Bewoners van Haagse wijk de Binckhorst betalen tot wel 400 euro per maand om te parkeren
Bewoners van Haagse wijk de Binckhorst betalen tot wel 400 euro per maand om te parkeren
Na het artikel en de video 'Bewoners van Haagse wijk de Binckhorst betalen tot wel 400 euro per maand om te parkeren' moet me toch iets van het hart.
Het concept van de wijk is dat er met grote dichtheid heel dichtbij het centrum wordt gebouwd. De wijk zit nota bene ingeklemd tussen twee treinstations, Voorburg en Den Haag HS, een belangrijk intercity station. En dan is Den Haag CS ook nog dichtbij, een van de belangrijkste grote stations van het land.
Door te kiezen voor verdichting is dat bouwen daar mogelijk. Dus je kan al weten dat het niet de bedoeling is om daar te wonen met een auto in bezit. Alleen iets voor degenen die er een parkeergarage bij kopen. Het ligt ten grondslag aan die wijk! Geen straatparkeervergunningen dus.
Dat de gemeente Den Haag ooit heeft gezegd dat er parkeervergunningen mogelijk waren moet je dus ook zo lezen: er worden ondanks de ambitie voor de wijk dus tòch nog wat parkeervergunningen uitgedeeld, met vanzelfsprekend een kleine kans en een lange wachtlijst. Inwoners uit een andere wijk met een vergunning daar krijgen vanzelfsprekend voorrang op die wachtlijst. Een meevaller voor een enkeling dus, maar niet iets om rechten aan te ontlenen.
Waar komt het waanidee vandaan dat ze recht hebben op een straatparkeervergunning? Dat is iets uit het verleden. De marktprijs voor een parkeerplaats is waar we naartoe gaan, anders kunnen woningen niet gebouwd worden.
Verbazend is dan ook de titel. Er had moeten staan 'Bewoners verbaasd dat ze de marktprijs voor parkeren moeten betalen.'
Het concept van de wijk is dat er met grote dichtheid heel dichtbij het centrum wordt gebouwd. De wijk zit nota bene ingeklemd tussen twee treinstations, Voorburg en Den Haag HS, een belangrijk intercity station. En dan is Den Haag CS ook nog dichtbij, een van de belangrijkste grote stations van het land.
Door te kiezen voor verdichting is dat bouwen daar mogelijk. Dus je kan al weten dat het niet de bedoeling is om daar te wonen met een auto in bezit. Alleen iets voor degenen die er een parkeergarage bij kopen. Het ligt ten grondslag aan die wijk! Geen straatparkeervergunningen dus.
Dat de gemeente Den Haag ooit heeft gezegd dat er parkeervergunningen mogelijk waren moet je dus ook zo lezen: er worden ondanks de ambitie voor de wijk dus tòch nog wat parkeervergunningen uitgedeeld, met vanzelfsprekend een kleine kans en een lange wachtlijst. Inwoners uit een andere wijk met een vergunning daar krijgen vanzelfsprekend voorrang op die wachtlijst. Een meevaller voor een enkeling dus, maar niet iets om rechten aan te ontlenen.
Waar komt het waanidee vandaan dat ze recht hebben op een straatparkeervergunning? Dat is iets uit het verleden. De marktprijs voor een parkeerplaats is waar we naartoe gaan, anders kunnen woningen niet gebouwd worden.
Verbazend is dan ook de titel. Er had moeten staan 'Bewoners verbaasd dat ze de marktprijs voor parkeren moeten betalen.'
sergio1963
vindt dit leuk
- DeZevendeHenk
Beste antwoord
Gekozen door rrustema
Re: Bewoners van Haagse wijk de Binckhorst betalen tot wel 400 euro per maand om te parkeren
Wat is hier nou eigenlijk het probleem, zou de gemeente bij wijze van spreken moeten zorgen dat iedereen in de Binckhorst die dat wil zijn auto ergens voor €50 per maand kan parkeren of was het de bewoners onvoldoende duidelijk gemaakt dat ze kozen voor een wijk met weinig en dure parkeergelegenheid en verdienen die bewoners nu compensatie?
Re: Bewoners van Haagse wijk de Binckhorst betalen tot wel 400 euro per maand om te parkeren
Helaas hebben veel mensen tegenwoordig geen keuze meer. Het is voor een grote groep niet makkelijk om woonruimte te vinden. En diverse beroepsgroepen zoals zorgmedewerkers, zijn vaak afhankelijk van een auto.rrustema schreef: ↑14 okt 2025 09:40Door te kiezen voor verdichting is dat bouwen daar mogelijk. Dus je kan al weten dat het niet de bedoeling is om daar te wonen met een auto in bezit. Alleen iets voor degenen die er een parkeergarage bij kopen. Het ligt ten grondslag aan die wijk! Geen straatparkeervergunningen dus.
