LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB onnodig en duur

Andere onderwerpen over auto en vervoer
nevermind

Re: ANWB onnodig en duur

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:
Lees maar de voorwaarden, dan kom je wel achter, wat het verschil met dit soort opties en de ANWB is.
Gedaan, jij ook zo te horen, vertel.......wat biedt de ANWB mij nu extra ?
Gewoon op de website te lezen en vergelijken.

Als alle reisverzekeringen dezelfde service zouden bieden, is de ANWB niet meer noodzakelijk, dus alle leden zijn dan dom, om extra een service daar af te sluiten.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Als alle reisverzekeringen dezelfde service zouden bieden, is de ANWB niet meer noodzakelijk, dus alle leden zijn dan dom, om extra een service daar af te sluiten.
Is dat nu niet juist het punt wat TS probeert te maken ?
Gewoon op de website te lezen en vergelijken.
Beetje flauw om te stellen dat het niet het zelfde is , dan niet met concrete voorbeelden te komen en als ik om een concreet voorbeeld vraag het antwoord hebben : "zoek het zelf maar op".

Frantic en Sjohie komen tenminste nog met concrete voorbeelden als :
let er wel op dat die regeling alleen geldt als je in het buitenland en op vakantie bent.
En dat klopt, maar zoals gezegd , in NL heb ik de ANWB niet nodig.

nevermind

Beetje flauw om te stellen dat het niet het zelfde is , dan niet met concrete voorbeelden te komen en als ik om een concreet voorbeeld vraag het antwoord hebben : "zoek het zelf maar op".
Wat denk je van jouw bericht.
bprosman schreef:Niks bijzonders, gewoon Interpolis, daar had ik al een doorlopende reisverzekering.
Nu met auto/reis/repatriering optie.

Heb ik ook moeten opzoeken welke diensten deze verzekering aanbied. :shock:

Aanvulling:
Zouden deze mensen allemaal dom zijn?
Ledental vereniging (1-1-2013) 3.964.047

bprosman

Dom wil ik niet zeggen en misschien wil de meerderheid (ook) in NL geholpen worden. Ik vergelijk puur een buitenlandse autovakantie in voorwaarden tussen wat mijn verzekering biedt en wat de ANWB biedt. Sterker nog voor een (bagage)aanhanger moet ik bij de ANWB ook nog eens extra betalen.

Omdat we hier niet uit gaan komen heb ik wat zaken op een rijtje gezet, wat mis ik hier als vakantieganger wat de ANWB mij extra biedt ?

Wat is verzekerd (hier en daar een beetje ingekort):

1 Ziekte, ongeval of overlijden van de verzekerde

2 Uitvallen van de bestuurder van het motorrijtuig

3 Uitvallen van het motorrijtuig
Hieronder verstaan wij het uitvallen van het motorrijtuig waardoor de weg niet vervolgd kan worden.
en als het rijklaar maken, de teruggave of de opheffing van het uitvallen niet mogelijk is binnen 2 werkdagen,
bestaat recht op vergoeding van:
1 de kosten van transport van het motorrijtuig door Interhelp naar een adres in Nederland dat de verzekerde
opgeeft.
2 de kosten van toezenden door Interhelp van de onderdelen:
3 de extra kosten van berging, bewaking, vervoer naar de dichtstbijzijnde reparatie-inrichting en stalling van
het motorrijtuig tot maximaal ¤ 1.000,- in totaal;
4 de kosten van reparatie - maar dan uitsluitend arbeidsloon - van het motorrijtuig langs de weg tot maximaal
¤ 120,- per gebeurtenis.
Bij uitvallen gedurende een kortere tijd dan 2 werkdagen zijn alleen de hierboven onder 3 en 4 genoemde
kosten verzekerd.
Als de verzekerde wegens het uitvallen van het motorrijtuig tijdens de reis een gelijksoortig ander motorrijtuig
huurt, zijn de bepalingen van deze verzekering ook daarop van toepassing. Dat geldt ook als het gehuurde
motorrijtuig een buitenlands kenteken heeft.

4 Rechtsbijstand

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

bprosman schreef:
Dom wil ik niet zeggen en misschien wil de meerderheid (ook) in NL geholpen worden. Ik vergelijk puur een buitenlandse autovakantie in voorwaarden tussen wat mijn verzekering biedt en wat de ANWB biedt. Sterker nog voor een (bagage)aanhanger moet ik bij de ANWB ook nog eens extra betalen.

