LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen parkeervergunning in milieuzone

Andere onderwerpen over auto en vervoer
aardvark
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2018 22:20

Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door aardvark »

Rotterdam heeft de milieuzone. Inmiddels worden de oudere benzineauto's weer toegelaten. Echter, als je in de zone woont met zo'n auto, is het niet meer mogelijk een parkeervergunning aan te vragen. Nooit meer, als het aan de gemeente ligt.
Door de invoer van de milieuzone ben ik de vergunning kwijtgeraakt, maar sinds enige tijd blijkt dat de milieuzone voor mijn auto niet meer geldt.
Als ik de auto naast mijn huis wilt hebben, dan moet ik per uur / eenheid betalen. Dit loopt enorm op! Dus nu staat mijn auto buiten de zone en moet ik een heel stuk fietsen om hem te kunnen gebruiken.

Kan dit zomaar?
Laatst gewijzigd door Radar op 24 apr 2018 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door yan »

U kunt de auto gewoon in op uw eigen oprit / garage parkeren.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door rvjapio »

U ziet dat het kan. Vraag het de gemeente eens.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door scontra »

aardvark schreef:Rotterdam heeft de milieuzone. Inmiddels worden de oudere benzineauto's weer toegelaten. Echter, als je in de zone woont met zo'n auto, is het niet meer mogelijk een parkeervergunning aan te vragen. Nooit meer, als het aan de gemeente ligt.
Door de invoer van de milieuzone ben ik de vergunning kwijtgeraakt, maar sinds enige tijd blijkt dat de milieuzone voor mijn auto niet meer geldt.
Als ik de auto naast mijn huis wilt hebben, dan moet ik per uur / eenheid betalen. Dit loopt enorm op! Dus nu staat mijn auto buiten de zone en moet ik een heel stuk fietsen om hem te kunnen gebruiken.

Kan dit zomaar?
Vervelend probleem, maar daarvoor moet u toch echt bij de Gemeente Rotterdam zijn, aangezien het om lokaal Gemeentelijk beleid gaat.
Mocht u van de Gemeente geen nieuwe parkeervergunning krijgen dan zal er weinig of niets anders opzitten om de auto, zoals u nu doet, buiten deze zone te parkeren.
Of u zou een jongere auto moeten kopen (een dooddoener, ik weet het), maar ook dan is het nog maar de vraag voor hoelang die auto nog toegelaten zal worden.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door kokka »

yan schreef:U kunt de auto gewoon in op uw eigen oprit / garage parkeren.
als TS die zou hebben had hij in eerste instantie al geen parkeervergunning gehad

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door scontra »

yan schreef:U kunt de auto gewoon in op uw eigen oprit / garage parkeren.
Als Ts een dergelijke mogelijkheid in hartje Rotterdam zou hebben dan had hij ook geen parkeervergunning nodig :oops:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door sjohie »

aardvark schreef:Rotterdam heeft de milieuzone. Inmiddels worden de oudere benzineauto's weer toegelaten. Echter, als je in de zone woont met zo'n auto, is het niet meer mogelijk een parkeervergunning aan te vragen. Nooit meer, als het aan de gemeente ligt.
Door de invoer van de milieuzone ben ik de vergunning kwijtgeraakt, maar sinds enige tijd blijkt dat de milieuzone voor mijn auto niet meer geldt.
Als ik de auto naast mijn huis wilt hebben, dan moet ik per uur / eenheid betalen. Dit loopt enorm op! Dus nu staat mijn auto buiten de zone en moet ik een heel stuk fietsen om hem te kunnen gebruiken.

Kan dit zomaar?
Er zal vast een mogelijkheid tot beroep/bezwaar aantekenen zijn in die aanvraagprocedure voor een parkeervergunning? Ik denk dat je daar mee moet beginnen, evt na een belletje naar het juridisch loket om je op weg te helpen?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door kweenie »

Lijkt mij dat dit juist bewust zo is gedaan. Mensen met een "te vervuilende" auto willen ze zo min mogelijk binnen de zone hebben. Een incidentele bezoeker mag dan wel, maar mensen die dagelijks met de auto in de zone rijden zullen ze zo met zachte hand richting minder vervuilende auto's sturen.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door vroem »

het wordt hoog tijd dat de willekeur bij milieuzones aangepakt wordt. gewoon 1 richtlijn voor heel europa. Is er eindelijk iets wat je op eu niveau moet regelen doen ze het niet...

