Autoverzekering loopt door?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
NissanMicra

Autoverzekering loopt door?

Ongelezen bericht door NissanMicra »

Hallo Radars,

Ik ben er net achter gekomen dat ik iets heel doms heb gedaan(of niet gedaan). Ik heb al bijna vier jaar een autoverzekering bij Allianz lopen terwijl deze auto geëxporteerd is naar een ver land waar deze nog een paar jaar kan rijden. Ik heb de verzekering gebeld en deze gaf aan dat hier niets meer aan te doen is en ook geen geld terug krijg. Ik snap dat het mijn fout is en dat ik het boetekleed zeker aantrek maar vier jaar vind ik toch wel heftig? Zijn er mensen die weten of ik juridisch nog ergens recht op heb of dat ik deze gewoon moet slikken.

Bij voorbaat dank,

Nissa Micra

Har45
Beste antwoord
Gekozen door NissanMicra

Re: Autoverzekering loopt door?

door Har45 » 05 mar 2025 16:17

Hierbij een link met een soortgelijke zaak maar dan met de Hema als verzekering in de hoofdrol.
Belangrijk is om uw verzekering te overtuigen dat het verzekeringsrisico vanaf datum X is komen komen te vervallen.
Zou dat risico er niet zijn, dan zou u recht op premierestitutie moeten hebben. Zo is het in de wet geregeld.

Link: https://www.maxvandaag.nl/blogs/autover ... nde-kracht
riddert

Ongelezen bericht door riddert »

U kunt niet achteraf een verzekering opzeggen omdat deze niet nodig was.
Ga er maar niet vanuit dat u de premie terug krijgt, zoals de Allianz ook al aangegeven heeft.

HenkHH

Ongelezen bericht door HenkHH »

U bent denk ik overgeleverd aan de coulance bereidheid van Allianz. Wanneer u duidelijk met bewijzen kunt aantonen dat de bewuste auto geëxporteerd is er misschien een kleine kans. U moet aan Allianz dus met officiële documenten aantonen dat ze jarenlang wel premie hebben ontvangen maar totaal geen risico hebben gelopen. Wie weet komen ze u enigzins tegemoet. Wettelijk verplicht zijn ze dat waarschijnlijk niet maar dat moet u een jurist vragen.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Een autoverzekering kan alleen na overleggen van een vrijwaringsbewijs opgezegd worden daar bent u inmiddels achter gekomen.

U heeft verzuimd om de autoverzekering na het verkrijgen van het vrijwaringsbewijs op te zeggen en maakt dat de geëxporteerde auto al die jaren verzekerd is gebleven.

Ik zie voor Allianz geen reden om coulance te geven omdat u jaarlijks een mail of brief krijgt met een prolongatie voorstel en als u die mail of brief ook niet leest dan is dat met excuus uw probleem niet die van Allianz.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Ron5300 schreef:
05 mar 2025 14:40
Een autoverzekering kan alleen na overleggen van een vrijwaringsbewijs opgezegd worden
Dat is onzin. Je kunt een verzekering altijd opzeggen. Daar heb je geen vrijwaringsbewijs voor nodig.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien betaal je ook nog ergens een paar inboedel, opstalverzekeringen of bromfiets verzekeringen? Telefoon verzekering?

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Zie het positief, u heeft weer een leuk aantal schade vrije jaren verdiend. Levert weer korting op.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

NissanMicra schreef:
05 mar 2025 13:25
Hallo Radars,

Ik ben er net achter gekomen dat ik iets heel doms heb gedaan(of niet gedaan). Ik heb al bijna vier jaar een autoverzekering bij Allianz lopen terwijl deze auto geëxporteerd is naar een ver land waar deze nog een paar jaar kan rijden. Ik heb de verzekering gebeld en deze gaf aan dat hier niets meer aan te doen is en ook geen geld terug krijg. Ik snap dat het mijn fout is en dat ik het boetekleed zeker aantrek maar vier jaar vind ik toch wel heftig? Zijn er mensen die weten of ik juridisch nog ergens recht op heb of dat ik deze gewoon moet slikken.

Bij voorbaat dank,

Nissa Micra
Dus als ik het goed begrijp heeft U 4 jaar lang geen enkele controle gedaan op uw bank afschriften om te zien waar U nu eigenlijk allemaal voor betaald. En dan verwacht U coulance van de verzekering maatschappij. Leuk geprobeerd.
Maar nu een goede tip. Als het goed is heeft U bij de overdracht van de auto een vrijwaringsbewijs gehad. Als U nu dat kunt overleggen aan uw verzekering dat maakt U misschien nog een kleine kans. Maar ik zou nergens op rekenen.

NissanMicra

Bedankt voor de reacties! Ik weet dat het heel dom is geweest. Heb natuurlijk al mijn verzekeringen nu nagekeken maar heb gelukkig geen andere dubbele lopen. Met het vrijwaringsbewijs ga ik het nog eens proberen, maar ga idd nergens van uit. Ik heb al om een coulance regeling gevraagd maar daar ging Allianz niet in mee. Helaas, maar eigen fout dus. Groetjes

Har45

Ongelezen bericht door Har45 »

Hierbij een link met een soortgelijke zaak maar dan met de Hema als verzekering in de hoofdrol.
Belangrijk is om uw verzekering te overtuigen dat het verzekeringsrisico vanaf datum X is komen komen te vervallen.
Zou dat risico er niet zijn, dan zou u recht op premierestitutie moeten hebben. Zo is het in de wet geregeld.

Link: https://www.maxvandaag.nl/blogs/autover ... nde-kracht

NissanMicra

Allianz gaf zelf aan dat de auto op datum X is geëxporteerd, dus ze weten er van en vervalt dus het verzekeringsrisico. Bedankt voor de link BTW. Ik ga ze nog eens een mail sturen

Plaats reactie