Omdat we hier niet uit gaan komen heb ik wat zaken op een rijtje gezet, wat mis ik hier als vakantieganger wat de ANWB mij extra biedt ?

Wat is verzekerd (hier en daar een beetje ingekort):

1 Ziekte, ongeval of overlijden van de verzekerde

2 Uitvallen van de bestuurder van het motorrijtuig

3 Uitvallen van het motorrijtuig
Hieronder verstaan wij het uitvallen van het motorrijtuig waardoor de weg niet vervolgd kan worden.
en als het rijklaar maken, de teruggave of de opheffing van het uitvallen niet mogelijk is binnen 2 werkdagen,
bestaat recht op vergoeding van:
1 de kosten van transport van het motorrijtuig door Interhelp naar een adres in Nederland dat de verzekerde
opgeeft.
2 de kosten van toezenden door Interhelp van de onderdelen:
3 de extra kosten van berging, bewaking, vervoer naar de dichtstbijzijnde reparatie-inrichting en stalling van
het motorrijtuig tot maximaal ¤ 1.000,- in totaal;
4 de kosten van reparatie - maar dan uitsluitend arbeidsloon - van het motorrijtuig langs de weg tot maximaal
¤ 120,- per gebeurtenis.
Bij uitvallen gedurende een kortere tijd dan 2 werkdagen zijn alleen de hierboven onder 3 en 4 genoemde
kosten verzekerd.
Als de verzekerde wegens het uitvallen van het motorrijtuig tijdens de reis een gelijksoortig ander motorrijtuig
huurt, zijn de bepalingen van deze verzekering ook daarop van toepassing. Dat geldt ook als het gehuurde
motorrijtuig een buitenlands kenteken heeft.

4 Rechtsbijstand
Deze doorlopende verzekering geld voor 60 dagen of hooguit 180 dagen bij meer premie.
ANWB geld voor het helen jaar.
Goedkoopste Interpolis 3,24€ per maand voor 60 dagen dus.
Goedkoopste ANWB 5,71€ per maand voor het hele jaar

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat je dan kunt overwegen is: Wegenwacht hulp voor binnen Nederland, en de buitenland dekking bij de reisverzekering.

Zeker als je zelden of nooit naar het buitenland gaat kon dat wel eens een aantrekkelijk alternatief zijn, omdat je dan niet voor een heel jaar extra premie voor de WW hoeft te betalen, en er niet aan hoeft te denken om vóór 15 november de dekking te verkleinen omdat je anders weer een jaar lang extra moet betalen voor een dekking die je misschien helemaal niet nodig hebt.

Misschien zou de ANWB eens kunnen overwegen om de Europa-dekking onder te brengen bij de reisverzekering.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou weet je....serieus..
wordt mij allemaal ff te....

ik laat het lekker zo,ja dan ben ik maar dom met geld weggooien...maar.ik wordt geholpen..elk geval.
wat ik niet doe is extra verzekeren voor buitenland,ik ga net de grens over,echt net!
en daar heb ik mobiliteidsgarantie voor,als ik zonder benzine komt te staan,gaat meneer rozemarijn maar lopen naar een pomp,de rest wordt gedekt door pon,.

anwb ned hou ik ook voor je weet nooit....hey krijg ik in elk geval korting als ik wat in de anwb winkel koop :oops:

en de reisverzekering...die loopt die heb ik echt nodig...

ja vind me maar dom,maar ben altijd bang als ik iets opzeg dat er dan....ineens wat is...

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:nou weet je....serieus..
wordt mij allemaal ff te....

ik laat het lekker zo,ja dan ben ik maar dom met geld weggooien...maar.ik wordt geholpen..elk geval.
wat ik niet doe is extra verzekeren voor buitenland,ik ga net de grens over,echt net!
en daar heb ik mobiliteidsgarantie voor,als ik zonder benzine komt te staan,gaat meneer rozemarijn maar lopen naar een pomp,de rest wordt gedekt door pon,.

anwb ned hou ik ook voor je weet nooit....hey krijg ik in elk geval korting als ik wat in de anwb winkel koop :oops:

en de reisverzekering...die loopt die heb ik echt nodig...

ja vind me maar dom,maar ben altijd bang als ik iets opzeg dat er dan....ineens wat is...
Denk eigenlijk hetzelfde hierover als hoe jij denkt over dit.
Alleen wij hebben wel een reisverzekering voor buitenland en ook voor de auto als we stukken krijgen in het buitenland.