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door BreejKC »

Duidelijk een ambtenarenactie. De beslissing van de ene ambtenaar heeft gevolgen voor de andere ambtenaar. Maar in de ambtenarenwereld werkt dat niet zo.

Voor ieder weldenkend mens is het logisch dat als je persoonlijke parkeervergunning is ingetrokken omdat je met een auto ergens niet meer mag komen, je die parkeervergunning weer terug krijgt als je er weer wel mag komen. Maar ja, de ambtenaren van de afdeling milieu-verboden zijn niet de ambtenaren van de parkeervergunningen. Hoe dit opgelost moet worden staat niet in het boekje, de ambtenaartjes raken dan volledig de weg kwijt, de burger in vertwijfeling achterlatend. Samenwerken tussen de verschillende ambtenaren-afdelingen is al helemaal 'not-done', want iedere afdeling op het stadhuis is een koninkrijkje op zich.

Misschien kunt u nog 1 poging wagen om door middel van het indien van een officiële klacht, met voor normale mensen logische argumenten, uw parkeervergunning terug te krijgen. Weigeren de ambtenaartjes die klacht in behandeling te nemen of wordt uw klacht niet tot uw tevredenheid afgehandeld, dan kunt u zich wenden tot de Gemeentelijke Ombudsman van Rotterdam. Als je van haar de diverse uitspraken leest, die gewoon op de gelijknamige website staan, dan merk je dat op dat bureau, in het belang van de burger, nog wel normaal wordt nagedacht.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door kweenie »

BreejKC schreef:Duidelijk een ambtenarenactie. De beslissing van de ene ambtenaar heeft gevolgen voor de andere ambtenaar. Maar in de ambtenarenwereld werkt dat niet zo.

Voor ieder weldenkend mens is het logisch dat als je persoonlijke parkeervergunning is ingetrokken omdat je met een auto ergens niet meer mag komen, je die parkeervergunning weer terug krijgt als je er weer wel mag komen.
Beetje kort door de bocht. Het zijn namelijk twee maatregelen die los van elkaar staan. De gemeente geeft bijvoorbeeld ook geen parkeervergunning voor oude auto's af buiten de milieuzone. Dat die milieuzone wordt teruggedraaid heeft dan ook geen gevolgen voor het parkeervergunningenbeleid.

Het heeft dus helemaal niets te maken met langs elkaar heen werkende ambtenaren of zo.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je al een klacht ingediend bij de gemeente zelf? Er moet een klachtenprocedure zijn die je kunt doorlopen. Het zou zomaar kunnen dat er niet goed over nagedacht is, of dat twee afdelingen langs elkaar heen werken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:Het zou zomaar kunnen dat er niet goed over nagedacht is, of dat twee afdelingen langs elkaar heen werken.
Nogmaals, er is wel degelijk over nagedacht en het gaat niet om twee afdelingen die langs elkaar heen werken. Dit zijn twee verschillende en van elkaar los staande maatregelen. Kun je bijvoorbeeld teruglezen op https://www.ad.nl/rotterdam/bezitters-o ... ~ae61bdaf/

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door BreejKC »

[Tekst verwijderd door de Moderator] U bevestigd mijn stelling volledig. De gemeente gaat over de milieuvergunningen én de gemeente, dezelfde(!), gaat over de parkeervergunningen. Maar, binnen dezelfde gemeente is de ene gemeente de andere gemeente kennelijk niet en moet je dat als hele aparte eenheden zien, die kennelijk nooit van samenwerking hebben gehoord.

U noemt het maatregelen, maar wat is het verschil? De uitkomst van de ene maatregel heeft toch gevolgen voor de andere maatregel? Dat heet logisch nadenken en de samenhang tussen de verschillende maatregelen (durven) zien. En dat binnen je eigen organisatie. Eenvoudig toch?

Tja, je zult als ambtenaar twee deuren verder moeten lopen om het gevolg van de ene maatregel met je collega op te lossen. Ten dienste van de burger! Nee, dat kan echt niet. En daar moet de burger het maar mee doen. Ik dacht het niet!

