LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Greenwheels

Andere onderwerpen over auto en vervoer
jokiepokie
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 jan 2007 08:53

Ervaringen met Greenwheels

Ongelezen bericht door jokiepokie »

Ik denk erover na om een abonnement op Greenwheels te nemen.
Heeft iemand hier positieve of negatieve ervaringen mee?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaringen met Greenwheels

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik heb ook ooit een Greenwheels abonnement gehad toen ik nog in de binnenstad woonde. Toen ik verhuisde naar een buitenwijk opgezegd omdat daar geen Greenwheels standplaatsen waren. Dat is dan ook meteen een mogelijk nadeel. Het werkt goed als je in de buurt van zo'n plaats woont.

Prijs/kwaliteit vond ik op zich goed, al zijn er vergelijkbare diensten (vaak lokaal georganiseerd) waar je meer keuze in soorten auto's hebt. Bij Greenwheels kon ik alleen maar kiezen uit een Peugeot 107. Leuke auto, maar niet zo nuttig als je met meer mensen op pad wil of grote spullen moet halen.

Mijn zusje had in Amsterdam iets vergelijkbaars met een lokaal bedrijf (naam ben ik even kwijt). Standaard stond er een Opel Zafira bij haar voor de deur, maar ze kon ook een kleinere auto (goedkoper) kiezen als ze alleen op pad ging.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Ervaringen met Greenwheels

Ongelezen bericht door Athoz »

Op de site van greenwheels kan ik nou niet helemaal uitvogelen hoe het systeem precies in z'n werk gaat, kan iemand mij uitleggen wat er gebeurd als ik zo'n abonnement zou nemen? Wanneer heb ik beschikking over zo'n auto, waar moet ik die ophalen/terugzetten?

Vorige poster had het over een auto voor de deur, maar me dunkt dat je die auto niet 24/7 tot je beschikking hebt, of heb ik het fout?

WINNEN
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 jan 2010 11:01

Re: Ervaringen met Greenwheels

Ongelezen bericht door WINNEN »

11-04-2011
Ik heb ervaring met greenwheels:
je moet heel erg uitkijken met het volgende:
1. voor dat je gaat rijden met een greenwheelauto moet je alle
eerder nog niet aanwezige defecten zoals krassen vlekken of een losse band etc.
melden aan de operator van g. en dat kost tijd en geld ook al heb je een prepay
mobile toestel.
2. als je een ritje maakt let dan op want het is niet goedkoop, een gewoon ritje kan al 97euro kosten en het zicht op een maand termijn van een abonnement van 5euro is dan we een heel groot verschil.
3. omdat Ik het financieel niet breed had kon Ik een betaling van de rekening niet betalen en werd mijn abonnement alsof Ik geen goede zin had, opgezegd
alsof Ik een nummer ben in plaats van een v.i.p.
4.Ik heb afgesproken om de rekening te verrekenen met de borg die Ik nog tegoed heb van g. en nou had g. weer 5euro abonnementsgeld van mijn account afgeschreven,
of ze negeren wat onze afspraak is.
5. Ik wil zelf bij machte zijn over mijn eigen bankaccount en geen onterechte afboekingen van dubbele of valse figuren.
6. Ik vind dat g. de borg moet verrekenen met de openstaande rekening
en verder geen onenigheid meer moet opwerpen t.a.v. mij en het mijne.

WINNEN

:wink:

rvrvrv
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2011 20:16

Re: Ervaringen met Greenwheels

Ongelezen bericht door rvrvrv »

De dienstverlening en het concept is fantastisch.

Echter de klantenservice heeft tot op heden een zeer negatieve indruk op mij gemaakt.

Sinds November 2010 (6volle maanden geleden!) ben ik bezig een 3 tal facturen te bespreken.

