LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB wegenwacht opzeggen bij dubbele dekking??

Andere onderwerpen over auto en vervoer
flash
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 aug 2005 12:27

ANWB wegenwacht opzeggen bij dubbele dekking??

Ongelezen bericht door flash »

Volgens de klantenservice van de ANWB kun je de Wegenwachtservice ook tussentijds opzeggen als er sprake is van "dubbele dekking". Er blijkt een lijst te zijn van automerken waar dat voor geldt.
Bij mijn nieuwe Peugeot wordt ook volledige pechhulp in Europa geleverd. Die pechhulp wordt buiten 'kantooruren' zelfs door de ANWB Wegenwacht verzorgd!!

Maar wat blijkt: Peugeot staat niet op die lijst en dus moet ik nog een heel jaar lang lid blijven (en betalen) voor service die ik niet gebruik.

Jammer ANWB, zo'n geforceerde manier van 'klantenbinding' jaagt de mensen weg.

--------------------------------------------------------------------------------------
Route mobiel opzeggen:
Na de eerste 12 maanden kunt u elke maand opzeggen
Binnen deze 12 maanden kunt u alleen opzeggen wanneer u uw auto heeft verkocht.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: ANWB wegenwacht opzeggen bij dubbele dekking??

Ongelezen bericht door pima »

Is dit antireclame voor de WW of reclame voor RM?

flash
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 aug 2005 12:27

Re: ANWB wegenwacht opzeggen bij dubbele dekking??

Ongelezen bericht door flash »

De ANWB heeft op mijn klacht gereageerd:

Onlangs verzocht u ons om uw ANWB-lidmaatschap en Wegenwacht® Service met onmiddellijke ingang te beëindigen, omdat u over een auto beschikt met een servicecontract via de leasemaatschappij, autodealer of uw werkgever. Het ANWB-lidmaatschapsjaar loopt van 1 januari t/m 31 december en kan niet tussentijds beëindigd worden.

Op deze regel geldt echter een uitzondering. Wanneer de service wordt uitgevoerd via de (zakelijke markt van de) ANWB, kunnen wij uw opzegging op de Wegenwacht service wél per direct verwerken. Om dit voor u in orde te maken hebben wij een kopie van uw servicecontract nodig. Na ontvangst van deze kopie wordt uw service van de Wegenwacht alsnog per direct beëindigd. Eventueel teveel betaalde contributie over 2011, zullen we naar rato aan u terug betalen.


Het lijkt er dus op dat het toch gaat lukken. Ik zal de afloop via dit forum melden.

Gesloten