Tevens deed de gemeente diverse uitingen omtrent het Bickhorst project die niet in lijn zijn met het niet hebben van een auto. Zie de project site https://binckhorst-denhaag.com/faq/
Auto
Ook met de auto ben je snel op weg. De oprit naar de A12 (Utrechtsebaan) is nog geen 2 minuten rijden, en vanuit de Binckhorst rijd je rechtstreeks de Rotterdamsebaan op. Steden als Delft, Zoetermeer, Rotterdam, Leiden, Gouda zijn dichtbij.
De gemeente zei er toch iets anders over, ze zouden zich richten op voldoende deelmobiliteit. Is dat ook gerealiseerd?rrustema schreef: ↑14 okt 2025 09:40Dat de gemeente Den Haag ooit heeft gezegd dat er parkeervergunningen mogelijk waren moet je dus ook zo lezen: er worden ondanks de ambitie voor de wijk dus tòch nog wat parkeervergunningen uitgedeeld, met vanzelfsprekend een kleine kans en een lange wachtlijst. Inwoners uit een andere wijk met een vergunning daar krijgen vanzelfsprekend voorrang op die wachtlijst. Een meevaller voor een enkeling dus, maar niet iets om rechten aan te ontlenen.
Parkeren in de Binckhorst is momenteel grotendeels gratis. De verwachting is dat dit de komende jaren zal veranderen, door het toenemende aantal mensen dat hier zal gaan wonen, werken en recreëren. Op enkele plekken in de Binckhorst dient al betaald te worden voor het parkeren van je auto.
Het parkeren van de toekomstige bewoners van de Binckhorst zal voornamelijk op het eigen terrein van de bewoners worden opgelost. Tevens zal er voor voldoende deelmobiliteit, zoals deelauto’s, deelfietsen en deelscooters, worden gezorgd.
Er worden in Nederland parkeernormen gehanteerd bij woningbouw projecten.
U gaat eraan voorbij dat de Bickhorst al bewoond werd. Die bewoners hadden altijd gewoon gratis parkeren in de wijk.
alfatrion
vindt dit leuk
Maar dat betekent niet dat de gemeente voor die parkeerruimte moet zorgen. Bij ons in de binnenstad is het heel simpel: projectontwikkelaars moeten bij nieuwbouw voor parkeergelegenheid zorgen als ze willen verkopen of verhuren aan autobezitters. En er zijn er ook die dat niet doen dus dan kan je in een openbare garage wat huren.
Ook mogen gemeenten zelf de norm bepalen afhankelijk van wat voor gebied ze voor ogen hebben.
rrustema
vindt dit leuk
Uiteraard kan de gemeente veel zelf bepalen, maar bij stedelijke verdikking van een bestaande situatie dient de gemeente wel rekening te houden met de belangen van de reeds aanwezige bewoners. Want meer woningen betekent ook meer auto’s en dus meer parkeerdruk.rwolters schreef: ↑14 okt 2025 19:41Maar dat betekent niet dat de gemeente voor die parkeerruimte moet zorgen. Bij ons in de binnenstad is het heel simpel: projectontwikkelaars moeten bij nieuwbouw voor parkeergelegenheid zorgen als ze willen verkopen of verhuren aan autobezitters. En er zijn er ook die dat niet doen dus dan kan je in een openbare garage wat huren.
Ook mogen gemeenten zelf de norm bepalen afhankelijk van wat voor gebied ze voor ogen hebben.
Als de kosten voor parkeren nu oplopen naar 400 euro in de maand, geeft mij dat de indruk dat er ergens iets niet goed gegaan is waardoor er nu extreme schaarste aan parkeerplekken is ontstaan.
-
DeZevendeHenk
Wat is hier nou eigenlijk het probleem, zou de gemeente bij wijze van spreken moeten zorgen dat iedereen in de Binckhorst die dat wil zijn auto ergens voor €50 per maand kan parkeren of was het de bewoners onvoldoende duidelijk gemaakt dat ze kozen voor een wijk met weinig en dure parkeergelegenheid en verdienen die bewoners nu compensatie?