Het betreft 2x een parkeerboete waarvoor ik, zoals men vanuit greenwheels verwacht, netjes heb gebeld dat de voor greenwheels bestemde parkeerplaats bezet is. De medewerker gaf hierop aan dat hij direct met stadswacht zou gaan bellen, hierop bood ik aan om een parkeerkaartje te halen om een boete te voorkomen. Dit laatste was niet nodig. Geen probleem dus zou men denken, echter kreeg ik de boete hiervoor doorgestuurd. Toen ik belde dat hier sprake is van een vergissing werd mij beloofd dat men dit uit zou zoeken en er op terug zou komen. Ondertussen kwam nog een parkeerboete binnen en een factuur voor een schade waarvan ik absoluut niets afweet. Omdat ook hierin sprake is van een vergissing en ik na 2,5 week nog geen reactie op de eerste melding heb gehad besloot ik weer te bellen. Ze wisten mij te vertellen dat er niets bekend is dat ik een melding gedaan zou hebben. Dit is erg vreemd, want ik heb toch echt gebeld én alle gesprekken worden voor service en trainingsdoeleinden opgenomen. Is er dan sprake van een slechte back-up? of wil men de fout niet toegeven. Na meerdere telefoontjes ben ik geen stap verder maar probeert deze organisatie meer dan 500,- bij mij af te schrijven, dit ten onrechte.

In een van de laatste contacten heb ik een klacht ingediend waarin mij beloofd is dat ik door directie teruggebeld zou worden om dit op hogen niveau te bespreken (ook dit gesprek zou opgenomen moeten zijn) echter werd ik enkele dagen daarna gebeld door een medewerker klantenservice die direct aanvallend zijn gesprek begon. "u moet gewoon betalen" " u gaat nooit onze directie spreken, wat denkt u nou zelf" waren zinnen die gebruikt werd (ook dit gesprek is opgenomen) toen ik naar de naam van deze brutale medewerker vroeg gaf hij aan het me niets aan gaat en het toch geen invloed heeft op deze zaak, ook een leidinggevende weigerde hij aan de telefoon te geven. Zeer negatief, en nog veel onproffesioneler! Dit past niet in een bedrijfvoering, men zou dit soort gedrag slecht verwachten in een crminele organisatie! Ik ben hier op ingegaan omdat ik mij als klant zeer slecht behandelt en belachelijk gemaakt voel en ik het recht heb voor mijzelf op te komen. Dit leidde tot een discussie vol stemverhef en zelf verwijten, als " u moet niet dom doen en gewoon betalen" (!) dit bracht mij erop de jongeman een fijne dag te wensen en de verbinding te verbreken.

Deze zaak loopt nog steeds. Ik verwacht van deze organisatie dan ook een correcte afhandeling en ik hoop alsnog een positieve afhandeling bij dit artikel te kunnen melden.

Buiten dat heb ik maar liefst 7x moeten bellen dat mijn emailadres incorrect is.
Als klant zijn ze mij kwijt en raad ik op dit moment een ieder deze firma met klem af!

rotterdam1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2011 20:46

Re: Ervaringen met Greenwheels

Ongelezen bericht door rotterdam1980 »

