LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB onnodig en duur

Andere onderwerpen over auto en vervoer
tenormin

Re: ANWB onnodig en duur

Ongelezen bericht door tenormin »

En iemand die gemiddeld 4 x per jaar de anwb voor pechhulp gebruikt omdat hij/zij bewust in een oud barrel rijd zou de hoofdprijs moeten betalen. Dat zou veel eerlijker zijn.
Nu, meneer mandooow, dat is lekker wakker worden. Ga ik serieus in op de vraag "hoeveel maak je gebruik van de ANWB" en schrijf 'zo'n 4 maal per jaar'; lees ik nu dat ik volgens jou dan maar extra moet betalen. Gelukkig staat hierboven een commentaar, kennelijk duidelijk door iemand met hersenen geschreven, anders zou ik me nog erger aangesproken voelen. Vrijwillig rijd ik niet in een auto van 13 jaar (vroeger iedere 1½ jaar een nieuwe), maar tijden veranderen; ik ben idioot ook om het ook maar te willen uitleggen. Maar zoals jij het voorstelt moeten mensen die zich geen nieuwe auto kunnen veroorloven dan maar meer gaan betalen aan het ANWB lidmaatschap? Ik wens je in ieder geval niet toe wat jij een oud, kaalgeplukt mens wel toewenst. Goede morgen.
Laatst gewijzigd door tenormin op 21 jul 2013 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

tenormin schreef:
En iemand die gemiddeld 4 x per jaar de anwb voor pechhulp gebruikt omdat hij/zij bewust in een oud barrel rijd zou de hoofdprijs moeten betalen. Dat zou veel eerlijker zijn.
Nu, meneer mandooow, dat is lekker wakker worden. Ga ik serieus in op de vraag "hoeveel maak je gebruik van de ANWB" en schrijf 'zo'n 4 maal per jaar'; lees ik nu dat ik volgens jou dan maar extra moet betalen. Gelukkig staat hieronder een commentaar, kennelijk duidelijk door iemand met hersenen geschreven, anders zou ik me nog erger aangesproken voelen. Vrijwillig rijd ik niet in een auto van 13 jaar (vroeger iedere 1½ jaar een nieuwe), maar tijden veranderen; ik ben ook idioot ook om het ook maar te willen uitleggen. Maar zoals jij het voorstelt moeten mensen die zich geen nieuwe auto kunnen veroorloven dan maar meer gaan betalen aan het ANWB lidmaatschap? Ik wens je in ieder geval niet toe wat jij een oud, kaalgeplukt mens wel toewenst. Goede morgen.
Helemaal maar dan ook helemaal mee eens!

tenormin

meneer mandooow, dan lees je even fijn over de in jouw ogen Off Topics heen: ik zou graag een reactie willen of zelfs een toelichting, zodra je in staat bent om te antwoorden, waarom ook jij mensen met een oude auto zou willen aanpakken. Je rijd toch niet toevallig zelf in een leasebak? Nou goed, indien dat zo is zal je dat natuurlijk niet toegeven. Ik ben toch behoorlijk op de staart getrapt en, overtrokken geschreven, riekt het bijna naar discriminatie. Financiële discriminatie.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin schreef:meneer mandooow, dan lees je even fijn over de in jouw ogen Off Topics heen: ik zou graag een reactie willen of zelfs een toelichting, zodra je in staat bent om te antwoorden, waarom ook jij mensen met een oude auto zou willen aanpakken. Je rijd toch niet toevallig zelf in een leasebak? Nou goed, indien dat zo is zal je dat natuurlijk niet toegeven. Ik ben toch behoorlijk op de staart getrapt en, overtrokken geschreven, riekt het bijna naar discriminatie. Financiële discriminatie.
maak je er niet druk om!
hij krijgt zat normale antwoorden,zijn we serieus op ingegaan en idd soms off topic maar ook serieus op het onderwerp en het dan zo,n draai te geven
volgens mij heb je dan nog geen overzicht wat mensen te besteden kunnen hebben...
off idd leasewagen,of je bent een omhoog gevallen iemand die het altijd beter weet ,denkt goed te verdienen en vertelt het wel even..of je rijd nw en je denkt heel wat te zijn....zelf betaald of de bank?

mandooow

Ongelezen bericht door mandooow »

