OK, nóg duidelijker dan voor je. Het formulier kan voor twee situaties gebruikt worden:Consumenneke schreef: ↑04 okt 2024 11:45Op de site van VdV-vH wordt dat formulier doorrijdersformulier genoemd. NIet geldvergeten-formulier. Er wordt zelfs om een voertuigsignalement gevraagd. Er staan notabene taalfouten in. Rare haastklus.
1) voor mensen die er ter plekke achterkomen dat ze niet kunnen betalen (die moeten het ook ondertekenen);
2) voor de echte doorrijders, waarbij door de pompbediende de gegevens worden ingevuld en het formulier naar de incassopartner sturen.
De door jou geschetste situatie, waarin het formulier zou moeten worden aangeboden aan de doorrijder, is nu net de situatie waarin dat formulier niet gebruikt wordt.
Waarom begin je over "willekeurig"? Dat is helemaal niet aan de orde. Wat ik mag opvragen, is altijd wettelijk bepaald. Wat ik daadwerkelijk opvraag, wordt bepaald door de casus waarin ik gegevens opvraag - en dat uiteraard binnen die wettelijke kaders.Consumenneke schreef: ↑04 okt 2024 11:45Het is niet aan de deurwaarder/incassobureau om willekeurig op te vragen wat hij meent nodig te hebben. Hij heeft een wettelijke grondslag of een gerechtelijke uitspraak nodig.
Dat is helemaal niet relevant voor de vraag welke gegevens mogen worden opgevraagd.Consumenneke schreef: ↑04 okt 2024 11:45Ik denk dat iedereen zal inzien dat een gehandicapte dame van 88 niet met boze opzet te weinig betaalt en dat de kans groot is dat de pompbediende zich vergist heeft. Dat riepen jullie ook meteen.
Onzin. Waarom blijf je dit herhalen? Ik kan helemaal geen gegevens opvragen bij de bank. En er is geen sprake van "afhandeling als diefstal".Consumenneke schreef: ↑04 okt 2024 11:45Het tankstation had overigens ook betaalgegevens, maar de deurwaarder kan adresgegevens alleen opvragen bij de bank als er sprake is van diefstal of fraude. Wederom die wettelijk grond. Kan het zijn dat de deurwaarder deze kwestie als een diefstal afhandelt? Mag dat zo maar?
Je hebt geen idee waar je over spreekt. Anders had je geweten dat de bevragingen zeer streng worden geaudit. De laatste resultaten van die audits zijn een correcte score van 99,97%Consumenneke schreef: ↑04 okt 2024 11:45Een klacht bij SNG en/of de AP lijkt me voor de verontwaardigde zoon van een valselijk beschuldigde en onterecht opgejaagde moeder best een goede tip. Misschien kan de AP eens een steekproef doen bij SNG om te zien hoe vaak en waarvoor incassobureaus data ophalen uit die database.
Los daarvan zijn al die termen ("een valselijk beschuldigde en onterecht opgejaagde moeder ") slechts een product van jouw fantasie en hebben ze niets met het topic te maken.
Je "tips" kosten slechts energie en leveren niets op voor TS.