LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen factuur ontvangen van ANWB na adreswijziging, wel boete
-
Geen factuur ontvangen van ANWB na adreswijziging, wel boete
Sinds 2003 ben ik lid van de ANWB, volgens de ANWB ben je dan een gouden lid. Met gouden leden ga je volgens mij zorgvuldig om, daar denkt de ANWB toch anders over.
op 15 september krijg ik een aanmaning tot betaling, dit blijkt de contributie te zijn plus een boete. Ik denk dat is heel erg vreemd want ik heb helemaal geen factuur van de ANWB gezien. Na enig onderzoek blijkt het volgende:
Op 24-6-16 heb ik een adreswijziging doorgegeven, dit heb ik gedaan via mijn account van de ANWB.
Op 6-7-16 is er weer een adreswijziging doorgegeven, echter heb ik dat niet gedaan. De oude bewoner van ons nieuw adres heeft klaarblijkelijk een adreswijziging doorgegeven. De factuur is dus verstuurd naar het nieuwe adres van de oude bewoner van ons huis.
Met dit verhaal neem ik contact op met Trust Krediet Beheer, het incasso bureau van de ANWB, ervan uitgaande dat zij inzien dat er klaarblijkelijk iets fout is gegaan met de adreswijziging. Ik stel voor om het contributie bedrag direct over te maken uiteraard zonder betaling van de boete, ik heb tenslotte de 2de adreswijziging niet gedaan. Zij zeggen dat ze dit moeten overleggen met de ANWB.
Op 4 oktober krijg ik van Trust Krediet Beheer de reactie, dat ze de boete wel terecht achten en ik gewoon het bedrag inclusief de boete moet betalen.
Uiteraard ben ik het niet eens met deze beslissing en maak dit kenbaar in een nieuwe mail aan Trust Krediet beheer op 4 oktober. Zonder te reageren op mijn mail van 4 oktober stuurt Trust Krediet Beheer op 12 oktober een laatste aanmaning. Het begint inmiddels een vervelende zaak te worden dus ik neem op 12 oktober telefonisch contact met Trust Krediet Beheer op. Ze geven aan dat ze niets voor me kunnen doen, ik moet maar contact opnemen met de ANWB. Ik neem op 12 oktober telefonisch contact op met de ANWB, een zeer vriendelijke meneer hoort het verhaal aan en zegt, ja dat is inderdaad heel vreemd en u heeft gelijk, alleen ik kan daar niets aan doen u kunt het beste een klachten formulier invullen. Dit heb ik op 12 oktober direct gedaan. In deze klacht geef ik aan dat ik het heel vreemd vindt dat iemand anders blijkbaar een adreswijziging kan doorgeven voor mijn abonnement, dat geeft te denken hoe vertrouwelijk de ANWB omgaat met persoonsgegevens, en dat het heel vreemd is dat ze uitsluitend per post facturen en herinneringen sturen en niet per mail, ze weten me tenslotte per mail wel te bereiken voor de aanmaning. Verder geef ik aan dat ik het contributie bedrag direct overmaak op het rekening nummer van de ANWB.
Wat schetst mijn verbazing dezelfde dag (12-oktober) stuurt de ANWB een opzegging van het abonnement, wegens dubieuze facturen.
Op 23 oktober krijg ik een reactie op mijn klacht van 12 oktober van de ANWB; ze kunnen de klacht niet in behandeling nemen omdat de rekening is overgedragen aan Trust Krediet Beheer. Dit wordt nu echt een verhaal van het kastje naar de muur en weer terug.
ANWB is dit de manier om met je gouden leden om te gaan?
op 15 september krijg ik een aanmaning tot betaling, dit blijkt de contributie te zijn plus een boete. Ik denk dat is heel erg vreemd want ik heb helemaal geen factuur van de ANWB gezien. Na enig onderzoek blijkt het volgende:
Op 24-6-16 heb ik een adreswijziging doorgegeven, dit heb ik gedaan via mijn account van de ANWB.
Op 6-7-16 is er weer een adreswijziging doorgegeven, echter heb ik dat niet gedaan. De oude bewoner van ons nieuw adres heeft klaarblijkelijk een adreswijziging doorgegeven. De factuur is dus verstuurd naar het nieuwe adres van de oude bewoner van ons huis.
Met dit verhaal neem ik contact op met Trust Krediet Beheer, het incasso bureau van de ANWB, ervan uitgaande dat zij inzien dat er klaarblijkelijk iets fout is gegaan met de adreswijziging. Ik stel voor om het contributie bedrag direct over te maken uiteraard zonder betaling van de boete, ik heb tenslotte de 2de adreswijziging niet gedaan. Zij zeggen dat ze dit moeten overleggen met de ANWB.
Op 4 oktober krijg ik van Trust Krediet Beheer de reactie, dat ze de boete wel terecht achten en ik gewoon het bedrag inclusief de boete moet betalen.
