LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autonavigatie

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Cok Harteveld

Autonavigatie

Ongelezen bericht door Cok Harteveld »

Goeden avond

Ik erger me al een enkele tijd aan de antwoorden die door de service desk, via I-mail, worden gegeven op gestelde vragen en of problemen.
Er worden antwoorden gegeven op dingen waarnaar totaal niet wordt gevraagd, ook niet na het herhalen van een vraag.
Ook erger ik mij aan de manier van de gekozen manier van updates van de "Landen-kaarten" die in de Tomtoms zitten of los worden verkocht.
Na aanschaf van een Tomtom is er een mogelijkheid om binnen "4 weken" een update via internet van deze kaart te downloaden.
Ben je te laat, dan heb je pech en zal je een nieuwe versie, bv "West Europa" moeten kopen voor de somma van Euro 79,95
Heel vreemd, want volgens Tomtom wordt 4x per jaar de versie van een kaart aangepast.
Dit betekent dat je al na een kwartaal, rijdt met een kaart die niet meer up-to-date is, terwijl je " 2 jaar garantie " heb op de nieuw aangeschafte Tomtom.
Ik heb altijd begrepen dat een aangeschaft apparaat gedurende de garantie periode voor 100% moet werken en betrouwbaar moet zijn?

Kunt U hier aandacht aan besteden en of inventariseren hoeveel klachten hierover zijn, door b.v. hier een enquête en of uitzending aan te wijten.

Enkele maanden geleden heeft U hier ook al aandacht aan besteed, in een van Uw uitzendingen.
De directeur, gaf toen aan dat dit alleen maar gebeurde bij mensen die via een sterke aanbieding de Tomtom goedkoop hadden aangeschaft.
Ik heb echter een jaar geleden de volle pond van ruim Euro 330,= voor mijn Tomtom One versie 2 betaald, maar .... nee nee, geen update van mijn inmiddels
verouderde versie 6.60 naar versie 7.15 of hoger, zodat de nieuwe functie van map-share helaas niet werkt op mijn Tomtom.
Deze versie werkt pas vanaf versie 7.15

Een ander probleem komt er volgens mij ook om de hoek kijken, bij mijn abonnement die ik via Tomtom hebt voor de Flitspalen !
Namelijk hoe gaat mijn Tomtom reageren op Flitspalen die lang de nieuwe wegen geplaatst zijn, waarvan deze wegen niet in mijn Tomtom staan ?

Met vriendelijke groet,

Holiday

Re: Autonavigatie

Ongelezen bericht door Holiday »

Ik kan het helemaal met u eens zijn, op de antwoorden die je krijgt vraag je jezelf af of ze de vraag wel gelezen hebben.
Mei dit jaar kocht ik een Go930 en nu al kan ik geen HD Traffic meer gebruiken omdat ik geen CreditCard heb waarmee je via Internet moet betalen.
TomTom goed product maar slechte service.

D1RK

Re: Autonavigatie

Ongelezen bericht door D1RK »

Update kost geld en als je te traag bent na 4 weken...

Ook altijd eerst kijken en ik heb ook geen credit card dus koop deze niet!

Vooraf informeren en goedkopere van Blokker zijn net zo goed, ook daar zit ik wel eens met nieuwe wegen die er niet op staan of die nog aangelegd moeten worden!

Het is een hulpmiddel en betrouwbaar kan niet zolang er zoveel veranderde en soms door gemeente en overheid geen datum word gegeven wanneer het klaar is...

Ze worden wel steeds beter maar zijn nog lang niet uitontwikkeld.

Gesloten