Sorry voor mijn woordkeuze "barrel", ik bedoel oude auto. Maar het neemt niet weg dat het natuurlijk vreemd is dat iemand die altijd in een recente auto rijd, deze goed onderhoud en zoals in het voorbeeld al aangaf in 50 jaar lidmaatschap 1x de anwb nodig had hetzelfde betaald als iemand die gemiddeld per jaar 4x de pechhulp nodig heeft. Dat is dus 200 x zoveel in 50 jaar. Is het dan niet logisch dat er een soort systeem zou moeten zijn van eerlijke premieverdeling. Bij de auto-verzekering werkt het net zo, hoe meer km je rijd hoe meer premie je betaald. Hoe langer je rijd zonder een schade te maken, hoe meer korting je krijgt op de premie. Bij schade (lees pech) gaat dan de premie vaak omhoog omdat je dan terugvalt in het aantal trede's die je hebt opgebouwd.
De ANWB gaat dit natuurlijk nooit doen omdat dit teveel leden zou kosten en financieel niet voor hun aantrekkelijk is ;-)

mandooow

tenormin schreef:meneer mandooow, dan lees je even fijn over de in jouw ogen Off Topics heen: ik zou graag een reactie willen of zelfs een toelichting, zodra je in staat bent om te antwoorden, waarom ook jij mensen met een oude auto zou willen aanpakken. Je rijd toch niet toevallig zelf in een leasebak? Nou goed, indien dat zo is zal je dat natuurlijk niet toegeven. Ik ben toch behoorlijk op de staart getrapt en, overtrokken geschreven, riekt het bijna naar discriminatie. Financiële discriminatie.
Ik rijd niet in een leasebak, heb jaren in oude goed onderhouden auto's gereden (zonder pechhulp).
Rijd momenteel in een auto waar mobiliteitshulp wordt geboden in heel europa. Het betreft de mobiliteitshulp van PON (vw, seat, skoda). Pon en vele andere dealers hebben trouwens een contract met een pechhulpservice (de anwb ;-)

Ik wil zeker niet mensen met een oude auto aanpakken, heb alleen gemeld dat het veel eerlijker zou zijn als mensen met een laag risico op pech minder premie betalen dan mensen met een hoog risico op pech.

Het spijt mij als ik u op uw staart getrapt hebt, dat was geenzins mijn bedoeling

tenormin

Nou, laat ik het dan anders stellen: ik ben 57 jaar lid van de ANWB. In alle jaren dat ik nieuwe auto reed, (en dat zijn heel wat auto's geweest!) heb ik nooit gebruik van ze hoeven te maken. Jouw stelling volgend zou ik dus al die jaren ook geld terug moeten hebben gehad. Consequent blijven nu, graag. Maar nu dus sinds 2000 (de afgifte kenteken is grappig genoeg van 29 februari 2000): = schrikkeljaar heb ik sinds enige jaren wél gebruik moeten maken van hen. En daar heb ik het volste recht op en helemaal niet extra betalen volgens jouw opinie. En mijn oude auto is wel degelijk goed onderhouden. En mijn bonus/malus is maximaal; zodra dit systeem van toepassing werd kwam deze toen nog jonge meid, daar voor in aanmerking. Heb best wel verstand van auto's en rijden: S.L.S., Monte Carlo en circuits in Engeland gereden (van Zalingen, Gijs van Lennep, Sterling Moss e.a.) maar auto zelf kan ik niet meer repareren, dat komt omdat sommige mensen vroeg of laat een gezondheidsprobleem krijgen. Hoewel het dom is om hier zo op in te gaan, je hebt een behoorlijk gevoelige snaar geraakt (dat overkomt mensen die niet meer kunnen doen wat ze nog graag zouden willen. Laat ik het zo zeggen, mandooow, wat niet wil dat u geschiedt, wens dat ook een ander niet. En jij mag dit Off Topic vinden, je raakt nu net iemand wiens hobby vroeger een passie was.
Laatst gewijzigd door tenormin op 21 jul 2013 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje

oke maar er zijn ook mensen,bv wat ouderen...die een auto hebben die wat ouder is,maar goed onderhouden wordt,jaarlijkse beurt etc etc etc...
maar niet zoveel rijden,wat gebeurd er in de winter,kan je al raden,de accu bv die trekt dat niet...
dus ja dan de anwb maar bellen,als je niemand anders hebt die je kan helpen..dus ja?

mijn buren hebben een auto van 11 jr oud,wordt goed onderhouden alleen ja wel accu problemen...
nou ff onze auto eraan,als man thuis is en klaar,maar niet iedereen heeft iemand en ja als je dan lif bent...
daar betaal je immers voor..

