LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB opzeggen/wijzigen? NOG 8 DAGEN tot de 15e!!
-
ANWB opzeggen/wijzigen? NOG 8 DAGEN tot de 15e!!
Dag allemaal.
In een ander topic kwam het al naar voren (niet door mij): opzeggingen van het ANWB-lidmaatschap moeten vóór 15 november binnen zijn. Vandaag is het de 7e, dus je hebt daarvoor nog precies 8 dagen.
Doe het dus nu, en mocht je ná de 15e opzeggen, ga dan niet lopen nuilen dat de ANWB fout zit. De voorwaarden zijn glashelder. Maar het is ronduit verbazingwekkend hoeveel nieuwe topics er ieder jaar geopend worden omdat mensen te laat waren met opzeggen. Vandaar deze extra herinnering.
Doe het dus vandaag nog, dan scheelt dat straks een hele hoop overbodige topics op dit forum.
(Edit: Nuilen is een woord dat uit het Nijmeegs komt: het betekent zoveel als zeuren, zaniken)
In een ander topic kwam het al naar voren (niet door mij): opzeggingen van het ANWB-lidmaatschap moeten vóór 15 november binnen zijn. Vandaag is het de 7e, dus je hebt daarvoor nog precies 8 dagen.
Doe het dus nu, en mocht je ná de 15e opzeggen, ga dan niet lopen nuilen dat de ANWB fout zit. De voorwaarden zijn glashelder. Maar het is ronduit verbazingwekkend hoeveel nieuwe topics er ieder jaar geopend worden omdat mensen te laat waren met opzeggen. Vandaar deze extra herinnering.
Doe het dus vandaag nog, dan scheelt dat straks een hele hoop overbodige topics op dit forum.
(Edit: Nuilen is een woord dat uit het Nijmeegs komt: het betekent zoveel als zeuren, zaniken)
-
Re: ANWB opzeggen/wijzigen? NOG 8 DAGEN tot de 15e!!
bij deze dan:
Nog 7 dagen (vandaag meegeteld)
Nog 7 dagen (vandaag meegeteld)
-
Het is vandaag de 11e. Nog 4 dagen.
Over 5 dagen krijgen we dus de eerste klagers....
-
Vandaag is het de 13e. Nog 2 dagen.
Tot nu toe nog geen een die iets schreef als, WA, bedankt voor de herinnering, dit keer ben ik op tijd. Nee natuurlijk niet, degenen voor wie dit bestemd is lezen het pas op zijn vroegst ná de 15e. Net zoals ze de polisvoorwaarden niet lezen.
Tot nu toe nog geen een die iets schreef als, WA, bedankt voor de herinnering, dit keer ben ik op tijd. Nee natuurlijk niet, degenen voor wie dit bestemd is lezen het pas op zijn vroegst ná de 15e. Net zoals ze de polisvoorwaarden niet lezen.
Misschien zijn er geen ANWB leden die willen opzeggen, dan kunnen zij natuurlijk ook niet bedanken.witte angora schreef:Vandaag is het de 13e. Nog 2 dagen.
Blijft wel raar dat ondanks de irritatie naar de klant.
De ANWB vol houdt aan deze manier van abbo regels.
De wetgever probeert dit geneuzel aan banden te leggen,
bij de ANWB is dat blijkbaar nog niet geheel gelukt.
Een echt alternatief was er nog niet en met twee kleintjes
op de achterbank heb ik die 50 Eu per jaar maar voor lief
genomen.
Maar gelukkig komt er nu wel een alternatief, gewoon gratis
lid en pas betalen indien nodig.
Als er genoeg over stappen, zal de ANWB toch iets moeten
gaan doen.
ANWB opgezegd ....
De ANWB vol houdt aan deze manier van abbo regels.
De wetgever probeert dit geneuzel aan banden te leggen,
bij de ANWB is dat blijkbaar nog niet geheel gelukt.
Een echt alternatief was er nog niet en met twee kleintjes
op de achterbank heb ik die 50 Eu per jaar maar voor lief
genomen.
Maar gelukkig komt er nu wel een alternatief, gewoon gratis
Als er genoeg over stappen, zal de ANWB toch iets moeten
gaan doen.
ANWB opgezegd ....
-
GJvdZ schreef:Over 5 dagen krijgen we dus de eerste klagers....
Ja idd geef het tot begin dec,dan gaat het beginnrn,althans elk jr zelfde liedje...
