LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto kopen>>schorsen verzekeren?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Harmpuntgeel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2013 11:38

auto kopen>>schorsen verzekeren?

Ongelezen bericht door Harmpuntgeel »

Beste mensen ik zit met een paar vragen..

Ik heb een auto gekocht welke ik wil opknappen (momenteel wel in rijdbare staat)
Ik laat de auto volgende week overschrijven ik rijd de auto vervolgens naar huis toe en zet hem in de garage..daarna wil ik de auto voorlopig laten schorsen.

Mijn vraag is hoe dit zit met verzekering en wegenbelasting moet ik de auto wel eerst verzekeren? en krijg ik dan meteen een belastingaanslag voor 1uur rijden?
Is het ook mogenlijk dat de vorige eigenaar de verzekering 1dag of desnoods 1uur later pas opzegt? of gaat die verzekering er meteen af bij overschrijving?

dat zijn flink wat vragen ineen :oops: hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven hier.. alvast bedankt
PS: Ik heb geen autoambulance ter beschikking of iets dergelijks om de auto op te vervoeren :wink:

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: auto kopen>>schorsen verzekeren?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Rij die auto naar huis terwijl hij nog eigendom is van de verkoper, op papier. Dan in de schuur ermee, overschrijven, schorsen, vrijwaring naar de verkoper brengen.....
Zodra! Hij op jou naam staat is zijn verzekering ongeldig en je kan echt geen tijdelijke verzekering voor 1 dag zomaar afsluien.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: auto kopen>>schorsen verzekeren?

Ongelezen bericht door Brainless »

Frantic2 schreef:Rij die auto naar huis terwijl hij nog eigendom is van de verkoper, op papier. Dan in de schuur ermee, overschrijven, schorsen, vrijwaring naar de verkoper brengen.....
Zodra! Hij op jou naam staat is zijn verzekering ongeldig en je kan echt geen tijdelijke verzekering voor 1 dag zomaar afsluien.
Ja en nee... wel voor 2 weken.
Hier kan het ook oa:.
http://www.diks.nl/1-dagskentekenverzekering/
Je bent officieel verplicht de verzekering voor overschrijven te regelen.
http://www.allesoververzekeren.nl/wanne ... rzekeren-1

Harmpuntgeel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2013 11:38

Re: auto kopen>>schorsen verzekeren?

Ongelezen bericht door Harmpuntgeel »

Bedankt voor de reacties.. Lijkt me idd het beste om te vragen of de verkoper hiertoe bereid is..

Top bedankt!

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: auto kopen>>schorsen verzekeren?

Ongelezen bericht door Jefdus »

Dan moet die verkoper wel erg goed van vertrouwen zijn. Ik zou het in ieder geval nooit doen...

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: auto kopen>>schorsen verzekeren?

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Het is wel zo dat de auto die dag nog als verzekerd staat aangemeld, MAW je zal geen boete krijgen....MAAR krijg je een ongeluk dan is de verzekeraar van de verkoper verplicht de schade aan de andere partij te betalen, maar ze zullen dat bij jou terug vorderen en dat kan ontzettend in de papieren lopen....

Heb je nu al een autoverzekering, neem daar eens contact mee op vraag wat ze kunnen betekenen in deze situatie of haal de auto anders met een autotrailer op....

Woon je ver van de verkoper? vraag of hij anders (tegen betaling) naar jou toekomt en dan zet je de auto in de garage en schrijft hem bij jou in de buurt over....

Gesloten