LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ditzo houdt zich niet aan de eigen voorwaarden

Andere onderwerpen over auto en vervoer
mrmauzie

Ditzo houdt zich niet aan de eigen voorwaarden

Ongelezen bericht door mrmauzie »

Ditzo kan de naam beter wijzigen in DITZOOI!
ADVIES NOOIT NAAR DITZO!!!!!!
Want helaas houdt Ditzo zich niet aan de eigen voorwaarden die o zo helder zouden zijn. Helaas zijn de voorwaarden zo eenvoudig opgeschreven dat ze deze op hun eigen wijze zo simpel mogelijk uitvoeren… in heldere taal NIET!

Je hebt een all-risk verzekering, je wordt van achter aangereden met minimaal 60km per uur terwijl jij stilstaat. Heel vervelend, maar gelukkig heb je een verzekering. Je meldt op het moment van de aanrijding direct het voorval via het alarmnummer. Het is dan 7-2-2013

Alles lijkt goed te gaan, je belt zelf de dag ernaar nog even met de verzekeraar zelf om te verifiëren of alles goed is doorgekomen. Je hebt letsel en daarvan wordt direct een apart dossier aangemaakt, ondergebracht bij ASR, de volmacht van Ditzo (en moederbedrijf).

Vanaf dat moment gaat alles niet meer zo soepel. Ditzo stuurt de gegevens niet door naar de ASR. Na tig keer bellen, gebeurt dit op 19-2-2013 op mijn verzoek.

De Schade-expert komt, maar geeft een te laag bedrag voor je auto. Je moet je gasinstallatie via een accessoire dekking extra verzekeren, maar een uitkering daaruit komt er niet. Ow was ik even vergeten te vertellen dat ze zelf niet wisten dat de installatie daar onder viel. Tig telefoontjes van afdeling aanname naar schade en vice versa gingen ze zelf maar eens op onderzoek. Ik had gelijk…
De gastank was 3 maanden daarvoor vervangen, dus splinternieuw, lijkt me dat als je deze apart verzekerd dat je dan ook mag uitgaan van een uitkering voor alleen de tank al tegen nieuwwaarde. NOT!!! Voor het geheel krijg je minder dan de waarde van de tank zelf die er net in zit.

Sowieso waren net de distributieriem, bobine, waterpomp, gastank vervangen. Een schadepost van rond de €1800,- Daar zie je niks meer van terug. Als je hierover met ze in gesprek wil over hoe dit op te lossen dan kom je bij de afdeling afschuiven. Nu staat er in de voorwaarden dat ze gaan voor een faire schadeafhandeling, met de volgende tekst: Wij vinden het logisch om alle zorgen van onze klanten over te nemen op het moment dat ze ons nodig hebben. Onze medewerkers aan de telefoon vragen eerst hoe het met de klant gaat voordat ze ingaan op de schade. Dit is waar Ditzo dagelijks naar streeft. We zijn dan ook enorm trots dat klanten dit ook waarderen met het hoogste cijfer uit het onderzoek.

Nou het hele gesprek gaan ze überhaupt niet met je aan. Verschuiven naar anderen! Ik ga hier niet over. De schade wordt door die en die afgehandeld. Nee, dat weet ik niet. Sorry, daar kan ik je niet bij helpen. U moet nog even wachten. Het toppunt was Mevr. A. die heeft de (interne) cursus klantvriendelijkheid of niet gevolgd, of heeft liggen slapen, of was ziek, maar het meest waarschijnlijk is dat het een thuiscursus op cd heeft gekregen. Jammer alleen dat er op de cd waarschijnlijk een kras heeft gezeten. De tekst: “Bent u het er niet mee eens, dan kunt u een contra-expert inschakelen”, was haar enige commentaar. Met je praten was niet mogelijk…. Maar ik wilde het hebben over mijn investering van drie maanden oud, die ik in rook zag opgaan.

Daarnaast hebben ze een gelijkwaardige auto garantie. Met een hoop tamtam toentertijd in dagelijkse spotjes op tv laten zien. Maar met het bedrag van de expert was dat al niet mogelijk. En dan ook nog eens die extra kostenpost, alles bij elkaar een strop.

Ook een klacht hierover wordt niet opgepikt. Na veel bellen krijg ik uiteindelijk een vriendelijke heer S. aan de lijn die de cursus en de voorwaarden begrepen heeft. Hij gaat voor mij kijken wat er mogelijk is en luistert, een unicum! Hij belooft mij terug te bellen… helaas niks meer. Dit is trouwens het grote wapen van Ditzo, NOOIT terugbellen, laat de klant dit maar doen en doet deze dat niet, dan zijn we er mooi mee weggekomen. Waarom werd ik niet teruggebeld??? Deze meneer leek oprecht en eerlijk. Dus zelf weer een telefoontje gewaagt. Wat blijkt Dhr. M. heeft het hem verboden. De leidinggevende verbiedt zijn ondergeschikte om terug te bellen.

