LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tinker Taxi annuleert zomaar taxirit

Andere onderwerpen over auto en vervoer
ivy2000

Tinker Taxi annuleert zomaar taxirit

Ongelezen bericht door ivy2000 »

Vandaag ontving ik een mail van Tinker Taxi, dat mijn vervoer naar Schiphol op 14 september, door omstandigheden niet door kan gaan.
Ze bieden hun excuus aan voor het ongemak en thats it! Geen sprake van schadeloos stelling of terug storten van het vooraf betaalde bedrag van 113,98 euro, wat mij de alarmbellen al deed rinkelen.

Nu lees ik ineens op internet over allerlei wanpraktijken van het betreffende bedrijf, zoals het niet nakomen van afspraken met klanten, maar ook het niet betalen aan leveranciers e.d.

Nu heb ik mijn vakantie geboekt via TUI en zij verwijzen op hun website naar Tinker Taxi voor het regelen van vervoer naar de luchthaven. Dus inmiddels ook maar even een mailtje naar TUI gestuurd of zij misschien weten wat er loos is?

Er is ook een mail naar Tinker Taxi gegaan met het dringende verzoek om de betaling terug te boeken, maar daar heb ik enkel een automatisch verzonden mail op terug gehad.

Zijn er meer mensen die een dergelijke mail hebben gehad en kan iemand mij wijzer maken over Tinker Taxi en welke stappen er ondernomen moeten worden om mijn geld terug te krijgen, mocht Tinker Taxi inderdaad door financïele problemen niet tot terugbetaling overgaan?

j.van.de.brink

Re: Tinker Taxi annuleert zomaar taxirit

Ongelezen bericht door j.van.de.brink »

Exact het zelfde meegemaakt, vlucht was gewijzigd, dus nieuwe gegevens naar Tinker gestuurd, even later een mail dat ik zelf maar voor vervoer moest zorgen dat zij dit niet uit gingen voeren, (onbeschofte mail)
Vervolgens waren zij nergens meer te bereiken,schijnen niet failliet te zijn, maar hebben financiele problemen, waarschijnlijk kunnen we naar ons geld fluiten.
Zou dit graag gemeld willen zien op tv, voor het zelfde geld zou ik geen vluchtwijziging hebben en sta dan te wachten op de taxi dit niet komt, waardoor ik de vlucht ook nog eens mis

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

ivy2000 schreef:
Tinker luchthavenvervoer GECANCELD.docx
Vandaag ontving ik een mail van Tinker Taxi, dat mijn vervoer naar Schiphol op 14 september, door omstandigheden niet door kan gaan.
Ze bieden hun excuus aan voor het ongemak en thats it! Geen sprake van schadeloos stelling of terug storten van het vooraf betaalde bedrag van 113,98 euro, wat mij de alarmbellen al deed rinkelen.

Nu lees ik ineens op internet over allerlei wanpraktijken van het betreffende bedrijf, zoals het niet nakomen van afspraken met klanten, maar ook het niet betalen aan leveranciers e.d.

Nu heb ik mijn vakantie geboekt via TUI en zij verwijzen op hun website naar Tinker Taxi voor het regelen van vervoer naar de luchthaven. Dus inmiddels ook maar even een mailtje naar TUI gestuurd of zij misschien weten wat er loos is?

Er is ook een mail naar Tinker Taxi gegaan met het dringende verzoek om de betaling terug te boeken, maar daar heb ik enkel een automatisch verzonden mail op terug gehad.

Zijn er meer mensen die een dergelijke mail hebben gehad en kan iemand mij wijzer maken over Tinker Taxi en welke stappen er ondernomen moeten worden om mijn geld terug te krijgen, mocht Tinker Taxi inderdaad door financïele problemen niet tot terugbetaling overgaan?
Opzich mag en kan een taxibedrijf natuurlijk een rit altijd annuleren, zeker zo ruim van te voren. Terugbetalen van ritgeld is dan natuurlijk vanzelfsprekend, maar......
Vier en een halve maand van te voren een taxirit al betalen is opzich al erg vreemd. Nog nooit een taxirit van te voren betaald en je moest eens weten hoeveel taxis ik van binnen zie.
De annulering is van gisteren, nergens staat dat het geld niet wordt teruggestort, dus waar haal je dit feit (topiconderwerp...) vandaan.
Ik zou even afwachten, terugbetaaltermijn is rond de 30 dagen.