nee denk niet dat het werkt,
zal voorbeeld geven...ff gekkigheid..domme blondjes reactie hoewel het mannen ook overkomt las van de week nog stukje van bekende nederlander dus..
maar oh tanken...oeps diesel gooi ik erin....ipv euro 95..of weet ik hoe die zooi nu heet,tank nooit(mannenwerk :wink: )grapje...nee tank nooit ...gaat niet

maar ook dan maak je dus foutje...ouder iemand of jonger iemand met handicap kan band niet verwisselen?ja anwb dan maar..
en geloof me of niet sommige zijn ook eigenwijs....want is goedkoper,kopen nw auto en dan niet bij eigen dealer een beurt doen,nee de turk(niet beledigend bedoelt maar zo zeggen ze dat)op de hoek die doet het voor de helft..ja daaaaaag mobiliteit....hebben ze niet door...dan aansprak maken ..jammer.dan anwb...en dan vind ik betalen!!!!!!

je ziet hoop mensen verschillende meningen...

mandooow

tenormin schreef:Nou, laat ik het dan anders stellen: ik ben 57 jaar lid van de ANWB. In alle jaren dat ik nieuwe auto reed, (en dat zijn heel wat auto's geweest!) heb ik nooit gebruik van ze hoeven te maken. Jouw stelling volgend zou ik dus al die jaren ook geld terug moeten hebben gehad. Consequent blijven nu, graag. Maar nu dus sinds 2000 (de afgifte kenteken is grappig genoeg van 29 februari 2000): = schrikkeljaar heb ik sinds enige jaren wél gebruik moeten maken van hen. En daar heb ik het volste recht op en helemaal niet extra betalen volgens jouw opinie. En mijn oude auto is wel degelijk goed onderhouden. En mijn bonus/malus is maximaal; zodra dit systeem van toepassing werd kwam deze toen nog jonge meid, daar voor in aanmerking. Heb best wel verstand van auto's en rijden: S.L.S., Monte Carlo en circuits in Engeland gereden (van Zalingen, Gijs van Lennep, Sterling Moss e.a.) maar auto zelf kan ik niet meer repareren, dat komt omdat sommige mensen vroeg of laat een gezondheidsprobleem krijgen. Hoewel het dom is om hier zo op in te gaan, je hebt een behoorlijk gevoelige snaar geraakt (dat overkomt mensen die niet meer kunnen doen wat ze nog graag zouden willen. Laat ik het zo zeggen, mandooow, wat niet wil dat u geschiedt, wens dat ook een ander niet. En jij mag dit Off Topic vinden, je raakt nu net iemand wiens hobby vroeger een passie was.
Beste Hr,

In mijn stelling zou u, met uw 57 jarig lidmaatschap vrij gesteld moeten worden van lidmaatschap en voor uw leven pechhulp moeten krijgen. Want dat was mijn stelling.
Als iemand niet zo goed meer zelf kleine reparaties kan uitvoeren vanwege gezondheidsproblemen of het ouder zijn, dan begrijp ik best wel dat e.a. pechhulp-verzekering c.q. abonnement goed van pas zou kunnen komen.
het spijt mij als ik een gevoelige snaar bij u hebt aangeraakt, dat was geenszins mijn bedoeling

mandooow

mandooow schreef:
tenormin schreef:Nou, laat ik het dan anders stellen: ik ben 57 jaar lid van de ANWB. In alle jaren dat ik nieuwe auto reed, (en dat zijn heel wat auto's geweest!) heb ik nooit gebruik van ze hoeven te maken. Jouw stelling volgend zou ik dus al die jaren ook geld terug moeten hebben gehad. Consequent blijven nu, graag. Maar nu dus sinds 2000 (de afgifte kenteken is grappig genoeg van 29 februari 2000): = schrikkeljaar heb ik sinds enige jaren wél gebruik moeten maken van hen. En daar heb ik het volste recht op en helemaal niet extra betalen volgens jouw opinie. En mijn oude auto is wel degelijk goed onderhouden. En mijn bonus/malus is maximaal; zodra dit systeem van toepassing werd kwam deze toen nog jonge meid, daar voor in aanmerking. Heb best wel verstand van auto's en rijden: S.L.S., Monte Carlo en circuits in Engeland gereden (van Zalingen, Gijs van Lennep, Sterling Moss e.a.) maar auto zelf kan ik niet meer repareren, dat komt omdat sommige mensen vroeg of laat een gezondheidsprobleem krijgen. Hoewel het dom is om hier zo op in te gaan, je hebt een behoorlijk gevoelige snaar geraakt (dat overkomt mensen die niet meer kunnen doen wat ze nog graag zouden willen. Laat ik het zo zeggen, mandooow, wat niet wil dat u geschiedt, wens dat ook een ander niet. En jij mag dit Off Topic vinden, je raakt nu net iemand wiens hobby vroeger een passie was.
Beste Hr,