Aangezien mijn vriend recentelijk zijn rijbewijs heeft gehaald kwam het leuke idee vanuit zijn familie om ons lid te maken van Greenwheels. Het leek een fantastisch concept voor mensen zonder auto (alhoewel bij meer dan 4 uur gebruik het al voordeliger wordt om een huurauto voor een dag te huren bij een autoverhuurbedrijf). Meer geschikt voor de korte ritjes dus.
Nu is er een leuk proefabonnement voor een paar maanden en voor Rotterdampashouders was de 1e dag gratis (in de kleine letters stond al dat het om een rit van max. 6 uur ging, niet een volle dag dus maar we hebben ons aan deze tijden netjes gehouden). Hier wilden wij dan ook graag gebruik van maken.
Bij het aanmelden voor het proefabonnement kon je wel aangeven dat je via de kortingspartner 'Rotterdampas' lid wilde worden, maar vervolgens was alleen de proefabonnementsvorm 'NS voordeelkaarthouders' beschikbaar. Ik heb een brief toegevoegd om te verduidelijken dat ik graag van de Rotterdampasactie gebruik wilde maken. Vervolgens kreeg ik mijn welkomstpapieren, waarin stond dat ik via de NS lid was geworden. Toen ik belde naar de klantenservice om te vragen naar de Rotterdampasactie werd mij verteld dat het wel allemaal goed in hun systeem stond en de eerste rit niet in rekening gebracht zou worden.
Helaas was dit niet waar en kreeg ik gewoon een factuur voor de eerste rit gemaild. Een dag later werd dit geld al afgeboekt en de Klantenservice medewerkster gaf een warrig verhaal dat ze eerst met de financiele administratie moest kortsluiten of ik wel recht had op mijn geld terug. Zij zou mij hierover terugbellen wat zij vervolgens niet heeft gedaan. De klantenservice was de weken daarop (in juni) erg slecht bereikbaar met wachttijden van 30 minuten. Ik heb 2 online contactformulieren verzonden waarin ik de situatie nogmaals uitlegde en aangaf dat ik graag mijn geld teruggeboekt wilde zien. Hierop kwam niet binnen de door hen aangegeven 3 dagen antwoord maar pas na weken kreeg ik een mail waarin stond dat ze er naar zouden kijken.
Uiteindelijk heb ik nu al meer dan 5 keer gebeld naar de klantenservice over deze kwestie in de afgelopen 2 maanden en de laatste paar keren word mij stellig beloofd door verschillende medewerkers dat het geld binnen een paar dagen op mijn rekening zou staan. Tenminste in de maand juli vertelde een vriendelijke medewerker. Het is nu 1 augustus en ik belde vandaag weer om te informeren waarom ik mijn geld nog niet had ontvangen en vandaag kreeg ik een erg onbeleefde medewerker aan de telefoon die niets van dit verhaal kon terugvinden in zijn computer en in twijfel trok of het geld uberhaupt bij mij is afgeboekt! Toen ik hierop geirriteerd aangaf dat deze zaak nu al zolang voortsleept en al zijn collega's mij gegarandeerd hadden dat ik op korte termijn mijn geld terug zou zien, werd meneer ontzettend onvriendelijk en onbeleefd. Ik herken hierin ook het verhaal over Greenwheels terug van de persoon hierboven. Toen ik vroeg of een manager mij over deze kwestie kan terugbellen kreeg ik te horen dat managers bij Greenwheels voor belangrijkere zaken zijn aangesteld dan te bellen met klanten. Mij zijn ze zeker kwijt als klant en ik kan het iedereen stellig afraden om in zee te gaan met deze in mijn ogen malafide organisatie! Nu nog graag mijn geld terug!

(nvdh)
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2011 17:13

Re: Ervaringen met Greenwheels

Ongelezen bericht door (nvdh) »

Ik heb in een conflict met GW advocatenkosten gemaakt. GW beschuldigde mij (naar later bleek onterecht) van het niet op de eigen plek terugzetten van de gehuurde auto. GW weigert mij die advocatenkosten te vergoeden, ondanks het feit dat zij hun fout erkennen. Daarnaast hebben ze een enorme knoeiboel gemaakt van de administratie van deze boete. Zeer frustrerend, zeer teleurstellend. Bureaucratisch, lange wachttijden aan de telefoon, niemand stelt zich persoonlijk verantwoordelijk, mails worden ondertekend met 'Greenwheels', aan de helpdesk moet je je probleem steeds opnieuw uitleggen. Men heeft mij zojuist telefonisch medegedeeld dat mijn verzoek om vergoeding van de door mij gemaakte advocatenkosten niet gehonoreerd zal worden, maar dat ik wel verkeerde vergoedingen moet terugbetalen. Triest...

High Five
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2011 13:48

Re: Ervaringen met Greenwheels

Ongelezen bericht door High Five »

Beste GreenWheels fans,

Wij, 5 studenten de Hogeschool Rotterdam, zijn bezig met een fictieve opdracht over GreenWheels. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 2 minuten.

We willen u vragen alleen de enquete in te vullen als u wel eens gebruik heeft gemaakt van GreenWheels.

www.thesistools.com/web/?id=216518

Met vriendelijke groet,
Team High Five.

AmsterdamWest83
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2012 21:40

Re: Ervaringen met Greenwheels

Ongelezen bericht door AmsterdamWest83 »

Helaas hier ook een negatieve ervaring met Greenwheels.

In september de auto niet kunnen parkeren op een plek omdat daar een taxi stond. Foto gemaakt (van nummerbord van de taxi), rond gereden en auto op een ander plekje geplaatst. Met Greenwheels gebeld, doorgegeven welke plek de auto was geparkeerd. De klantenservice had geen interesse in de foto van de taxi of nummerbord. Ik kreeg akkoord van de klantenservice en mij werd gemeld dat ik verder geen actie hoefde te ondernemen.

