Dat is inderdaad het hoofddoel van de regeling, maar sluit de toepassing voor de andere situaties zoals in dit topic niet uit. Er is expliciet gekozen voor de civielrechtelijke benadering, de strafrechtelijke voorwaarde "er moet sprake zijn van diefstal" komt in de regeling helemaal niet voor. De regeling is bruikbaar voor iedere vordering waarbij afgenomen brandstof niet is betaald. De onderliggende reden waarom er ie is betaald, bepaalt hooguit wie de aan deze regeling verbonden kosten moet betalen.16again schreef: ↑07 okt 2024 23:17Wat heeft men beoogd met die TZB regeling? Dat is natuurlijk om brandstofdiefstal aan te pakken, niet om fouten bij de kassa achteraf recht te breien.
Bejaarde vrouw van 88 tankt en krijgt incassobureau op haar nek
Re: Bejaarde vrouw van 88 tankt en krijgt incassobureau op haar nek
-
Mpastoor mailt me dat de deurwaarder de beelden nog eens bekeken heeft om vast te stellen dat er inderdaad een fout is gemaakt bij het tankstation en dat ze het oorspronkelijke aanbod van de vraagsteller accepteren om het verschil bij te leggen. De vordering vervalt; bijkomende kosten hoeven niet betaald te worden.
De vraag of een gerechtsdeurwaarder zijn toegang tot RDW-data mag gebruiken om iedere vordering over een betaling van brandstof kracht bij te zetten, blijft vooralsnog onbeantwoord.
De vraag of een gerechtsdeurwaarder zijn toegang tot RDW-data mag gebruiken om iedere vordering over een betaling van brandstof kracht bij te zetten, blijft vooralsnog onbeantwoord.
Mooie uitkomst, in lijn met het advies wat o.a. ik 3 weken geleden al gaf. En jij mocht de uitkomst die je via pb kreeg hier melden...? Bijzonder.Consumenneke schreef: ↑08 okt 2024 10:29Mpastoor mailt me dat de deurwaarder de beelden nog eens bekeken heeft om vast te stellen dat er inderdaad een fout is gemaakt bij het tankstation en dat ze het oorspronkelijke aanbod van de vraagsteller accepteren om het verschil bij te leggen. De vordering vervalt; bijkomende kosten hoeven niet betaald te worden.
Welnee, die is klip en klaar beantwoord. Dat jij daar een andere mening over hebt, doet daar niets aan af.Consumenneke schreef: ↑08 okt 2024 10:29De vraag of een gerechtsdeurwaarder zijn toegang tot RDW-data mag gebruiken om iedere vordering over een betaling van brandstof kracht bij te zetten, blijft vooralsnog onbeantwoord.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Volgens mij waren er wel meer die deze uitkomst als meest wenselijk aangaven.
Kortom: de oplossing lag al die tijd voor het oprapen, is ook als zodanig opgepakt, en ondertussen is er hier pagina's lang over gewauweld. Geen idee wat het toekomstige nageslacht met dezelfde problematiek er aan zou hebben. Aan die 10 pagina's in totaal dan.
Kortom: de oplossing lag al die tijd voor het oprapen, is ook als zodanig opgepakt, en ondertussen is er hier pagina's lang over gewauweld. Geen idee wat het toekomstige nageslacht met dezelfde problematiek er aan zou hebben. Aan die 10 pagina's in totaal dan.
Precies. Heef het forum toch z'n nut weer bewezenwitte angora schreef: ↑08 okt 2024 10:42Volgens mij waren er wel meer die deze uitkomst als meest wenselijk aangaven.
Kortom: de oplossing lag al die tijd voor het oprapen, is ook als zodanig opgepakt...
witte angora
, Erthanax
en ClaimConcept
vinden dit leuk