LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB onnodig en duur

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Jolijn

Re: ANWB onnodig en duur

Ongelezen bericht door Jolijn »

@plumber, de ANWB komt niet altijd, ze willen misschien wel, maar het lukt niet altijd.
Een beetje geografische kennis is wel handig als je hulp wilt sturen.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

rozemarijntje schreef:@plumber

ik dacht echt dat je het over de doorlopende reisverzekering had,sorry dan,maar goed het is duidelijk nu :wink: al heb ik wel ook reis met extra ziektekosten omdat ik weet dat de zorgverzekering niet alles dekt,ook daar speel ik op safe :wink:

het is zo ze zijn er zo...maar ik heb al eens mobiliteit gehad,de abs en normale remmen deden het niet meer!!!
zo..maar meneer rozemarijn die wist goed te handelen :wink: ,eenmaal hier weer thuis,nr gebeld van waar je heen moet bellen van pon en even later kwam anwb voorrijden...
ja die zei gelijk abs alles kapot,remmen een of andere manier ook uitgeschakeld...storing!

weggehaald en naar de de dealer gesleept..
maar ik twijfel gewoon echt,is het nou weggegooid geld(andere kant denk ik jammer dan,maar speel op safe of ben ik dom bezig)

dus we gaan het er gewoon nog eens over hebben! en kijken wat nou het beste is...
Ik had het ook over de doorlopende.Alleen bij de ANWB is hij het hele jaar geldig en bij
andere verzekeringen maar een x aantal dagen naar gelang je zelf bepaald.
Als je al zo lang bij de ANWB bent waarom twijfel je dan.Elk jaar dat je ze niet nodig hebt
is weggegooid geld totdat je ze ineens nodig hebt.Maar dat is met elke verzekering.
Het is net als met het ziekenfonds de profiteurs profiteren van de mensen die wel betalen.
Alleen voor de ANWB krijg je geen toeslag.Weet zelf uit ervaring dat de ANWB een hele hoop
ellende bij mensen in het buitenland voorkomen heeft met hun hulp.Heb een paar mnd mee
gedraaid met ze.

Ja Jolijn dat zit er natuurlijk ook in in drukke tijden? En tegenwoordig met die navigators
moet het wel lukken.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

plumber schreef: Heb ook zo'n pasje van de dealer maar als je ze belt dan ben je zgn. niet geregistreerd en komen doen ze ook niet ondanks dat ik wilde betalen terwijl het pasje toch geldig was.
En mandooow voor mij heb je wat tegen de ANWB maar zulk soort mensen veranderen pas als je echt hulp nodig hebt en iedereen je laat barsten behalve de ANWB.

Zo te zien, zijn wij al de tweede keer een en dezelfde mening.
Vind ik goed. :o
Jolijn schreef:@plumber, de ANWB komt niet altijd, ze willen misschien wel, maar het lukt niet altijd.
De ANWB komt altijd, ook kan het met drukte langer duren.

Niet als je de tweede keer voor hetzelfde probleem belt, dan wordt je geweigerd.

Een locatie aangeven, hoef vaker niet, als je een beschrijving doet, waar de hulplijn al iets mee kan.

Jolijn

Een locatie aangeven, hoef vaker niet, als je een beschrijving doet, waar de hulplijn al iets mee kan.

De hulplijn deed er iets verkeerd mee bleek na lang wachten en nog maar eens bellen.
Misschien had de tweede medewerker wel de juiste beslissing genomen, maar die kans heb ik niet meer gegeven en een alternatief gezocht.
Wel na klacht in dienen, een vergoeding gekregen. :)

nevermind

Jolijn schreef: Een locatie aangeven, hoef vaker niet, als je een beschrijving doet, waar de hulplijn al iets mee kan.

De hulplijn deed er iets verkeerd mee bleek na lang wachten en nog maar eens bellen.
Misschien had de tweede medewerker wel de juiste beslissing genomen, maar die kans heb ik niet meer gegeven en een alternatief gezocht.

Dan is het toch mooi opgelost!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

plumber schreef: Ik had het ook over de doorlopende.Alleen bij de ANWB is hij het hele jaar geldig en bij
andere verzekeringen maar een x aantal dagen naar gelang je zelf bepaald.
Mijn doorlopende reisverzekering is het hele jaar geldig.
En nee ik hoef niet door te gevan wanneer ik weg ga, daar betaal ik ook het hele jaar voor om
het hele jaar verzekerd te zijn.