Heb je wel een reisverzekering nodig voor alleen Nederland, is daar de zorgverzekering niet voldoende voor ?

bprosman

Heb je wel een reisverzekering nodig voor alleen Nederland, is daar de zorgverzekering niet voldoende voor ?
Voor je ziektenkosten waarschijnlijk wel, maar niet als er bijvoorbeeld iets uit je tent gestolen wordt.

rozemarijntje

nee de reis denkt weer andere dingen!
maar bv ziektekosten worden soms niet altijd volledig gedekt daar moet je wel opletten! tot bepaald bedrag etc...
geld enz dat is onzin om te verzekeren moet je zoveel voor doen omdat terug te krijgen!
maar ik speel op safe :wink:

aangepast alleen woordje geld,had neergezet gels.....voor gevalletje..
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 17 jul 2013 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind

plumber schreef:
Deze doorlopende verzekering geld voor 60 dagen of hooguit 180 dagen bij meer premie.
ANWB geld voor het helen jaar.
Goedkoopste Interpolis 3,24€ per maand voor 60 dagen dus.
Goedkoopste ANWB 5,71€ per maand voor het hele jaar
Ook hier sluit ik mij aan!

@Bram
Al eens hulp nodig gehad voor de auto of medische hulp?

Ik ben ervaringsdeskundige en kan zeggen een pluim voor de ANWB, als je in de rats zit en niet meer verder kunt, hoe je dan geholpen wordt.
Ook ik heb nog een reisverzekering, maar laat mij dan dubbel verzekerd zijn, want als de nood het grootste is, dan laten zij jouw ook in de regen staan.
Aanvulling:
Zouden deze mensen allemaal dom zijn? Ledental vereniging (1-1-2013) 3.964.047
Was een vraag, niet meer.
Antwoord is neen, want zo veel mensen die een lidmaatschap hebben kunnen niet dom zijn.
Enkele uitgesloten.
Betekend niets anders, dat vele mensen wel lid van ANWB zijn.

[Deel bericht verwijderd door Moderator. Reden: off-topic]

bprosman

Medische hulp wel en daar ben ik netjes voor verzekerd, na de vakantie gewoon gedeclareerd bij mijn zorgverzekeraar en voor de (hogere) kosten vaak in het buitenland , zolang als ik me niet per helicopter naar een prive kliniek laat brengen :wink: wordt dat gedekt door de reisverzekering.

Wat betreft de auto, zo snel zit ik niet in de rats, waar ik een verzekering / regeling voor nodig heb is dat als er iets met mij gebeurt de auto + kinderen thuis komen en als mijn auto in een zodanige staat is dat deze niet gerepareerd kan worden deze naar huis gebracht wordt + aanhanger of naar een garage waar deze gerepareerd kan worden. Nu heb ik zelf ook niet helemaal 2 linker handen , ik heb al eens onderweg voor familieleden op vakantie een dynamo vervangen langs de Duitse Autobahn of langs de Franse een half uitgebrande (kortsluiting) draadboom weer zodanig opgelapt kunnen krijgen dat ze met hun camper de vakantie in ieder geval af konden maken en veilig verder konden reizen. En met de moderne(re) auto's het motormanagement uitlezen voor storingen daarvoor liggen de spullen ook standaard in mijn gereedschapskist dus ik ga ook niet helemaal onvoorbereid op vakantie.

nevermind

bprosman schreef:
Medische hulp wel en daar ben ik netjes voor verzekerd, na de vakantie gewoon gedeclareerd bij mijn zorgverzekeraar en voor de (hogere) kosten vaak in het buitenland , zolang als ik me niet per helicopter naar een prive kliniek laat brengen :wink: wordt dat gedekt door de reisverzekering.

Wat betreft de auto, zo snel zit ik niet in de rats, waar ik een verzekering / regeling voor nodig heb is dat als er iets met mij gebeurt de auto + kinderen thuis komen en als mijn auto in een zodanige staat is dat deze niet gerepareerd kan worden deze naar huis gebracht wordt + aanhanger of naar een garage waar deze gerepareerd kan worden. Nu heb ik zelf ook niet helemaal 2 linker handen , ik heb al eens onderweg voor familieleden op vakantie een dynamo vervangen langs de Duitse Autobahn of langs de Franse een half uitgebrande (kortsluiting) draadboom weer zodanig opgelapt kunnen krijgen dat ze met hun camper de vakantie in ieder geval af konden maken en veilig verder konden reizen. En met de moderne(re) auto's het motormanagement uitlezen voor storingen daarvoor liggen de spullen ook standaard in mijn gereedschapskist dus ik ga ook niet helemaal onvoorbereid op vakantie.

