LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] foute info op ongegronde bezwaarschrift

Andere onderwerpen over auto en vervoer
marjo.antonissen-steenvoorden
Contacteer:

foute info op ongegronde bezwaarschrift

Ongelezen bericht door marjo.antonissen-steenvoorden »

wij hebben een bezwaarschrift ingediend die gaat over een bekeuring omdat de bezoekerspas niet achter de vooruit zat, dit omdat hij eraf was gevallen...de pas was dus wel aangemeld, en lag ook in de auto, maar helaas staat hij niet op de foto die is genomen door de agent. Nu staat erin het ongegronde bezwaarschrift wat we terug hebben gekregen een totaal ander pas nummer ,en daarbij dat deze pas niet was aangemeld.De volledige zin luidt in de brief: U voldeed op de bewuste dag niet aan de gestelde voorwaarde zoals blijkt uit een door mij ingesteld onderzoek. de door U aangehaalde bezoekers pas met nummer ,,,fout,, is op de bewuste dag niet aangemeld...blabla.

volgens mij hoeven wij hem nou niet te betalen, hoe denken jullie daarover?
Laatst gewijzigd door marjo.antonissen-steenvoorden op 05 sep 2016 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Re: foute info op ongegronde bezwaarschrift

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... eigenlijk begrijp ik iets niet in je verhaal.

Je vertelt dat je een bezwaarschrift hebt ingediend, dus ik zou het resultaat gewoon even afwachten.

Maar wat ik niet begrijp is dat je stelt dat er in het bezwaarschrift een verkeerd pasnummer staat. Dat heb je toch zelf ingevuld? Of bedoel je de beslissing op het bezwaarschrift?

Als het laatste het geval is, zou je er op kunnen reageren dat het nummer niet klopt.

Contacteer:

het gaat om de beslissing , en die is dus ongegrond met verkeerde info als bewijs..verkeerd omdat hij het heeft onderzocht op een fout nummer die wij niet aangeleverd hebben.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

marjo.antonissen-steenvoorden schreef:het gaat om de beslissing , en die is dus ongegrond met verkeerde info als bewijs..verkeerd omdat hij het heeft onderzocht op een fout nummer die wij niet aangeleverd hebben.
Maar je hebt een bekeuring gekregen omdat die pas zichtbaar voor het raam had moeten liggen, en dat was niet zo, niet-waar?

Als je bezwaar ongegrond is verklaard zul je moeten betalen. Weiger je te betalen, dan zullen de kosten velen malen hoger worden, dus je kunt dan beter maar onder protest betalen.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/ ... oetes.aspx:
Als uw beroep tegen de boete is afgewezen en u de zaak wilt voorleggen aan een kantonrechter moet u de boete (voorlopig) eerst betalen.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

We hebben ook zoiets bij de hand gehad. En we hebben gewoon het verhaal op tafel gelegd en verteld dat de parkeerpas met de houder van de voorruit was gevallen. Overigens nog vóór een bezwaarprocedure. Omdat men kon zien dat onze pas wel degelijk aangemeld was vond men het aannemelijk genoeg om coulant te zijn. Feitelijk hadden we gewoon de bekeuring moeten betalen maar ons eerlijke verhaal was voldoende.

Ik denk dat u met een fout in een bekeuring niet onder die bekeuring uitkomt.
Op infopolitie.nl is te lezen: Uiteraard kun u bezwaar indienen tegen "fouten" die zijn gemaakt, maar vanwege de administratiefrechtelijke afdoening wordt de beschikking vernietigd en krijgt u een nieuwe acceptgiro met de gewijzigde gegevens.
Maar proberen om coulance te verkrijgen -als het daarvoor niet te laat is gezien de bezwaarfase- kunt u altijd natuurlijk.

Contacteer:

hoi Klaas jan, de eerste bekeuring voor ons, en ook wij hebben meteen gebeld, en ze zagen daar dat hij aangemeld was....maarja, denk dat de dienstdoende agent gewoon een rotdag had...als je in de auto had gekeken zag je hem liggen...

Gesloten