De huizen zijn grotendeels gebouwd zonder eigen parkeervoorziening. Het probleem voor de bewoners is het betaald parkeren op straat. Het uurtarief bedraagt dagelijks 2,70 euro tussen 18:00 - 00:00 uur. Het plan is om van het hele stadsdeel betaald parkeren te maken. De gemeente verleend geen parkeervergunningen.DeZevendeHenk schreef: ↑15 okt 2025 14:12Wat is hier nou eigenlijk het probleem, zou de gemeente bij wijze van spreken moeten zorgen dat iedereen in de Binckhorst die dat wil zijn auto ergens voor €50 per maand kan parkeren of was het de bewoners onvoldoende duidelijk gemaakt dat ze kozen voor een wijk met weinig en dure parkeergelegenheid en verdienen die bewoners nu compensatie?
Door de schaarste aan parkeerplaatsen hebben commerciële aanbieders de prijzen hebben laten oplopen van 270 euro tot zelfs 400 euro per maand om te parkeren in de inpandige parkeergarages.
-
J. Deltoer
Het idee is leuk. Terug naar de tijd waar je de melkboer, de groetenboer en de schillenboer aan de deur had, de bakker, de slager en de végé in de straat, het werk op loopafstand en een keer per jaar met de bus naar de grote stad als jaarlijkse uitje. Het was ook de tijd zonder criminaliteit, het touwtje uit de brievenbus en de achterdeur altijd open, en als er vreemd volk in het dorp was dan ging de veldwachter daar het gesprek mee aan.
Maar we moesten globaliseren, verder weg gaan werken, iedereen een auto. Sommigen zoals Carice van Houten en Sander Schimmelpenninck wonen zelfs zo ver in het buitenland dat ze met het vliegtuig naar het werk gaan.
Maar we moesten globaliseren, verder weg gaan werken, iedereen een auto. Sommigen zoals Carice van Houten en Sander Schimmelpenninck wonen zelfs zo ver in het buitenland dat ze met het vliegtuig naar het werk gaan.
sergio1963
vindt dit leuk
-
witte angora
Van mij mag dat vanaf vandaag al gerealiseerd worden. Alhoewel ik met het touwtje uit de brievenbus nog even wens te wachten.
Wat is een groetenboer trouwens? Een postbode die ansichtkaarten bezorgt?
Wat is een groetenboer trouwens? Een postbode die ansichtkaarten bezorgt?
Jablan
vindt dit leuk
-
DeZevendeHenk
Maar waarom is dat een probleem? Als je dat van te voren had kunnen weten en dat geaccepteerd hebt zijn dit consequenties. Ik ken de wijk, er is daar gewoon geen ruimte voor iedereen om op straat te parkeren. Dus ik snap niet wat de gemeente daar aan zou moeten doen anders dan parkeergarages subsidiëren en ik denk niet dat ze daartoe verplicht kunnen worden tenzij ze verwachtingen hebben gewekt die ze nu niet nakomen.Speedy123 schreef: ↑15 okt 2025 14:31De huizen zijn grotendeels gebouwd zonder eigen parkeervoorziening. Het probleem voor de bewoners is het betaald parkeren op straat. Het uurtarief bedraagt dagelijks 2,70 euro tussen 18:00 - 00:00 uur. Het plan is om van het hele stadsdeel betaald parkeren te maken. De gemeente verleend geen parkeervergunningen.DeZevendeHenk schreef: ↑15 okt 2025 14:12Wat is hier nou eigenlijk het probleem, zou de gemeente bij wijze van spreken moeten zorgen dat iedereen in de Binckhorst die dat wil zijn auto ergens voor €50 per maand kan parkeren of was het de bewoners onvoldoende duidelijk gemaakt dat ze kozen voor een wijk met weinig en dure parkeergelegenheid en verdienen die bewoners nu compensatie?
Door de schaarste aan parkeerplaatsen hebben commerciële aanbieders de prijzen hebben laten oplopen van 270 euro tot zelfs 400 euro per maand om te parkeren in de inpandige parkeergarages.
sergio1963
vindt dit leuk
-
sergio1963
Toen het beroep huisvrouw verdween.J. Deltoer schreef: ↑15 okt 2025 16:59Het idee is leuk. Terug naar de tijd waar je de melkboer, de groetenboer en de schillenboer aan de deur had, de bakker, de slager en de végé in de straat, het werk op loopafstand en een keer per jaar met de bus naar de grote stad als jaarlijkse uitje. Het was ook de tijd zonder criminaliteit, het touwtje uit de brievenbus en de achterdeur altijd open, en als er vreemd volk in het dorp was dan ging de veldwachter daar het gesprek mee aan.