@wanee natuurlijk bedanken ze niet want ze komen pas hier op de site als ze te laat opzeggen en dan gaan googlen ,en denken nou nu ga ik klagen op radar,dit kan niet....
Dus bedankjes....neeuuhhh....
Had ik ook gedaan, naar Route Mobile. Wist niet hoe snel ik kon weer terug kon gaan naar de ANWB. Wat een stoethaspels zijn dat.ANWB opgezegd ....
Zoiets bestaat al lang hoor: ik zit al jááren bij AA-team. Ongeveer / iets meer dan een tientje per jaar. En verder alleen betalen als je hulp nodig hebt (is mij al die jaren nooit overkomen).Maar gelukkig komt er nu wel een alternatief, gewoon gratis
Het is geen pechhulpverzekering maar simpel pechhulp.LexR schreef:http://normaleopzegtermijnanwb.petities.nl/
Dat de ANWB een vereniging is een geen verzekering, hebben jullie al gemerkt.
Maar ook deze vereniging bied geen verzekering aan, maar gewoon pechhulp.
Ik moet inderdaad zeggen, dat het opzegtermijn en de looptijd van het lidmaatschap slecht gekozen is en daaraan iets zou veranderd kunnen worden.
Dat de pechhulpverzekering (wegenwacht) van de ANWB niet per maand opzegbaar is na het eerste jaar, zoals alle andere verzekeringen.
en verzoeken
De wet van Van Dam zodanig aan te passen, zodat ook verenigingen die verzekeringen aanbieden hier onder vallen.
-
Gut gut, een echte petitie, toe maar. En hier wil je 40.000 handtekeningen voor verzamelen om de Tweede Kamer te dwingen het te bespreken? Is iedereen niet sneller klaar als ze gewoon opzeggen volgens de regels? Opzeggen moet iedereen toch, als ze er weg willen...
Pechhulp is wel wat anders dan een abonnement. Als een tijdschrift minder abonnees krijgt is het een kwestie van iedere week of maand minder bij de drukkerij bestellen. De ANWB moet zorgen dat er genoeg mensen en materieel is om hulp te kunnen bieden als dat nodig is. Dat kan je niet per maand op- en afschalen. Tenzij ze met oproepkrachten die hun eigen wegenwachtauto hebben gaan werken.
Opzeggen van je ANWB lidmaatschap is hetzelfde als het opzeggen van het abonnement op de Staatsloterij. Mensen willen hun lidmaatschap niet opzeggen omdat de kans bestaat dat er iets gebeurt. Dit risico is een soort van verzekering. Als je opzegt dan kan het zijn dat je auto stuk gaat. Hoe groot is dat risico eigenlijk. Hoe vaak heb je al met pech gestaan en wat heb je al betaald aan die lui de afgelopen jaren. Voor dat geld kun je waarschijnlijk makkelijk een sleepdienst zelf betalen om het naar een garage te brengen. De ANWB kan in veel gevallen de problemen toch niet verhelpen. Althans dat is mijn ervaring.
Heb je een auto die onbetrouwbaar is en die het mogelijk gaat laten afweten dan wordt het wellicht tijd om hem te verkopen.
Heb je een auto die onbetrouwbaar is en die het mogelijk gaat laten afweten dan wordt het wellicht tijd om hem te verkopen.
-
als je onverwacht je auto moet verkopen, moet het mogelijk zijn om ook je anwb lidmaatschap op te kunnen zeggen,ik heb geen auto meer maar moet nog wel een jaar doorbetalen,volgens de anwb omdat ik niet voor november opgezegd heb,dus elk argument hier tegen is een beetje overbodig toch?
-
begrijpelijk als je door wilt gaan. maar het gaat er om dat je onverwacht moet/wilt stoppen,
als ik moet betalen weet ik dat wel, maar het gaat juist om de mensen die niet meer willen of kunnen betalen,en dat is gewoon nederlands!!!
als ik moet betalen weet ik dat wel, maar het gaat juist om de mensen die niet meer willen of kunnen betalen,en dat is gewoon nederlands!!!
