08:20

Re: ANWB geldwolven

Ongelezen bericht door evert55 »

ANWB zijn zeker geldwolven. Als je je auto wilt verkopen via hun service dan moet je ook flink betalen. Je krijgt eerst een waarde-indicatie waarvoor je de auto kunt verkopen. Zodra je betaald hebt en de auto echt kunt gaan verkopen blijkt je auto ineens stukken minder waard te zijn en niemand geeft het indicatie bedrag er voor. Misleidend en gewoon een vorm van oplichting.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: ANWB geldwolven

Ongelezen bericht door Quark »

evert55 schreef:ANWB zijn zeker geldwolven. Als je je auto wilt verkopen via hun service dan moet je ook flink betalen. Je krijgt eerst een waarde-indicatie waarvoor je de auto kunt verkopen. Zodra je betaald hebt en de auto echt kunt gaan verkopen blijkt je auto ineens stukken minder waard te zijn en niemand geeft het indicatie bedrag er voor. Misleidend en gewoon een vorm van oplichting.
Ik snap persoonlijk ook niet dat de ANWB zijn naam verbind aan deze dubieuze praktijken, dit is absoluut geen reclame voor hen.
Maar je beslist zelf of je voor deze service wil gaan betalen en of je hem verkoopt aan de handelaar die bied.
Ik zelf zou een prijsindicatie zoeken op www.autoweek.nl en op wat auto sites gaan kijken wat ze voor zulke auto's vragen.
Dan wat geld aan Marktplaats betalen (kan ook dubieus zijn) en via deze site verkopen. (goed uitkijken voor onzin biedingen uit Negeria)

hanne23
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2014 16:05

Re: ANWB geldwolven

Ongelezen bericht door hanne23 »

Ik heb telefonisch opgezegd, mijn telefoon bevestigd dit ook. En ook een brief ontvangen waarmee de opzegging bevestigd werd. Ergens in december tijdens het op orde brengen van mijn administratie de brief weggedaan, aangezien ik er vanuit ging dat het geregeld was. In januari een acceptgiro ontvangen, inmiddels beweerd de ANWB dat ik niet zou hebben opgezegd. Ik heb de procedure van de ANWB gevolgd, netjes het nummer gebeld zoals op de website staat beschreven. Mijn telefoon bevestigd ook het gesprek. Ik heb schriftelijk verzocht dat gesprek naar mij toe te sturen, zodat ik daarmee kan aantonen dat ik inderdaad mijn lidmaatschap heb beëindigd. Hier wil de ANWB niet in mee gaan. Tot die tijd zoeken ze het maar uit.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ANWB geldwolven

Ongelezen bericht door GJvdZ »

hanne23 schreef:Ik heb telefonisch opgezegd, mijn telefoon bevestigd dit ook.
Zo, dat is dan de eerste echte smartphone....

Gesloten