Boek je bij zo'n bedrijf dan is even vooraf op internet kijken altijd verstandiger dan achteraf.
Laatst gewijzigd door BL2 op 29 apr 2017 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

ivy2000

Daar heb je een punt, maar ik kan me wel voorstellen dat het op die manier gaat. Wanneer ik kaartjes voor een popconcert bestel, moet ik ook gelijk betalen, enkel wanneer er dan geannuleerd wordt krijg je je geld terug. Overigens voor het boeken van een vakantie moet je ook een deel van te voren betalen.
Het gaat mij erom te achterhalen wat er loos is, omdat daar verder niet over wordt gesproken in de mail.

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Volgens berichten in de media is Tinker zo'n beetje failliet, dus daar zou het wel eens aan kunnen liggen.

https://www.taxipro.nl/ondernemen/2017/ ... ij-tinker/

En als dat zo is dan is de kans op geld terug klein: je sluit dan aan in de rij met andere schuldeisers...

ivy2000

Mk-Zoiets had ik ook al hier gelezen en ook elders op internet, maar wat zijn nu de stappen die genomen gaan worden? Bij een faillissement wordt er toch een curator aangesteld? En wat is de rol voor de reisorganisatie?

BL2

Bij eeb vakantiereis geboekt bij een ANVR en SGR reisburo zijn de financiele risico's, samen met je eigen annuleringsverzekering te overzien.
Bij een boeking bij een taxi bedrijf betaal ik nooit vooruit, willen ze dit niet, (nog nooit gehad) andere keuze genoeg.

Is het bedrijf echt failiet, dan kom je in de (lange) rij met schuldeisers. Dan wordt terugbetaling nog een hele uitdaging.......
Er is geen rol voor de reisorganisatie als je rechtstreeks en zelf bij het taxibedrijf geboekt hebt. Hun rol ging niet verder dan een vrijblijvende reklame voor Tinker.

francijntje

Ongelezen bericht door francijntje »

Via Tui reis geboekt. Op de site van Tui wordt Tinker taxivervoer aanbevolen...
Dus dacht ik, dat zit wel snor, en een rit geboekt naar en van Schiphol...
totdat ik vanochtend een mail ontving van Tinker, dat wegens omstandigheden
de rit niet door kan gaan.
Wel lang geleden de betaling van ruim 300 euro overgemaakt..
Na eventjes surfen op het internet ben ik er al snel achter, dat dit
geen zuivere koffie is !
Telefonisch is Tinker onbereikbaar, dan maar een mail...Daar hebben ze inmiddels een bevestiging van gestuurd..
Ook een mail naar Tui, hoe dit gaat worden opgelost.
Nu maar afwachten.

janvdpool

Ongelezen bericht door janvdpool »

Ik heb 4 boekingen gedaan en aan Tinker ook betaald. De eerste boeking gedaan op 17-4 voor een nachtrit op 22-4. Tinker Travel kwam zonder bericht niet eens opdagen. Dus zelf voor vervoer gezorgd ander hadden we de vlucht gemist. Voor de terugreis op 29-4 idem dito, kortom geld waarschijnlijk kwijt. Dat geldt ook voor de boekingen september, want kregen nu een mail van Tinker Travel om zelf maar iets te regelen zonder iets te zeggen over reeds gedane betalingen.

Knufduck

Ongelezen bericht door Knufduck »

Hetzelfde geldt voor ons krijgen afgelopen vrijdagmiddag de zelfde email binnen dat Tinker de taxirit annuleert voor 2 Mei aanstaande. Niets over terugstorten maar wel 69,00€ betaald en nu?????

Janko3105

Ongelezen bericht door Janko3105 »

Ook wij hebben geboekt bij TUI ook tinker taxi. Hebben meerdere keren tinker taxi gebruikt nooit een probleem. Nu dus wel, bij het kantoor van TUI langs gegaan. TUI bevestigd dat er een probleem is met tinker. Er werd ons gemeld wacht even af, wij kijken wat wij kunnen doen. Van TUI andere taxi aangeboden gekregen. Kosten voor TUI. Wij vinden dit uitstekend opgelost door TUI kantoor in Zoetermeer. Wij boeken nooit via internet, maar altijd bij een goed reisbureau, nooit klachten.

