IK rijd vanaf september 1982 en heb nog nooit schade veroorzaakt. Mijn schadevrije jaren stond al jaren op het maximum van 16 j. Omdat de verzekering niet verder gaat dan 16 jaar.
Enkele jaren geleden is er schade aan mijn auto gebracht aan beide zijkanten en aan de voorkant. De schade was aan zowel de rechter als aan de linker kant aangebracht en op dezelfde hoogte. Tevens soortgelijke diepe krassen en een kras op de voorkant. De dader is uiteraard niet bekend.
Ik heb de schade aangemeld bij CBA. CBA heeft hier zeer moeilijk over gedaan en uiteindelijk betaald. Na veel protest om de schade als één schade aan te merken in plaats van drie, heeft CBA er uiteindelijk twee schades van gemaakt. De betaling is gedaan, maar CBA (centraal beheer achmea) heeft mijn schadevrije jaren teruggebracht naar 4 jaar. Hoewel CBA heel goed weet en er ook van overtuigd is dat de schade door derden is aangebracht, heeft CBA mijn schadevrije jaren afgepakt. Ook de schadevrije jaren die opgebouwd zijn boven het maximum van 16 jaar zijn niet meegerekend.
Mijns inziens is CBA een van de grootste criminele verzekeringsmaatschappijen in Nederland. Zolang u moet betalen, bent u een goede klant, maar zodra u de schade op verzekering probeert te verhalen, dan bent u een lastige klant. Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere verzekering. Hiermee wil ik iedereen die bij zo’n maatschappij verzekert is, erop attenderen dat de verzekeringsvoorwaarden van CBA veel onduidelijkheden bevat en misleidende verhalen. Het komt vaak voor dat de medewerkers aardig zijn aan de telefoon zolang u geen schade op de verzekering verhaalt, als dit wel het geval is kan u dit in de toekomst veel geld en spanning kosten. Wees alert als u in de zee gaat met CBA.
Ik heb er in ieder geval slechte ervaringen mee….