Uiteraard ben ik het niet eens met deze beslissing en maak dit kenbaar in een nieuwe mail aan Trust Krediet beheer op 4 oktober. Zonder te reageren op mijn mail van 4 oktober stuurt Trust Krediet Beheer op 12 oktober een laatste aanmaning. Het begint inmiddels een vervelende zaak te worden dus ik neem op 12 oktober telefonisch contact met Trust Krediet Beheer op. Ze geven aan dat ze niets voor me kunnen doen, ik moet maar contact opnemen met de ANWB. Ik neem op 12 oktober telefonisch contact op met de ANWB, een zeer vriendelijke meneer hoort het verhaal aan en zegt, ja dat is inderdaad heel vreemd en u heeft gelijk, alleen ik kan daar niets aan doen u kunt het beste een klachten formulier invullen. Dit heb ik op 12 oktober direct gedaan. In deze klacht geef ik aan dat ik het heel vreemd vindt dat iemand anders blijkbaar een adreswijziging kan doorgeven voor mijn abonnement, dat geeft te denken hoe vertrouwelijk de ANWB omgaat met persoonsgegevens, en dat het heel vreemd is dat ze uitsluitend per post facturen en herinneringen sturen en niet per mail, ze weten me tenslotte per mail wel te bereiken voor de aanmaning. Verder geef ik aan dat ik het contributie bedrag direct overmaak op het rekening nummer van de ANWB.
Wat schetst mijn verbazing dezelfde dag (12-oktober) stuurt de ANWB een opzegging van het abonnement, wegens dubieuze facturen.
Op 23 oktober krijg ik een reactie op mijn klacht van 12 oktober van de ANWB; ze kunnen de klacht niet in behandeling nemen omdat de rekening is overgedragen aan Trust Krediet Beheer. Dit wordt nu echt een verhaal van het kastje naar de muur en weer terug.
Re: Geen factuur ontvangen van ANWB na adreswijziging, wel boete
En, heb je inmiddels het contributiebedrag al voldaan?E.Rietveld schreef:Sinds 2003 ben ik lid van de ANWB, volgens de ANWB ben je dan een gouden lid. Met gouden leden ga je volgens mij zorgvuldig om, daar denkt de ANWB toch anders over.
Duidelijk geval van niet meedenken en twee systemen naast elkaar laten lopen.
Daarom heb ik automatische incasso kan er nooit iets misgaan of vergeten worden.
Echt een aanrader.
Echt een aanrader.
-
Waarom zou een gouden lid anders behandeld moeten worden als een nieuw lid? U denkt een streepje voor te hebben op anderen?
in de eerste plaats is het geen boete maar zijn het incassokosten. In de tweede plaats vind ik het vreemd dat andere mensen toegang hebben tot uw online ANWB portaal? of hebben zij hun nieuwe adres telefonisch doorgegeven? Ik zou daarvoor contact zoeken met de oude bewoners, om eea helder te krijgen. En hen wellicht een schriftelijke verklaring laten maken ervan, met handtekeningen. Contributie zelf is neem ik aan al betaald. Voor de rest kunt u , met verklaring oude bewoners in de hand, een rechtszaak wel aan gaan . vast.. of het gezien het waarschijnlijk nu nog lagere incassobedrag de negatieve energie waard is??
-
Ik denk dat TS bedoelt dat het wat raar is om 14 jaar netjes lid te zijn en je contributie te betalen tegen een chinese muur oploopt. Vooral als de fout bij de anwb zelf ligt.NeoDutchio schreef:Waarom zou een gouden lid anders behandeld moeten worden als een nieuw lid? U denkt een streepje voor te hebben op anderen?
TS zegt niet dat hij denkt dat hij een streepje voor heeft, maar stelt dat het een organisatie netjes zou staan als ze trouwe leden in ere houden. Daar ben ik het wel mee eens. Ik ben ook al 20+ jaar lid van de anwb. En dat is volkomen onterecht omdat ik geloof ik via mijn dealer eenzelfde service heb als ik stil kom te staan. Feitelijk dubbelop dus. Maar die paar keer dat ik stil kwam te staan heb ik automatisch de anwb gebeld, die mij weer prima op weg hielpen. Dus zonder er bij na te denken blijf je dan lid.
Als ze mij echter zoiets als bovenstaande zouden 'flikken' dan ben ik morgen weg.
Op grond van artikel 3:37 lid 3 BW komt er dan geen werking toe aan die factuur. Maar mogelijk moet het geld betalen ook zonder dat je een factuur ontvangen hebt. Kun je wel betalen zonder factuur?E.Rietveld schreef:Op 24-6-16 heb ik een adreswijziging doorgegeven, dit heb ik gedaan via mijn account van de ANWB.
-
Hoe kan een ander dan u op een webportaal uw gegevens veranderen?
Dan moet u dus slordig zijn geweest met uw inlogcodes.
ANWB ziet een correcte inlog met daarna een wijziging van uw adres.
Waarom zou de ANWB dan moeten denken dat dit niet klopt?
Fout ligt mijnsinziens niet bij hun maar bij u.
Dan moet u dus slordig zijn geweest met uw inlogcodes.
ANWB ziet een correcte inlog met daarna een wijziging van uw adres.
Waarom zou de ANWB dan moeten denken dat dit niet klopt?
Fout ligt mijnsinziens niet bij hun maar bij u.
Ik lees Juni verhuizen en in Juli door de nieuwe bewoners van je oude woning naar ANWB gestuurde post?E.Rietveld schreef:
De oude bewoner van je nieuwe huis....?
Dat vind ik vreemd.
De Nieuwe bewoners van je oude huis wel gebruikelijk.
Als die mensen post krijgen en fout adres noteren... moet de ANWB toch zien dat het net aangepast is.
Twee weken later nogmaals, wat was je verhuis datum en op laatste dag doorgeven is risico.....