Twee dagen later werd ik gebeld door Greenwheels waar de auto stond. Ik reageerde verbaasd en legde uit dat ik dat al had doorgegeven. Medewerker van klantenservice excuseerde zich: 'had niet goed gekeken'. Ik vroeg nogmaals of ik iets moest doen, maar nee ik hoefde niets te doen werd mij verzekerd!

In december schets mijn verbazing als ik 8 (!!!) parkeerboetes krijg! Totaalbedrag kwam boven de € 400,- uit.
Gelijk met Greenwheels gebeld. Medewerker reageerde ook verbaasd, maar zij dat ik bezwaar moest maken bij de gemeente, dat kon Greenwheels niet voor mij doen. Ik vroeg om een e-mail of iets anders waarin zij mijn verhaal bevestigde, werd toegezegd, maar nooit ontvangen.

Bezwaar ingediend bij de gemeente Amsterdam en 3 boetes kwijt gescholden. Greenwheels gebeld en een heel naar telefoongesprek gehad. Mij werd van alles beschuldigd. Ik had de auto daar nooit mogen neer zetten en de de medewerker die mij akkoord had gegeven tja die had niets fout gedaan. Ze hadden het gesprek terug geluisterd en ik had inderdaad gevraagd of ik de auto daar neer mocht zetten, maar ik had nooit gevraagd of het in wel in de parkeerzone viel. Het tweede gesprek werd door Greenwheels ontkent.

Vervolgens is er ook nog eens 80 euro door Greenwheels in rekening gebracht voor administratiekosten voor de verwerking van de boetes.

Ik laat het hier zeker niet bij zitten. Kan bijna niet geloven dat een klant die juist handelt (volgend het boekje) zo word behandeld.

Parkeren
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2012 09:19

Re: Ervaringen met Greenwheels

Ongelezen bericht door Parkeren »

Als medewerker van Greenwheels die verantwoordelijk is voor de afhandeling van boetes, wil ik met betrekking tot de laatste klacht wel vermelden dat hierna nog telefonisch contact is geweest. Ik vond dat een heel normaal gesprek en denk dat voor AmsterdamWest83 duidelijk was waarom de boetes uitgeschreven zijn, al maakt dat het natuurlijk niet leuker. Wij hadden ook wel begrip voor het verhaal en uiteindelijk zijn de administratiekosten door ons kwijtgescholden. Ook wij zitten bepaald niet te wachten op dergelijke situaties - niemand wordt er beter van.

We zijn druk bezig zijn om de klantenservice op het gebied van parkeren te verbeteren en een oplossing te zoeken om onze medewerkers op afstand toch beter advies te kunnen laten geven dat past bij de situatie ter plaatse. Omdat wij in tientallen gemeentes staan, hebben we te maken met tientallen verschillende parkeerverordeningen, gemeentes met vergunning en zonder vergunning, gemeentes met afsleepregeling en zonder afsleepregeling, vergunningen voor betaald parkeren of vergunninghoudersplaatsen, etc. Dat maakt het een complex geheel voor onze klantenservice en een uitdaging om te zorgen dat voor iedere locatie advies op maat is.

Maar uiteindelijk blijft de verantwoordelijkheid bij de gebruiker liggen. De medewerker kan nooit exact zien hoe de situatie eruit ziet. Veruit het grootste aantal klachten over boetes gaat over zaken die wij niet kunnen voorkomen: klanten die parkeren in verbodszones, op invalidenparkeerplaatsen, op de stoep, op zebrapaden of kruisingen, etc. Zaken waarvan iedereen met een rijbewijs weet dat dat niet mag, omdat ze verboden zijn in de verkeerswet. Soms gaat het om een misverstand of een onjuist advies van een medewerker van de klantenservice en dan nemen wij daar onze verantwoordelijkheid voor. Helaas, ook wij zijn mensen en maken weleens een foutje. Grotere fouten dan dat gebeuren gelukkig zelden en proberen we zo goed mogelijk op te lossen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ervaringen met Greenwheels

Ongelezen bericht door grun »

jokiepokie schreef:Ik denk erover na om een abonnement op Greenwheels te nemen. Heeft iemand hier positieve of negatieve ervaringen mee?
Ik ben al 8 jaar lid van deze club en maak er regelmatig gebruik van. Tja, ik ben er wel tevreden over. De auto's zijn over het algemeen vrij nieuw en ze worden goed onderhouden. De prijzen vind ik redelijk, niet duur maar ook niet bijzonder goedkoop.
Nu woon ik toevallig in de grote stad en binnen 10 minuten lopen vanaf huis kan ik al kiezen uit drie Greenwheels auto's, dus ik grijp nooit mis, er is altijd wel een beschikbaar op het moment dat ik hem nodig ben. Ik kan parkeren waar ik wil, bij de auto hoort een parkeerontheffing, tenminste wel waar ik woon.

