LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPEL Nederland weigert haar navigatiesytemen up te daten

Andere onderwerpen over auto en vervoer
smilie

Re: OPEL Nederland weigert haar navigatiesytemen up te daten

Ongelezen bericht door smilie »

Niet om Opel te verdedigen, maar NavTeq is fout in deze. Ze zijn bekend als enorm traag met nieuwe updates uitbrengen. Nou, het zou best wel kunnen zijn dat Open ook knijpt aan financieren van updates, maar alsnog. Koop je ook los product van Navteq heb je alsnog dezelfde probleem.

TomTom is wat dat betreft veel sneller. Daarom heb ik nooit ingebouwde navigatie in me auto's gehad, maar altijd losse TomTom welke je op elke willekeurige moment kan updaten.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:
PJ 66 schreef:Als het te lang duurt doe ik dat ook. Ze maken het er zelf naar.

Ik vraag mij af, waarom je dan niet eerder naar een .... oplossing gezocht hebt.
Zolang had ik niet gewacht.
We zitten alweer 20 maanden ver

De oplossing is zo te lezen wel naar gezocht maar niet thuis gegeven door opel / navteq. Zij leveren verouderd materiaal.

Laatste kaartgarantie en je bent klaar.

Sample88

Ongelezen bericht door Sample88 »

Ook hier problemen met Opel. Ik ben in het bezit van een Opel DVD100 systeem. Auto geleverd op 6 januari 2011 met de dvd van 2009/2010.

Nu is de dvd voor 2010/2011 al geruime tijd beschikbaar bij Navteq dus heb ik mijn beklag gedaan bij mijn dealer. Hierbij kreeg ik de reactie dat ik de meeste recente software heb en dat de dvd voor 2010/2011 binnenkort uitkomt. Ofwel een leugen.

Dus heb ik mijn beklag gedaan bij de klantenservice van Opel met daarin ook de reactie van de dealer en dat dit dus niet juist is. En tot mijn verbazing krijg ik bijna exact hetzelfde mailtje terug van de klantenservice! Dus zojuist maar weer beantwoord met de link erbij van Navteq en maar weer wachten op een reactie.

Overigens blijkt het telefoonnummer van de klantenservice op de site (0800 1410) niet juist te zijn. Je krijgt hier een bandje waarin wordt verteld dat ze van 8.00 tot 20.00 geopend zijn en de pech en schade dienst 24uur per dag. Daarna gaat het bandje over in een keuzemenu waarin alleen optie 1 wordt gegeven om doorverbonden te worden met de pech en schade dienst! Dit dus maar gedaan en van een behulpzame dame het juiste nummer gekregen (0765448300). Ook op dit nummer een bandje, maar met de melding dat ze van 8.30 tot 17.30 geopend zijn! Schandalige klantenbehandeling noem ik dit!

Ik houd jullie op de hoogte, en ben geneigd de rechtsbijstand in te schakelen als ook dit weer tot niets gaat leiden.

PJ 66

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Je moet Opel bellen op 076 - 544 8000

Opel moet eens volwassen gaan worden en het probleem met Navteq uit de wereld helpen. Jammer dat RADAR geen actie onderneemt bij deze wanvertoningen. Je koopt geen dure nav. om geen updates meer te krijgen. Ook de wetgeving laat hierin ernstige steken vallen. Consuwijzer helpt ook niet.

Teunbosseman
Contacteer:

PJ 66 schreef:Je moet Opel bellen op 076 - 544 8000

Opel moet eens volwassen gaan worden en het probleem met Navteq uit de wereld helpen. Jammer dat RADAR geen actie onderneemt bij deze wanvertoningen. Je koopt geen dure nav. om geen updates meer te krijgen. Ook de wetgeving laat hierin ernstige steken vallen. Consuwijzer helpt ook niet.
Updates kan je nog wel krijgen hoor,alleen dien je er grof voor te betalen.