Kwamen de groenteboer, bakker, slager, schillenboer in een uitgestorven straat voor een dichte deur.
Dus verloren hun bestaansrecht.
Zelfs de laatste SRV wagen is bij ons gestopt.
Persoonlijk ben ik het daar niet helemaal mee eens. Een optie is natuurlijk aanpassen aan de nieuwe gewoonten. Gewoon open zijn van 16-21. Er zijn genoeg dingen waar ik hier in het dorp niet terecht kan op werkdagen en ik ga mijn vrije zaterdag niet in die drukte mijn tijd verdoen. Maar als ik na mijn werk langs de slager, bakker en groenteboer zou kunnen wandelen, dan zou ik daar wel voor open staan. Voor mij maakt het weinig uit of ik nu voor alles naar de supermarkt ga of een deel daar kan kopen. Mijn idee is nog altijd dat de kwaliteit beter is dan bij de supermarkt, maar ze gewoon niet open zijn als ik klaar ben met werken.sergio1963 schreef: ↑16 okt 2025 07:01Toen het beroep huisvrouw verdween.
Kwamen de groenteboer, bakker, slager, schillenboer in een uitgestorven straat voor een dichte deur.
Dus verloren hun bestaansrecht.
Zelfs de laatste SRV wagen is bij ons gestopt.
Eens. Mijn slager en groenteboer (die beiden ook maaltijden met elkaars producten verkopen) zijn tot 19.00 uur open en 't is daar rond etenstijd altijd gewoon ronduit druk.
Ontopic: ik ben het met Dezevendehenk eens: in die wijk is gewoon geen ruimte, de gemeente kan daar ook nauwelijks iets aan doen.
Ach ja; in centrum A'dam kost het tot 140,- voor 24 uur betaald parkeren.
Dus wat stelt 400,- per maand nou voor?
.....in mijn woonplaats geen betaalde parkeerplaatsen, hooguit beperkte tijd met parkeerschijf.
Dus wat stelt 400,- per maand nou voor?
.....in mijn woonplaats geen betaalde parkeerplaatsen, hooguit beperkte tijd met parkeerschijf.
Dat is nu de discussie. Wisten de bewoners dat parkeren een groot probleem zou worden en dat ze geen parkeervergunning zouden krijgen?DeZevendeHenk schreef: ↑15 okt 2025 22:43Maar waarom is dat een probleem? Als je dat van te voren had kunnen weten en dat geaccepteerd hebt zijn dit consequenties. Ik ken de wijk, er is daar gewoon geen ruimte voor iedereen om op straat te parkeren. Dus ik snap niet wat de gemeente daar aan zou moeten doen anders dan parkeergarages subsidiëren en ik denk niet dat ze daartoe verplicht kunnen worden tenzij ze verwachtingen hebben gewekt die ze nu niet nakomen.
De gemeente kan natuurlijk wel wat betekenen. Zeker op het gebied van openbaar vervoer. Of de bouw van extra parkeergarages in de buurt. De schaarste heeft natuurlijk wel een prijsopdrijvend effect, dus als die wat minder wordt kan het parkeren al een stuk goedkoper worden.
In Rotterdam heeft men best goede resultaten geboekt met gratis parkeren aan de rand van de stad indien men vervolgens gebruikt maakt van de metro. Dergelijke overwegingen zou men in Den Haag ook kunnen maken dus parkeergelegenheid wat verderop en dan een shuttledienst naar de wijk.
-
peter17111962
"Dat is nu de discussie. Wisten de bewoners dat parkeren een groot probleem zou worden en dat ze geen parkeervergunning zouden krijgen?'
Voor veel mensen is ander vervoer dan een eigen auto geen optie. En ja de meeste bewoners zullen dit wel geweten hebben, maar als je vanwege die woonschaarste verplicht moet kiezen tussen ofwel geen woning of een woning die niet voldoet, dan is de keus snel gemaakt. Openbaar vervoer is lang niet voor iedereen een optie om ergens te komen.
Voor veel mensen is ander vervoer dan een eigen auto geen optie. En ja de meeste bewoners zullen dit wel geweten hebben, maar als je vanwege die woonschaarste verplicht moet kiezen tussen ofwel geen woning of een woning die niet voldoet, dan is de keus snel gemaakt. Openbaar vervoer is lang niet voor iedereen een optie om ergens te komen.