Het concept op zich werkt prima, het is handig als je af en toe een auto nodig hebt.
Behalve als je iets transporteren wilt, bijvoorbeeld iets van Ikea, daarvoor zijn de auto's te klein. Reserveren is makkelijk, vooral nu ze de site van nieuwe verbeterde software hebben voorzien.

Gerda Br
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2012 15:03

Re: Ervaringen met Greenwheels

Ongelezen bericht door Gerda Br »

Kijk uit met het proefabonnement op Greenwheels!

De informatie op de site is onduidelijk.

Het lijkt alsof het proefabonnement vanzelf stopt op de genoemde datum, maar je moet het opzeggen. Anders blijk je ineens een abonnement van 15 euro per maand te hebben, zonder dat je daarom gevraagd hebt!

Als je dus in de proefperiode besluit dat je daarna geen abonnement wil, moet je op tijd opzeggen.

BWV846
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2011 16:25

Re: Ervaringen met Greenwheels

Ongelezen bericht door BWV846 »

Ik ben jarenlang tevreden geweest over Greenwheels en het huren van de auto. In mei heb ik voor het laatst gebruik gemaakt van een van hun auto's. Nu ik het abonnement per 1 september 2012 heb opgezegd, blijkt Greenwheels echter erg onwillig om de borg van €225,- terug te storten. Eerst hebben ze toegezegd op 1 oktober het bedrag terug te boeken naar mijn rekening, vervolgens werd dat 10 oktober (vanwege een "technisch probleem") en als laatste meldde Greenwheels op haar site dat op 12 oktober, aan allen die per 1 september hun abonnement hadden opgezegd, de borg zou worden terug betaald. Die laatste melding hebben ze vandaag van hun site verwijderd. Als je de klantenservice per email probeert te bereiken, krijg je pas na een week een zeer summiere en algemene reactie. Telefonisch contact is erg duur (€0,35cpm) en je staat i.i.g. een aantal minuten in de wacht. Als het geld morgen nog steeds niet op mijn bankrekening staat zal ik ze 'In gebreke stellen' door een aangetekende brief te sturen. Als ik dan niet binnen twee weken mijn geld terug heb, zal ik de vordering overdragen aan een incassobureau. Die kosten verhaalt het incassobureau op de wanbetaler, Greenwheels. Kortom, ik ben jarenlang een tevreden klant geweest van Greenwheels maar deze gang van zaken laat een heel vieze nasmaak achter. Bovendien kan ik, wanneer mensen mij vragen naar mijn ervaring met Greenwheels, niet anders dan in scherpe bewoordingen te waarschuwen en te adviseren om géén abonnement te nemen bij Greenwheels!

desteef
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2006 15:50

Re: Ervaringen met Greenwheels

Ongelezen bericht door desteef »

Ik zoek een bestaande greenwheels abonnee die €25,-- wil verdienen door mij aan te melden als nieuwe klant. Zo krijgen we allebei €25,-- rijtegoed.

Voor de eerste die dit leest en reageert ;)

henricusgoos
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2014 23:41

Re: Ervaringen met Greenwheels

Ongelezen bericht door henricusgoos »

Greenwheels allesbehalve goedkoop!!
Voor huren van greenwheelsautootje, voor 1 1/2 dag om precies te zijn 38 uur, tijdkosten 125 euro, 467 km gereden daarvoor kilometer kosten 70,05 en brandstofkosten 48,80 dus in totaal 246,80.
Bij een concurrent, voor aanbieding halen vrijdag 11 uur en terug maandag 11 uur betaalde ik slechts 60 euro plus 50 euro benzinekosten. dus in totaal 110 euro minder dan de helft dan greenwheels, vandaar mijn commentaar!

Gesloten