witte angora schreef:
Op het begin was dit ook op elkaar afgestemd, maar de gemeente verloor (ondanks beroep) een rechtszaak over maatregel 1. Maatregel 2 is schijnbaar wel toegestaan, dus deze bestaat nog.
Kortom, het is dus geen bewust beleid dat er twee verschillende criteria zijn. De gemeente is teruggefloten met het een, en houdt halsstarrig vast aan het ander omdat daar kennelijk (nog) geen rechterlijke uitspraak over is.
Ook raar.[/quote]
Kan nergens vinden dat ze zich er halsstarrig aan vast houden. De gekozen volksvertegenwoordiging in Rotterdam wilt vervuilende diesel en benzine auto's weren uit het centrum, hiervoor nemen ze twee losse besluiten. Het eerste besluit bleek wettelijk niet toegestaan en het tweede kennelijk wel. Ik zie niet in wat daar halsstarrig aan is of raar of burgertje pesten.
Een oudere auto levert nou eenmaal meer vervuiling op en met een relatief simpele ingreep, die in bijna alle grote Europese steden wordt toegepast willen ze het milieu en onze gezondheid verbeteren.
@BreekjKC Als jouw auto op zonnecellen rijdt kun je gewoon een ontheffing aanvragen uitzonderingen zijn mogelijk. Jouw voorbeelden zijn helemaal niet relevant voor het onderwerp. Bouwjaar is gewoon het simpelste voor de consument om te begrijpen. Ik heb geen idee wat voor motor in mijn auto zit, maar weet wel dat hij uit 2015 afkomstig is.