Als je voor je werk in een auto moet rijden dan moet de werkgever voor een auto zorgen. Of een goed alternatief. Is voor een werkgever ook efficiënt te organiseren want die zorgt er dan voor dat die auto door een collega gebruikt wordt op je vrije dag. En er komt een logo op van de werkgever natuurlijk. De auto is dan een productiemiddel voor de organisatie. Kan op het bedrijfsterrein overnachten als er dan niet mee gewerkt wordt. Of de werkgever huurt ergens een garage.
Als je zelf een onderneming hebt dan zijn de parkeerkosten ook bedrijfsonkosten, het drukt je winst.
Als dit niet het geval is, dan is autobezit voor privégebruik of om op je werk te komen. Als je in de Binckhorst gaat wonen en naar een moeilijk bereikbare plek moet forensen dan zet je die auto (of e-bike) neer bij het laatste moeilijke stuk. Want vanaf de Binckhorst kan je uitstekend met de trein beginnen.
Tevens deed de gemeente diverse uitingen omtrent het Bickhorst project die niet in lijn zijn met het niet hebben van een auto. Zie de project site https://binckhorst-denhaag.com/faq/Auto
Ook met de auto ben je snel op weg. De oprit naar de A12 (Utrechtsebaan) is nog geen 2 minuten rijden, en vanuit de Binckhorst rijd je rechtstreeks de Rotterdamsebaan op. Steden als Delft, Zoetermeer, Rotterdam, Leiden, Gouda zijn dichtbij.
Niks mis met die tekst, helemaal correct. Het is inderdaad goed ontsloten met autowegen. Maar parkeren is en blijft altijd het probleem met auto's. Je kan dus prima opgehaald of afgezet worden met de auto. Als er op straat auto's verhuurd worden kan je die gebruiken. Maar er staat geen belofte dat je gratis kan parkeren op straat. Dat zei de gemeente ook:
Daar lees ik geen enkele belofte voor gratis of goedkoop straatparkeren.De gemeente zei er toch iets anders over, ze zouden zich richten op voldoende deelmobiliteit. Is dat ook gerealiseerd?Parkeren in de Binckhorst is momenteel grotendeels gratis. De verwachting is dat dit de komende jaren zal veranderen, door het toenemende aantal mensen dat hier zal gaan wonen, werken en recreëren. Op enkele plekken in de Binckhorst dient al betaald te worden voor het parkeren van je auto.
Het parkeren van de toekomstige bewoners van de Binckhorst zal voornamelijk op het eigen terrein van de bewoners worden opgelost. Tevens zal er voor voldoende deelmobiliteit, zoals deelauto’s, deelfietsen en deelscooters, worden gezorgd.
En die gaan steeds verder naar nul om een woningbouwproject rendabel te laten zijn. Elke vierkante meter woonruimte levert veel op. Parkeerruimte veel minder. Daar heeft men minder voor over. Niet zo gek ook, want op een parkeerplaats woon je niet.Er worden in Nederland parkeernormen gehanteerd bij woningbouw projecten.
En dat verdwijnt dus bij het verdichten van een wijk. Is een wetmatigheid. Dat kan iedereen kilometers ver aan zien komen. Het is eigenlijk verbazend dat je op een steenworp van het centrum gratis kon parkeren.U gaat eraan voorbij dat de Bickhorst al bewoond werd. Die bewoners hadden altijd gewoon gratis parkeren in de wijk.
Lijkt me eerder de oplossing. Zonder betaald parkeren zal de parkeerdruk hoog worden en veel overlast opleveren. Met betaald parkeren is de parkeerdruk te regelen. Zo blijft de wijk bereikbaar voor automobilisten.
Dus kennelijk zijn het de forensen die de parkeerdruk nu veroorzaken. Als de wijk een goede rechtstreekse ov-verbinding met het centrum krijgt dan zal de parkeerdruk ook overdag toenemen door centrumbezoekers die er gratis kunnen parkeren. Uiteindelijk krijg je betaald parkeren van 9:00 tot 0:00.
De commerciële aanbieders rekenen de marktprijs van een parkeerplaats op die plek. Als de wijk een snelle ov-verbinding krijgt met het centrum kunnen ze nog meer vragen.
Een leuke stelling hoor:rrustema schreef: ↑20 okt 2025 18:09Als je voor je werk in een auto moet rijden dan moet de werkgever voor een auto zorgen. Of een goed alternatief. Is voor een werkgever ook efficiënt te organiseren want die zorgt er dan voor dat die auto door een collega gebruikt wordt op je vrije dag. En er komt een logo op van de werkgever natuurlijk. De auto is dan een productiemiddel voor de organisatie. Kan op het bedrijfsterrein overnachten als er dan niet mee gewerkt wordt. Of de werkgever huurt ergens een garage.