BL2

Op de site van Tui wordt Tinker taxivervoer aanbevolen.......Dus dacht ik, dat zit wel snor
Waarom zou zo iets wel "snor" zijn terwijl er juist over TUI zoveel klachten zijn.
Verder als je de taxi boekt buiten het reisburo om, is TUI daar geen partij in. Die maakt slechts reklame (waarschijnlijk tegen een kleine donatie).

Ruim E 300,00 voor een taxirit, dat moet wel vanuit Maastricht naar Schiphol zijn......
Dat moet toch ruim goedkoper kunnen.
Verdr, Zo'n bedrag ga je toch nooit vooruit betalen zonder enige vorm van garantie of waarborg.

Martenvm

Ongelezen bericht door Martenvm »

Tinker heeft mij beloofd een niet uitgevoerde taxirit op 14 februari te vergoeden. Het geld zou uiterlijk 3 april 2017 op mijn rekening staan. Niet dus. Op verzoeken tot betaling wordt niet gereageerd, inderdaad lijkt dit op een failliet bedrijf.

Tonnie48.

Ongelezen bericht door Tonnie48. »

Heb ook 2 ritten betaalt naar Eindhoven airport 5 Juni 119 euro en 23 Sep 119 euro en heb ook bericht ontvangen dat de taxie rit is gecanceld uw wordt verzocht om ander vervoer te zoeken naar de luchthaven en dat is het, over geld terug geven wordt niet meer over overlegd ik denk dat ik bedankt ben.

MGreizen57!

Ongelezen bericht door MGreizen57! »

Helaas heb ik ook afgelopen vrijdag een mail met dezelfde inhoud gekregen, 2 ritten gecanceld a €171,-- Heb Tinker getracht telefonisch te bereiken, niets opgeleverd eerst antwoordapparaat en nu in gesprekstoon, diverse mailtjes eruit gedaan voor uitleg en restitutie, geen antwoord natuurlijk.
Ik ben nu verder aan het worstelen, maar ik ben bang dat we allemaal met lege handen komen te staan. Annuleringsverzekering is niet van toepassing,
geeft geen dekking. Heeft iemand nog suggesties?

channa89

Ongelezen bericht door channa89 »

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt.
Ik had op internet gezien dat er bij diverse taxibedrijven vooraf betaald moet worden.
Vorige week heb ik een mail van Tinker taxi ontvangen dat zij de door mij geboekte rit annuleren.
Dus ik heb een mail gestuurd met de vraag of ik mijn geld terug ga krijgen maar hier reageert Tinker taxi niet op.
Ook bellen heeft geen zin.

Dit is wel een heel wrang begin van de vakantie......

ivy2000

Hoera voor TUI! Ze hebben het probleem met Tinker Taxi fantastisch opgelost. Kreeg een mail met een bijlage, waarin TUI aanbied vervangend vervoer te regelen. Zij nemen mijn order bij Tinker Taxi voor vervoer naar Schiphol over.

BL2

Ipv aan Tinker Taxi betaald je dus nu aan TUI en TUI regelt daarvoor een taxirit.
TUI zal wel een vordering bij Tinker neerleggen.
Het hoera gevoel kan ik daarbij niet geheel plaatsen, een taxi regelen is nu ook niet zo heel moeilijk lijkt mij.

ivy2000

BL2- Ik heb er geen rompslomp meer van en hoef me niet meer druk te maken over het hele circus met rechtsbijstand of wat dan ook.
Misschien ben ik iets minder pessimistisch dan u.

LydDekker

Ongelezen bericht door LydDekker »

Helaas 20 april wordt de taxi rit naar vliegveld Weeze geannuleerd door Tinker 12 uur voor de rit! Terugreis zelf daarom geannuleerd. Vertrouwen weg. Tinker gaf aan binnen 30 dagen terug te betalen. Nu ik op internet kijk ben ik bang dat dat ik kan fluiten naar de €180 voor heen/terugrit samen. Je staat achteraan in de rij met schuldeisers en ik lees dat taxi bedrijven ook nog duizenden euro's van ze tegoed hebben. Telefonisch en per mail onbereikbaar! Mail krijg je direct retour. Rechtsbijstand en annuleringsverzekering kunnen hier waarschijnlijk ook niets mee.... Dag voor vakantie balen omdat je zelf moet regelen. Nu omdat je geld waarschijnlijk weg is!

Gesloten