Jolijn

nevermind schreef:
Jolijn schreef: Een locatie aangeven, hoef vaker niet, als je een beschrijving doet, waar de hulplijn al iets mee kan.

Ja, in eerste instantie niet door de ANWB natuurlijk, wat nu net wel de bedoeling was.

@Plumber En tegenwoordig met die navigators
moet het wel lukken.

Niet bij de ANWB, bij hen was de straatnaam niet bekend, en bij het tweede telefoontje bleek dat er vanuit München (!!!) hulp onderweg was.
Geen wonder dat het zo lang duurde. 8)

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Jolijn schreef:
nevermind schreef:

Ja, in eerste instantie niet door de ANWB natuurlijk, wat nu net wel de bedoeling was.

@Plumber En tegenwoordig met die navigators
moet het wel lukken.

Niet bij de ANWB, bij hen was de straatnaam niet bekend, en bij het tweede telefoontje bleek dat er vanuit München (!!!) hulp onderweg was.
Geen wonder dat het zo lang duurde. 8)

Sorry je laaste twee zinnen moet ik nu even hard lachen,joh die hadden gewoon straat in duitsland ofzo!! Zo hoelang heb je moeten wachten :lol:
Ja nu kan je er hopelijk zelf ook lachen maar dan niet...

@ plumber waarom ik twijfel..
Omdat ik denk dat ik geld weggooi en aan de andere wil ik heel graag alles safe hebben...
Dus...

Stel idd dat mobieliteit af laat weten,dan heb ik anwb nog...erg he...luxe probleem weet het :oops:

Jolijn

Sorry je laaste twee zinnen moet ik nu even hard lachen,joh die hadden gewoon straat in duitsland ofzo!! Zo hoelang heb je moeten wachten :lol:
Ja nu kan je er hopelijk zelf ook lachen maar dan niet...

:wink: Het was ook een straat in Duitsland, maar die kon de ANWB niet vinden. De verbindingsweg waar die straat op uit kwam genoemd + de Duitse plaatsen + dichtbij liggende Nederlandse plaatsnamen genoemd, maar toch werd vanuit München hulp gestuurd.
"Bedoeld u Münster?"
Nee München.
"Dan stuur die auto maar weer terug."

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sorry :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: maar je bent weer thuis,dat is mooi :lol: :lol: :lol: sorry jolijn!!!

Jolijn

rozemarijntje schreef:sorry :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: maar je bent weer thuis,dat is mooi :lol: :lol: :lol: sorry jolijn!!!
:D Het is idd een verhaal om (even later) smakelijk om te lachen. :D

nevermind

Het was ook een straat in Duitsland, maar die kon de ANWB niet vinden.
Laat de straat en de plaats weten.
Geen TomTom of ander navigatiesysteem gehad?

Of praten wij hier over het jaar 19....?

Jolijn

nevermind schreef:

Dit hebben wij laten weten

De verbindingsweg waar die straat op uit kwam genoemd + de Duitse plaatsen + dichtbij liggende Nederlandse plaatsnamen genoemd

Het was ergens in 2002,3,4 zoiets, maar snap niet wat het jaartal + TomTom er toe doen.

nevermind

Jolijn schreef:
nevermind schreef:

Dit hebben wij laten weten

De verbindingsweg waar die straat op uit kwam genoemd + de Duitse plaatsen + dichtbij liggende Nederlandse plaatsnamen genoemd

Het was ergens in 2002,3,4 zoiets, maar snap niet wat het jaartal + TomTom er toe doen.

Ik vraag aan jou, om de straat en plaatsnaam waar je pech gehad hebt, om te kijken, of het ook zo moeilijk is/was om deze locatie te vinden.

Je wijkt mijn vraag uit!

Wat de TomTom er mee te doen heeft.
Ik geef de coördinaten door en binnen een seconde heeft de medewerker van de ANWB de juiste ligging te pakken.

Jolijn

@Nevermind

Ik vraag aan jou, om de straat en plaatsnaam waar je pech gehad hebt, om te kijken, of het ook zo moeilijk is/was om deze locatie te vinden.

Je wijkt mijn vraag uit!

Ik geef de coördinaten door en binnen een seconde heeft de medewerker van de ANWB de juiste ligging te pakken.