Als je zelf een onderneming hebt dan zijn de parkeerkosten ook bedrijfsonkosten, het drukt je winst.
Als dit niet het geval is, dan is autobezit voor privégebruik of om op je werk te komen. Als je in de Binckhorst gaat wonen en naar een moeilijk bereikbare plek moet forensen dan zet je die auto (of e-bike) neer bij het laatste moeilijke stuk. Want vanaf de Binckhorst kan je uitstekend met de trein beginnen.
Maar zo werkt het helaas niet. Bijna een miljoen mensen werken in de zorg. Die krijgen geen auto van de baas.Als je voor je werk in een auto moet rijden dan moet de werkgever voor een auto zorgen.
Honderduizenden van die medewerkers werken in 7x24 diensten. Dus ook avond diensten, of ochtend diensten in het weekend.
En dan rijdt er vaak nog nauwelijks openbaar vervoer. Bussen en trams zijn een zeldzaamheid om 6 uur op de zondagochtend. En vergis u niet, de avonddienst eindigt vaak wel na 23.00 maar de afdeling moet bemand blijven. De medewerker mag pas weg als de nachtdienst gearriveerd is. Dus als die niet komt op dagen, dan kan het zo een uurtje of twee langer worden voordat er een vervanger voor de nachtdienst gearriveerd is. En dat gebeurt regelmatig.
Dus nee, het is een leuke stelling maar zo werkt het niet. Auto van de baas is echt iets voor de hogere functies, je ziet het nauwelijks op de werkvloer in de zorg. En een baas die een parkeerplaats regelt voor de werknemer in de buurt van zijn huis? Daar heb ik echt nog nooit gehoord.
Nu haal je twee soorten van autogebruik door elkaar die ik juist uit elkaar trek. Je hebt het autogebruik voor het uitvoeren van werkzaamheden. De loodgieter, de servicemonteur, maar ook de verkoper, regio-manager over veel filialen of de ambulante zorgmedewerker. Die kunnen in principe forensen naar de werkgever en daar een auto pakken. De auto mag in de praktijk ook vaak mee naar huis, maar dat is niet verplicht. Het is vaak wel zo handig voor die medewerker om er ook mee te forensen. Als dat niet kan (omdat er geen gratis/goedkoop parkeren is) dan kan die auto bij de werkgever blijven.Speedy123 schreef: ↑20 okt 2025 19:21Een leuke stelling hoor:Maar zo werkt het helaas niet. Bijna een miljoen mensen werken in de zorg. Die krijgen geen auto van de baas.Als je voor je werk in een auto moet rijden dan moet de werkgever voor een auto zorgen.
Honderduizenden van die medewerkers werken in 7x24 diensten. Dus ook avond diensten, of ochtend diensten in het weekend.
De tweede soort autogebruik is het forensen. Dat zijn dus ook die medewerkers die een dienst bij de werkgever beginnen of eindigen op een rottig tijdstip. De werkgever gooit de verantwoordelijkheid voor het forensen makkelijk over de schutting. Werknemer, zoek het maar uit. In plaats van vervoer te regelen. Dat is nodig omdat niet iedereen met een eigen auto in bezit thuis kan parkeren.
De zorg is een grote sector. Voor het forensen regelt een werkgever geen individuele auto. Dat zou ook heel onverstandig zijn, want heel inefficiënt en duur als die alleen voor het forensen is. Wel als die auto een productiemiddel is om gedurende een dienst langs patiënten te rijden. Maar meestal is een e-bike dan handiger als het binnen een wijk blijft.
Voor het simpele forensen zou dat ook raar zijn. Maar voor een vrachtwagen wordt een parkeerplaats geregeld, ook omdat je die niet overal kwijt kan.
Als ik dit topic lees, dan lijkt het mij dat een huis zonder parkeerplek toch een stuk minder waard is.rrustema schreef: ↑20 okt 2025 18:09En die gaan steeds verder naar nul om een woningbouwproject rendabel te laten zijn. Elke vierkante meter woonruimte levert veel op. Parkeerruimte veel minder. Daar heeft men minder voor over. Niet zo gek ook, want op een parkeerplaats woon je niet.Er worden in Nederland parkeernormen gehanteerd bij woningbouw projecten.