In mijn stelling zou u, met uw 57 jarig lidmaatschap vrij gesteld moeten worden van lidmaatschap en voor uw leven pechhulp moeten krijgen. Want dat was mijn stelling.
Als iemand niet zo goed meer zelf kleine reparaties kan uitvoeren vanwege gezondheidsproblemen of het ouder zijn, dan begrijp ik best wel dat e.a. pechhulp-verzekering c.q. abonnement goed van pas zou kunnen komen.
het spijt mij als ik een gevoelige snaar bij u hebt aangeraakt, dat was geenszins mijn bedoeling
Nog even op terug komen, auto's zijn heel uw leven uw passie geweest, Uw grootste hobby. U geeft aan dat uw aut's goed onderhouden worden. Ik ga er dus even vanuit dat u niet gemiddeld 4 x per jaar gebruik maakt van de wegenwacht. Denk dat er heus wel een bonus/malus systeem te verzinnen is waar rekening gehouden wordt met het aantal jaren lidmaatschap in vergelijking met het aantal malen pech wat gevraagd wordt.

Mvg, Mandooow

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

plumber schreef:
tenormin schreef:
Nu, meneer mandooow, dat is lekker wakker worden. Ga ik serieus in op de vraag "hoeveel maak je gebruik van de ANWB" en schrijf 'zo'n 4 maal per jaar'; lees ik nu dat ik volgens jou dan maar extra moet betalen. Gelukkig staat hieronder een commentaar, kennelijk duidelijk door iemand met hersenen geschreven, anders zou ik me nog erger aangesproken voelen. Vrijwillig rijd ik niet in een auto van 13 jaar (vroeger iedere 1½ jaar een nieuwe), maar tijden veranderen; ik ben ook idioot ook om het ook maar te willen uitleggen. Maar zoals jij het voorstelt moeten mensen die zich geen nieuwe auto kunnen veroorloven dan maar meer gaan betalen aan het ANWB lidmaatschap? Ik wens je in ieder geval niet toe wat jij een oud, kaalgeplukt mens wel toewenst. Goede morgen.
Helemaal maar dan ook helemaal mee eens!
Hier nog een. Alleen ben ik dan nog niet oud, en heb ik nooit nieuw kunnen rijden. :wink:

Eerlijk gezegd, als er een soort bonus/malus systeem gaat komen, dan heeft het nog weinig nut om lid te zijn van de anwb. De besparing ten opzichte van het lid worden in geval van nood wordt dan een stuk kleiner.

Misschien dat ik verhoudingsgewijs de afgelopen 5 jaar teveel heb betaald, voor mijn lidmaatschap. Jammer dan. Maar dan heb ik wél een financieel steentje bijgedragen aan een organisatie die niet alleen de wegenwacht verzorgt, maar ook een flinke maatschappelijke inbreng heeft, en ook nog eens heel wat projecten opzet en onderhoudt. Denk maar aan de bewegwijzering. Of denk eens aan allerlei cursussen die gegeven worden, de gratis vakantiecheck voor caravans en dergelijke... Dat moet toch ook allemaal betaald worden?

tenormin

@mandooow:[quote]Beste Hr,[quote]

Off Topic: als je goed had gelezen: je kan me gewoon aanschrijven als Beste Mevrouw, vrouwen rijden n.l. ook, vreemd hé?

mandooow

correctie: Beste mevrouw dan ... het heeft wel niets met de discussie te maken over "de anwb duur en onnodig", maar ja ..................... ik ga lekker van de zon genieten ... succes met de discussie :wink:

rozemarijntje

@ wa

Ja snap je punt betreft wat anwb zou doen volgens jou,maar doet echt de anwb dat!
Was toch overtuigd dat we wegenbelasting daar voor betaalden?
De borden enz wat je schrijft...

Ik denk dat het een eindeloze discussie kan worden,op zich ook goed moet kunnen!

Maar ik blijf erbij,laat iederen doen wat hij graag wil kan betalen ,wil betalen en of het moet,
Zoals bv tenormin...die moet wel...