Dus nogmaals, een laatste kaartgarantie zou de oplossing zijn. En dan de prijs behoorlijk laten zaken van toekomstige updates want paar honderd euri vindt ik schandalig veel.

PJ 66

Teunbosseman schreef:

Dus nogmaals, een laatste kaartgarantie zou de oplossing zijn. En dan de prijs behoorlijk laten zaken van toekomstige updates want paar honderd euri vindt ik schandalig veel.
Hoezo zijn gewoon te verkrijgen, niet op hun sites hoor van www.navteq.nl

Teunbosseman
Contacteer:

PJ 66 schreef:
Teunbosseman schreef:

Hoezo zijn gewoon te verkrijgen, niet op hun sites hoor van http://www.navteq.nl

Verder kijken dan alleen de site zelf........kan je alle maerken controleren. Bij een Opel staan updates voor 2011. Dus wel degelijk te verkrijgen.
Helaas staat er niet bij wanneer 2011 bv q4 2011 lijkt mij toch behoorlijk recent.

http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... elcomePage

PJ 66

Nee dat klopt niet wat je zegt. De kaart die ik heb is de laatste van mei 2010. Op die kaart staat dan wel leuk 2010/2011 maar hij is uitgegeven in mei 2010 dus hoezo 2011. Vreselijk misleidend. Gewoon een kaart van mei 2010.

Andere merken?. Dan moeten ze wel de cd60/80 slikken. En is dit niet fabrieksgebonden?

Teunbosseman
Contacteer:

PJ 66 schreef:Nee dat klopt niet wat je zegt. De kaart die ik heb is de laatste van mei 2010. Op die kaart staat dan wel leuk 2010/2011 maar hij is uitgegeven in mei 2010 dus hoezo 2011. Vreselijk misleidend. Gewoon een kaart van mei 2010.

Andere merken?. Dan moeten ze wel de cd60/80 slikken. En is dit niet fabrieksgebonden?

We hebben het toch over of updates wel / niet te verkrijgen zijn ? Op de site zijn deze verkrijgbaar maar inderdaad als dit slechts 1 keer per jaar wordt aangepast dan zal je hier en daar achter de feiten aanlopen.

Maar als op de kaart 2010 / 2011 staat en je kaart dateerd van mei 2010 zou er dan niet bedoelt kunnen worden dat de kaart voor 2010 / 2011 is ?
Ik zie bv ook antivirus pakketten met 2012 / 2013 erop.

Met andere merken doelde ik op bv Volkswagen, als je deze selecteerd dan verwijst de site je door naar de dealer.

Updates verkrijgbaar JA, traag met nieuwe updates....ook JA.

Zal me niet verbazen als er een nieuwe kaart uitkomt deze 2012 / 2013 gaat heten.

Teunbosseman
Contacteer:

Speciaal ff gekeken voor een slopel zafira et voila voor systeem DVD90

http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... onMenu=YES

Voor systeem CD70

http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... onMenu=YES

Ergens lees ik van jou cd60/80. Is dit jouw systeem ?
Zoja, zie -->

http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 00&t=17045

PJ 66

Dat is mijn systeem ja cd 60/80 Delphi cd.

Teunbosseman
Contacteer:

PJ 66 schreef:Dat is mijn systeem ja cd 60/80 Delphi cd.

Ok, volgens de eerder gegeven link zijn er meerdere klachten betreffende updates voor dit model.
Nu ben ik heel goed bekend met tomtomsystemen en weet dat oudere modellen zonder sd kaart ingang ( de zogenaamde 1gb modellen ) ook moeilijker wordt om up te daten ivm grootte kaartmateriaal en er wordt geadviseerd om een nieuw model te kopen.

Nu lijkt mij zo'n inbouwgeval geen goedkoop ding. Ben bang dat je geduld nog wel ff op de proef gesteld zal worden.

PJ 66

Dat vrees ik ook. Daarnaast is Opel al weer overgestapt op andere NAVI app. Cd en DVD zijn alweer ouderwets.

Gesloten