Dhr. M. werkt alleen via mail. Zelf aan de telefoon komen dat lijkt hij niet te durven. Ik ervaar dit als LAF! Na een verzoek tot terugbellen, mailt hij weer, en als ik weer bel krijg ik hem niet aan d elijn. Ik moet het regelen met de schadeafdeling… waar mevr. A. werkt en ja dat is een repeterende cd… die hoef ik niet meer te spreken. Gelukkig is zij het daar mee eens en ze zou het dossier aan een ander overdragen. Achter de schermen doet ze dit niet en zij is het die gewoon via de mail alles afschuift en niet met een naam ondertekend, maar met team schade ditzo. Mooi weet de klant niet dat ik het toch ben… gniffel gniffel. Ik ervaar dit als walgelijk!!!

Dus weer niet verder gekomen, weer afwachten. Net voor het weekend een telefonische reactie dat na het weekend er een mogelijke compensatie zou komen. We zijn nu wel bijna 30 dagen verder. De leenauto moet bijna terug en ik heb nog steeds geen nieuwe auto. De oplossing is een coulanceregeling van € 300,-. Een verschil van € 1500,- blijft open staan. Ik ga akkoord want ik ben het meer dan zat. Maar het zeer ontevreden gevoel blijft bestaan.

Dan denk je ik ben er vanaf… nee hoor het geweldige sprookje van Dito gaat door… Jippie!!! Nog een keer… nog een keer… of ik wel per direct de auto wil inleveren. Want ja er is een uitkering en dan is het opgelost… de auto total loss daar kan je niet meer mee rijden, geld vliegt er soms snel uit, maar ik vlieg daar niet op mee. Ik heb maar weer vriendelijk gehoor gegeven, want langer lenen kon alleen op eigen kosten. Gevolg geen vervoer meer en €1500,- lichter.
Nu was er een bod geweest op het wrak, maar wat ze mij niet verteld hadden is, dat als je niet akkoord gaat met het bod van de expert dat je zelf eigenaar blijft van je wrak. Doe moest ik zelf maar verkopen. Helaas kreeg ik minder terug dan het hoogst bod. Zo geven ze je € 300,- en ze trekken je een poot uit door je met het wrak te laten zitten. Dag extra uitkering. Het tekort is weer hoger geworden.
Allemaal niet zo netjes, het lijkt me dat je eigen verzekering toch de taak heeft je over alles goed in te lichten. Met simpele voorwaarden lijkt me dat je toch ook simpel kunt uitleggen. Nee ik val in herhaling we weten u wel dat ze hier niet zo goed in zijn.

In de tussentijd hebben ze twee maanden premie afgeschreven en nee die krijg je niet terug. Want dat kan pas per vrijwaringsdatum. Als ze me direct hadden verteld dat het wrak mijn eigendom was, had ik heel snel van het wrak af kunnen zijn. Nu heb ik gewacht tot het geheel afgerond zou zijn.
Belasting en verzekering van je auto blijf je betalen dus de schadepost loopt verder op. Nou Ditzo zorg nu maar eens voor wel een nette oplossing.

Ik ben er zo klaar mee, ik wil dat Ditzo me schadeloos stelt! Wat vind ik het een ...bedrijf.

De hier bovenstaande tekst is natuurlijk mijn mening over het geheel. Hieraan kun je natuurlijk geen rechten ontlenen. Ik wil hiermee niemand zeggen wat ze wel of niet moeten doen. Kies zelf en maak je eigen beslissingen. Ik heb de mijn beslissing genomen en ik kies voor een andere maatschappij voor mijn nieuwe auto.
Laatst gewijzigd door mrmauzie op 14 mar 2013 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Rim69

Re: Ditzo houdt zich niet aan de eigen voorwaarden

Ongelezen bericht door Rim69 »

Maar je betaalt wel een lekker lage premie toch?

cherokee

Re: Ditzo houdt zich niet aan de eigen voorwaarden

Ongelezen bericht door cherokee »

Vreemd verhaal. TS is verzekerd bij Ditzo. TS wordt vanachter aangereden, auto total loss.
Okee, maar wat heeft Ditzo hier mee te maken? Die hoeft dit niet te betalen dacht ik zo.
De tegenpartij is schuldig, dus zijn verzekering draait hier voor op en niet de verzekering van TS.
Iets klopt er dus niet, maar wat?
Kan TS dat even uitleggen misschien?

Gesloten