Ik moet niet maar voel me dus lekkerder ( ook al zegt stemmetje je gooit geld weg) ...dus?Het is ieder voor zich..

Maar snap op zich hee goed je punt wat je duidelijk wil maken,maar wat geloof ik plumber al zei,eigenlijk geld het met veel dingen
Zal ik wa afsluiten ik mankeer nooit wat( geld niet voor mij algemeen) neem de goedkoopste av of helemaal niet,ik heb op mijn 16 de ooit zelf alles moeten regelen en was toen al zo,nee de duurste want stel en dat is helaas uitgekomen..

Auto ook,goed verzekert als er wat is alijd door ander klop het even af nu !!
Dus ja??betalen al jaren coor jan,,,maar ga het niet uitreken denk dat ik dan niet goed wordt
Heb ook hondenverzekering ene zegt niet doen ander wek ik voel me er fijn bij...

Dus snap je mijn punt.,Mij. Man is weer thuis za het er vd week eens over hebben...

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Goed, het was zo ver, had ze toch nodig, mijn zoon krijgt het voor elkaar op de camping de auto op slot te krijgen met de sleutels 'aan de verkeerde kant van de deur'. Gisteravond Interhelp gebeld (Interpolis), hebben deze ochtend een monteur gestuurd die de deur netjes weer open gekregen heeft. Handje gegeven , grazie mille hij was weer weg. Was verzekerd zei Interpolis. Geen ANWB nodig gehad.

tenormin

bprosman schreef:Goed, het was zo ver, had ze toch nodig, mijn zoon krijgt het voor elkaar op de camping de auto op slot te krijgen met de sleutels 'aan de verkeerde kant van de deur'. Gisteravond Interhelp gebeld (Interpolis), hebben deze ochtend een monteur gestuurd die de deur netjes weer open gekregen heeft. Handje gegeven , grazie mille hij was weer weg. Was verzekerd zei Interpolis. Geen ANWB nodig gehad.
Sta je met dit soort ongemak toch beter, lees: veiliger, op een camping dan op de (snel)weg. Bij wie de verzekering dan ook loopt :lol:

plumber

tenormin schreef:
bprosman schreef:Goed, het was zo ver, had ze toch nodig, mijn zoon krijgt het voor elkaar op de camping de auto op slot te krijgen met de sleutels 'aan de verkeerde kant van de deur'. Gisteravond Interhelp gebeld (Interpolis), hebben deze ochtend een monteur gestuurd die de deur netjes weer open gekregen heeft. Handje gegeven , grazie mille hij was weer weg. Was verzekerd zei Interpolis. Geen ANWB nodig gehad.
Sta je met dit soort ongemak toch beter, lees: veiliger, op een camping dan op de (snel)weg. Bij wie de verzekering dan ook loopt :lol:
Als het geen oude auto is moet je mij toch eens vertellen hoe hij dit voor elkaar krijgt.
Tegenwoordig hoor je niets anders als bieb-bieb en gaan de lampjes knipperen bij het openen.
ANWB komt ook voor die dingen hoor en dezelfde avond nog.

rozemarijntje

Ja maar jappkan toch dat zoon nog oude auto heeft,?.
Idd bij mij sleutel en hij is op slot,anuit huis nog wel...

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

plumber schreef:
tenormin schreef:
Als het geen oude auto is moet je mij toch eens vertellen hoe hij dit voor elkaar krijgt.
Tegenwoordig hoor je niets anders als bieb-bieb en gaan de lampjes knipperen bij het openen.
ANWB komt ook voor die dingen hoor en dezelfde avond nog.

Ik denk ook dat bij oude auto heel vreemd is om alle deuren ineens op slot te gooien en die zijn zelf als het gebeurt je heel makkelijk weer open dmv Clio hengel methode.

Ook vindt ik vreemd dat men beweerd dat nieuwe betrouwbaarder zijn dan oude ook daar kan ik mij niet in vinden er zit zoveel meer elektronica in die stuk kan gaan en je ziet vaak terugroep acties omdat een voertuig toch niet deugt en ouder type voertuig wat zich al jaren al heeft bewezen rij ik veel liever.

plumber

Om nog even op bprosman terug te komen.
Je repareerd een dynamo in Duitsland een kabelboom in Frankrijk je hebt
een halve garage in je auto liggen en je laat je zoon barsten :wink:
Bovendien weet je dus ook niet dat zo'n deur gewoon met een spatel van
zo'n keukenrek geopend kan worden.Heb ik geleerd van de ANWB.

Gesloten