Nee, het was helemaal niet moeilijk die locatie te vinden, als er reeds lang bestaande Duitse en Nederlandse plaatsnamen genoemd worden.
Ook zonder coördinaten moet een locatie te vinden zijn; dat mag geen excuus zijn voor de ANWB.
Uit de vergoeding van de ANWB blijkt dat zij blijkbaar ook vonden dat het een beetje knullig was, hoe het gegaan is en dat de locatie zeker te vinden was.

nevermind

Jolijn schreef:@Nevermind

Je wijkt mijn vraag uit!

Nee, het was helemaal niet moeilijk die locatie te vinden, als er reeds lang bestaande Duitse en Nederlandse plaatsnamen genoemd worden.
Ook zonder coördinaten moet een locatie te vinden zijn; dat mag geen excuus zijn voor de ANWB.
Uit de vergoeding van de ANWB blijkt dat zij blijkbaar ook vonden dat het een beetje knullig was, hoe het gegaan is en dat de locatie zeker te vinden was.
Blijkbaar was toch iets mis met de communicatie, anders had de medewerker niet nagevraagd .

Waarom heb je dan een vergoeding gekregen, omdat je langer moest wachten ?

Dat de ANWB niet de juiste locatie kan vinden, gaat mij te ver en komt ook ongeloofwaardig over.

De plaatsnaam wil je niet kwijt, om misschien een communicatiefout uit te sluiten.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Whahaha waarom moet Jolijn jou vertellen Nevermind wat de straatnaam
en de plaatsnaam waar ze pech heeft gehad ?

Jolijn

Nee, de ANWB kon de locatie niet vinden, dat bleek (na lang wachten nog maar eens bellen) omdat de hulp vanuit München (volkomen onlogisch) onderweg was.
De plaatsnaam, straat doet er niet toe, de ANWB kon het niet vinden.
1 plaatsnaam niet kunnen vinden, snap ik nog, maar met nog een stuk of 3 plaatsnamen (Duits en Nederlands) moet een ANWB medewerker toch aan de slag kunnen.
Als ik net over de grens in Duitsland bijv. ter hoogte van Kerkrade ben, is het niet logisch om te wachten op hulp die vanuit München of Berlijn moet komen.
Dat het ongeloofwaardig over komt, maakt mij niet uit, de beloofde vergoeding is overgemaakt.
Het is heel simpel, de ANWB heeft een fout gemaakt en het met een vergoeding weer recht gezet (gelukkig geen boete gekregen, anders was die vergoeding niet voldoende geweest).
Blijkbaar was toch iets mis met de communicatie, anders had de medewerker niet nagevraagd .

Hoe bedoel je? Wie wat nagevraagd?

nevermind

Jolijn schreef:Nee, de ANWB kon de locatie niet vinden, dat bleek (na lang wachten nog maar eens bellen) omdat de hulp vanuit München (volkomen onlogisch) onderweg was.
De plaatsnaam, straat doet er niet toe, de ANWB kon het niet vinden.
1 plaatsnaam niet kunnen vinden, snap ik nog, maar met nog een stuk of 3 plaatsnamen (Duits en Nederlands) moet een ANWB medewerker toch aan de slag kunnen.
Als ik net over de grens in Duitsland bijv. ter hoogte van Kerkrade ben, is het niet logisch om te wachten op hulp die vanuit München of Berlijn moet komen.
Dat het ongeloofwaardig over komt, maakt mij niet uit, de beloofde vergoeding is overgemaakt.
Het is heel simpel, de ANWB heeft een fout gemaakt en het met een vergoeding weer recht gezet (gelukkig geen boete gekregen, anders was die vergoeding niet voldoende geweest).

Hoe bedoel je? Wie wat nagevraagd?

Tussen Münster en München is een groot verschil.

Als de medewerker geen goede informatie krijgt, hoe moet deze dan handelen.

Ik kan mij niet voorstellen als je langs de grensregio in Kerkrade ligt, dat je dan een auto uit München krijgt.

De medewerkers zijn aangewezen om bij onduidelijke informatie na te vragen, wat misschien hier niet het geval was.

Voor mij is het verbazingwekkend, dat niet de juiste plaats gelokaliseerd kan worden, maar je hebt je vergoeding gekregen, dan zou het wel juist zijn.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Jolijn schreef:@plumber, de ANWB komt niet altijd, ze willen misschien wel, maar het lukt niet altijd.
Dus als ik het goed begrijp zijn ze wel onderweg geweest maar hebben ze je niet kunnen vinden.

En chocomelk nogmaals het gaat om een doorlopende verzekering die maar een
x aantal dagen geldig is.Goed lezen wat er staat.

Gesloten