LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB Lidmaatschap

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Pieter29

ANWB Lidmaatschap

Ongelezen bericht door Pieter29 »

Enige dagen gelden heeft de ANWB de documenten behorende bij het lidmaatschap voor 2009 aan de leden gezonden.
Bij deze documenten is een bijlage gevoegd waarin achteloos wordt gemeld dat de Rechtshulp bij problemen in het buitenland uit het servicepakket is geschrapt.
Volgens de ANWB heeft men hiervoor gekozen omdat is gebleken dat zeer veel leden reeds een rechtsbijstandverzekering hebben.
Ik vind het onbegrijpelijk dat deze stap is genomen. Als inderdaad veel leden reeds een verzekering hebben dan zijn er dus ook leden die deze verzekering niet hebben. Deze mogen nu voor een flink bedrag per jaar een rechtsbijstandverzekering elders gaan afsluiten.
Het zou logisch zijn dat de ANWB het lidmaatschap in prijs zou hebben verlaagd nu een van de belangrijkste elementen uit de dienstverlening wordt geschrapt. Daarover wordt natuurlijk niet gesproken.
De ANWB ontpopt zich steeds meer als een keiharde club die het kostbare adressenbestand van de leden gebruikt om vele nieuwe produkten aan de man te brengen. Indien de leden hiervan direct zouden profiteren zou dit toe te juichen zijn,maar dat blijkt niet het geval te zijn.
De ANWB moet de genomen maatregel terugdraaien en afspraken maken met de grote Rechtsbijstandverzekeraars zodat er geen leden tussen wal en schip geraken.

D1RK

Re: ANWB Lidmaatschap

Ongelezen bericht door D1RK »

U mag wegens slechtere voorwaarden dus opzeggen zonder de termijn in acht te nemen als je beroep doet op deze verslechtering.
Of U elders wilt is wat anders, maar het mag dus.
Net als prijsverhogingen gelden vermindering van pakketten als opzeg reden zonder dat je voor November hoefde op te zeggen tenzij zij tijdig dit hadden doorgegeven!

Pieter29

Ongelezen bericht door Pieter29 »

Dirk,
ik denk dat de inhoud van je reactie juist is maar daar gaat het niet om.
Ik ben lid van de ANWB geworden omdat ze de belangen van de automobilist in binnen- en buitenland behartigen. Dan doen ze prima.
Dus opzeggen is geen reële optie voor leden die door het schrappen van een belangrijke service getroffen worden.Het is slikken of stikken en dat is waar ik bezwaar tegen maak. Geen overleg of een alternatief; gewoon ermee stoppen. Ik vind dat ongepast voor een organisatie als de ANWB.
Ik ben zelf bang dat veel leden de bijsluiter niet zorgvuldig lezen met alle gevolgen van dien als men een beroep wil doen op juridische bijstand in het buitenland.
Tenslotte; als het waar is dat zeer veel leden elders een rechtsbijstandverzekering hebben, dan is dat toch geen reden om voor de overige leden de service niet in stand te houden. Bedenk dat er voor wordt betaald. De ANWB zou deze service uit kunnen besteden hetgeen ze met vele diensten al doen.

kwesterbeek

Ongelezen bericht door kwesterbeek »

Ik ben jaren lid geweest van ANWB.

Maar kwam er gegeven moment achter dat ik op diverse gebieden dubbel verzekerd was.

Bij schade valt de ANWB terug op je andere verzekering is mijn ervaring.

Voorts stoort het mij, dat de ANWB zich onder het mom van een vereniging als een zeer commerciele instelling ook naar haar leden gedraagd.

Quisquid

Ongelezen bericht door Quisquid »

Het zijn van een vereniging betekent niet dat er geen commerciële activiteiten mogen worden verricht. De ANWB is op dat punt zéker niet de enige vereniging.
Op zich is daar niets op tegen en je bepaalt zelf welke diensten en producten je af wilt nemen.

Gesloten