-
wat een onzinverhalen allemaal, het gaat er gewoon om dat als ik niet langer over een voertuig beschik, onder welke omstandigheden of voorwaarden dan ook , ik zelf moet kunnen beslissen over het beeindigen van deze overeenkomst, indien ik een voertuig beheer en dat blijf doen, hoef ik niet onder deze overeenkomst uit,en kan ik op tijd betalen om de overeenkomst na te komen, maar waar het om gaat is, dat als ik voor of na november NIET meer over een voertuig beschik of beschikken kan, om welke reden dan ook, ik het recht moet hebben om deze overeenkomst stop te kunnen zetten,het heeft niets te maken met wel of niet op tijd betalen!,ik heb werk,rij in een auto,verzeker deze en neem ook anwb!!prima!!,morgen zit ik zonder werk,auto weg,verzekering weg, en dus ook anwb,is dit een simpel verhaal of niet?? maandelijks opzeggen is gewoon normaal!!ook de ANWB moet onder de wet van Dam vallen,want als ze pretenderen een vereniging en of verzekering zijn , wil ik graag de polis zien ( die ze niet hebben) en een autoverzekering is ook maandelijks opzegbaar, ik betaal momenteel niets meer aan de anwb, ondanks herhaalde dreigingen van hen TKB incasso, en ik hoop dat iedereen zich sterk maakt voor dit belachelijke gedoe, en ik hoop dat radar dit aankaart!!en dat de ANWB zich netjes gedraagdt, want de concurrentie is groot en ligt ook op de loer!!!
Uw verhaal is heel logisch, voor iedereen, alleen: de ANWB werkt niet zo en men kan er ook niet onder de wetvan Dam uitkomen. Is allemaal al tig maal uitgelegd maar zo werkt het allemaal (helaas) niet voor verenigingen (zoals sport-fitness clubs e.d.) niet. Zelfs als men is overleden (hoe schandelijk) moet men het abonnement (wel opzeggen) tot het eind van het jaar betalen. Ongelooflijk onbeschoft van een ANWB, maar het is wel zo! 't Is jammer dat ze geen boezem hebben, anders kon men hun hand erin steken!aadfransen schreef:wat een onzinverhalen allemaal, het gaat er gewoon om dat als ik niet langer over een voertuig beschik, onder welke omstandigheden of voorwaarden dan ook , ik zelf moet kunnen beslissen over het beeindigen van deze overeenkomst, indien ik een voertuig beheer en dat blijf doen, hoef ik niet onder deze overeenkomst uit,en kan ik op tijd betalen om de overeenkomst na te komen, maar waar het om gaat is, dat als ik voor of na november NIET meer over een voertuig beschik of beschikken kan, om welke reden dan ook, ik het recht moet hebben om deze overeenkomst stop te kunnen zetten,het heeft niets te maken met wel of niet op tijd betalen!,ik heb werk,rij in een auto,verzeker deze en neem ook anwb!!prima!!,morgen zit ik zonder werk,auto weg,verzekering weg, en dus ook anwb,is dit een simpel verhaal of niet?? maandelijks opzeggen is gewoon normaal!!ook de ANWB moet onder de wet van Dam vallen,want als ze pretenderen een vereniging en of verzekering zijn , wil ik graag de polis zien ( die ze niet hebben) en een autoverzekering is ook maandelijks opzegbaar, ik betaal momenteel niets meer aan de anwb, ondanks herhaalde dreigingen van hen TKB incasso, en ik hoop dat iedereen zich sterk maakt voor dit belachelijke gedoe, en ik hoop dat radar dit aankaart!!en dat de ANWB zich netjes gedraagdt, want de concurrentie is groot en ligt ook op de loer!!!
-
Je kunt toch ook beslissen over het beëindigen van de overeenkomst? Niemand die je dat recht ontzegt.aadfransen schreef:het gaat er gewoon om dat als ik niet langer over een voertuig beschik, onder welke omstandigheden of voorwaarden dan ook , ik zelf moet kunnen beslissen over het beeindigen van deze overeenkomst,
Nota's krijg je niet meer, aangezien je al voor het hele jaar hebt betaalt, dus een kostenpost zit er verder niet meer in. Je krijgt geen geld terug voor de resterende maanden, maar dat is alles, en het gaat toch ook weer niet om een vermogen.
Maar reken er maar op dat, als de ANWB geen vereniging meer is, maar een commercieel bedrijf, dat er nogal wat dingen gaan veranderen die je niet wil. Met name de prijzen zullen de pan uit gaan rijzen, omdat aandeelhouders nooit genoeg hebben aan hun aandeel van de winst. Is dat dan wat je wil?