Inderdaad als ik het zo lees, heb je geen ANWB nodig.
Blijkbaar heb je nog niet echt iets ernstigst meegemaakt, dan was jou bericht anders geschreven.

Als ik schrijf in de rats, dan is het ook echt in de rats, ben namelijk ook niet snel van mijn wijs te brengen.
Medische hulp declareer ik ook, daar heb ook ik geen ANWB voor nodig.
Ook hier bedoel ik een echte medische hulp, die jou reiskostenverzekeraar niet kan bieden.

Je kan mij toch niet wijs maken, dat jou verzekeraar hetzelfde wereldwijde netwerk heeft als deze vereniging.

Tenslotte, hoeveel Nederlanders hebben spullen in het koffer liggen om een storing aan het motormanagement uit te lezen.

Wat de helikopter betreft, die komt dan van de ANWB/ADAC!
Met jou ervaring gaat de redenatie van TS op, maar het gros van de Leden is volgens de cijfers blij, om dit soort verzekering te hebben.
MIJN Conclusie:
ANWB niet onnodig maar wel duur.
Iemand heeft het al geschreven, de ADAC is stukken goedkoper, met dezelfde service.

bprosman

Je kan mij toch niet wijs maken, dat jou verzekeraar hetzelfde wereldwijde netwerk heeft als deze vereniging.
Voor zover ik weet heeft de ANWB geen eigen ziekenhuizen dus je komt toch in de zelfde terecht.
Daar ben ik het helemaal mee een, misschien dekt "ANWB vaak onnodig" meer de lading.

nevermind

bprosman schreef:
Voor zover ik weet heeft de ANWB geen eigen ziekenhuizen dus je komt toch in de zelfde terecht.
Daar ben ik het helemaal mee een, misschien dekt "ANWB vaak onnodig" meer de lading.
Is het niet zo met alle verzekeringen?
Er zijn vele, waar het risico dubbel gedekt is.

hanalo

Ongelezen bericht door hanalo »

ANWB is gewoon veel te duur, gewoon niet aan beginnen geld is wegegooid, service ver beneden de maat.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

hanalo schreef:ANWB is gewoon veel te duur, gewoon niet aan beginnen geld is wegegooid, service ver beneden de maat.
Dat moet ieder lekker voor zichzelf bepalen, de ene vind het weggegooid geld en de ander niet.
Ik vind het wel belangrijk vooral met name als men regelmatig in het buitenland komt met de auto.

rozemarijntje

Chocomelk schreef:
hanalo schreef:ANWB is gewoon veel te duur, gewoon niet aan beginnen geld is wegegooid, service ver beneden de maat.
Dat moet ieder lekker voor zichzelf bepalen, de ene vind het weggegooid geld en de ander niet.
Ik vind het wel belangrijk vooral met name als men regelmatig in het buitenland komt met de auto.

nou idd iedereen moet voor zich weten wat hij of zei doet,het is nog altijd iedereen zijn eigen geld immers..

betreft reisverzekering dekt natuurlijk meer uit de kofferbak,als je waardevolle spullen hebt en die kan je nergens anders kwijt dan in je kofferbak,krijg je spullen vergoed mits!! hij op slot was en paspoort ect in een apart kluisje zat,die zijn er speciaal voor...

dus ja ik heb het allemaal maar...
wordt het bij de een niet vergoed dan bij de ander,duurt het bij de ene te lang bel ik de ander...

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

bprosman schreef:

Waren die mensen of jij niet goedkoper uitgeweest als ze gewoon verzekerd waren geweest.
Motormanagement wordt toch uitgelezen via een laptop,moeten dan toch ook wel wat
programma's opzitten met al die verschillende auto's.En die ligt in je gereedschapkist :wink:
Denk dat 1 op de 9 miljoen automobilisten zo'n ding bij zich hebben buiten de rep.bedrijven
dan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat mag iedereen toch voor zichzelf bepalen, of het wel of niet veel te duur is? Of stel jij in dit land de normen, waarden en regels vast? Als je nou zou zeggen: IK vind het te duur, en IK vind het weggegooid geld...

Gesloten