LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EUR 95 niet goedkoper na switch naar E10
Re: EUR 95 niet goedkoper na switch naar E10
In ZuidAmerika rijden hele bevolkingsgroepen op E95. Das alcohol met een druppie benzine. En dat doen ze daar al jaaaaaaren. Gaat gewoon goed.
-
- Berichten: 32465
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: EUR 95 niet goedkoper na switch naar E10
En daarmee is bovenstaande reactie dus volkomen duidelijk...
Re: EUR 95 niet goedkoper na switch naar E10
Nee, ik wil geen ethanol in mijn leidingen . In mijn auto's is het geen probleem. In 90% van de auto's is E10 trouwens geen probleem:
Anwb schreef:Euro 95 wordt als sinds 2005 bijgemengd met kleine percentages (eerst 2%, later 5%) ethanol. Deze lage bijmenging veroorzaakt geen problemen. Met de dubbele hoeveelheid, 10% zoals E10, moeten auto’s er wel geschikt voor zijn. Dat is bij circa 90% van het benzinewagenpark het geval.
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15
Re: EUR 95 niet goedkoper na switch naar E10
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1549700 ... rasmaaiersRevoked schreef: ↑06 okt 2019 01:30Zuurtegraad is niet van toepassing. Benzine is veel erger dan ethanol, en alles is al ingesteld op benzine. Daar komt dus géén extra slijtage door. Smering heeft niets te maken met brandstof, maar met smeerolie. Ethanol brandt koeler, dus van extra hittebelasting is geen sprake.Michel-mol schreef: Wat dacht je van het zuur van ethanol dat invreet op lichtmetaal en kunstoffen in je motor, brandstofpomp, verstuivers, leidingen .. minder smering in je zuigers.. hetere verbranding..meer hittebelasting in de cilinders.. . Slijtage gaat niet snel maar wel sneller nu het zuurpercentage verhoogd is...
Zo, al je argumenten onderuit gehaald. De motoren die echt niet tegen E10 kunnen liggen in auto's van vóór 2000. En zelfs dan is het gros nog steeds bestand tegen E10. Minder dan 10% van het Nederlandse wagenpark zou een probleem kunnen hebben.
Milieuwinst is er natuurlijk niet. Maar ja, de linksche deugmensch heeft zijn zin kunnen doorzetten.
Verder niet vergeten dat het verschil tussen Euro95 en E10 echt te verwaarlozen is....maar op papier klopt het en iemand achter een bureau kan zichzelf op de borst kloppen.
Ehm, maakte allemaal niet uit toch E10... eerste bericht is er al in de media. Dus als je de auto niet veel gebruikt heb je nog meer last van dat geweldige E10 ... en daarmee is wel weer actueel dat de geclaimde milieuwinst discutabel is..
Re: EUR 95 niet goedkoper na switch naar E10
Bladblazers met een benzinemotor kunnen niet snel genoeg gesloopt worden.
Re: EUR 95 niet goedkoper na switch naar E10
In Duitsland tanken, kun je ook nog eens lekker doorrijden.
Daar hebben ze niet zo'n milieuprobleem (wij toch ook niet?)
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2042708 ... weggestemd
Daar hebben ze niet zo'n milieuprobleem (wij toch ook niet?)
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2042708 ... weggestemd
Re: EUR 95 niet goedkoper na switch naar E10
Misschien offtopic maar goed om te weten dat er een e10-killer is.
https://amklassiek.nl/e10-benzine-en-1- ... 019/09/24/
https://amklassiek.nl/e10-benzine-en-1- ... 019/09/24/
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: EUR 95 niet goedkoper na switch naar E10
De groene milieustickers heb je zeker gemist? Dat ze daar (op een steeds beperkter aantal stukken snelweg) zo hard mogen rijden is gewoon doordat de autolobby in Duitsland oppermachtig is. En zeg er ook even bij dat je in de buurt van steden en dorpen meteen terugmoet naar 100 km/uur.John1313 schreef: ↑18 okt 2019 15:24In Duitsland tanken, kun je ook nog eens lekker doorrijden.
Daar hebben ze niet zo'n milieuprobleem (wij toch ook niet?)
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2042708 ... weggestemd
En wij hebben wel een milieuprobleem. Maar misschien wordt jij wel gesponsord door de olielobby om het te ontkennen. Wie weet, het zou zo maar kunnen. Pas recent geregistreerd op dit forum en dit soort posts plaatsen. Op z'n minst typisch.