Als ingezetene van een gemeente heb je als burger maar met één gemeente te maken, niet met twintig verschillende gemeentes of maatregelen die elkaar tegenwerken, binnen dezelfde gemeente. En daar mag je die ene gemeente ook op aanspreken. Gelukkig weten de ombudsmannen en -vrouwen dit nog wel. Maar het is natuurlijk te gek voor woorden dat je hen moet inschakelen om twee verschillende afdelingen binnen één gemeente met elkaar te laten samenwerken, ten dienste van haar burgers.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 apr 2018 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off topic, op de man spelen

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door kweenie »

De afdelingen werken helemaal niet langs elkaar heen. Het zijn/waren gewoon twee verschillende maatregelen die beide en vergelijkbaar doel nastreven, maar elkaar zeker niet tegenwerken.

Maatregel 1 houdt in dat er in de hele gemeente geen parkeervergunningen meer worden uitgegeven voor te vieze auto's. Dus vooral van invloed op inwoners van de gemeente. En een maatregel om hen te stimuleren een andere auto te kiezen.
Maatregel 2 houdt in dat vieze auto's in een deel van de gemeente niet meer mogen/mochten komen. Vooral bedoeld om de lucht in dat deel van de gemeente wat minder vies te maken en van invloed op zowel bewoners als bezoekers.

Dit zijn dus twee maatregelen die helemaal los van elkaar staan, maar wel het zelfde doel hebben. En elkaar kunnen versterken. Maar dus in het geheel niet van elkaar afhankelijk zijn.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door sylvesterb »

aardvark schreef:Rotterdam heeft de milieuzone. Inmiddels worden de oudere benzineauto's weer toegelaten.
Maar je vergeet erbij te vermelden dat dit op dwang is van de rechtbank, het was geen vrijwillige keuze van het gemeente bestuur. En dat u de zone in mag staat los van een parkeervergunning.

Bron: https://www.ad.nl/rotterdam/oude-benzin ... ~a84a7adb/

U zou uw gelijk kunnen proberen te halen bij de rechtbank. Maar de gemeente is volhoudend in hun standpunt dus de kans dat u wint is mogelijk wel aanwezig, maar een nieuwe auto is vermoedelijk veel goedkoper.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef:De afdelingen werken helemaal niet langs elkaar heen. Het zijn/waren gewoon twee verschillende maatregelen die beide en vergelijkbaar doel nastreven, maar elkaar zeker niet tegenwerken.

Maatregel 1 houdt in dat er in de hele gemeente geen parkeervergunningen meer worden uitgegeven voor te vieze auto's. Dus vooral van invloed op inwoners van de gemeente. En een maatregel om hen te stimuleren een andere auto te kiezen.
Maatregel 2 houdt in dat vieze auto's in een deel van de gemeente niet meer mogen/mochten komen. Vooral bedoeld om de lucht in dat deel van de gemeente wat minder vies te maken en van invloed op zowel bewoners als bezoekers.

Dit zijn dus twee maatregelen die helemaal los van elkaar staan, maar wel het zelfde doel hebben. En elkaar kunnen versterken. Maar dus in het geheel niet van elkaar afhankelijk zijn.
Het zou dan toch wel makkelijk zijn als bij beide maatregelen hetzelfde criterium van 'vieze auto' wordt gebruikt. Oftewel: dezelfde bouwjaren/uitstoot/brandstof whatever. Nu worden er verschillende criteria gebruikt. En dát is wat ik bedoel dat er niet wordt samengewerkt, dat er langs elkaar heen wordt gewerkt.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ik lees: "Dit zijn dus twee maatregelen die helemaal los van elkaar staan . . .". Zo kan je als ambtenarij de burger dus altijd tegenwerken. Als dat dienstbaar zijn aan de burgers is, dan weet ik het niet meer. Die twee maatregelen kun je dan tovh op elkaar afstemmen zodat onbedoelde effecten tegengegaan worden?

Oh jee, nu gebruik ik weer een hele andere term: "op elkaar afstemmen", dat is natuurlijk wat anders als "ambtenaren van verschillende afdelingen die met elkaar samenwerken", om onbedoelde effecten van verschillende maatregelen tegen te gaan. Volgens mij is dat, als logisch denkend burger, precies hetzelfde. Maar op één of andere manier begrijpen ambtenaren dat niet. Nee, ik druk me verkeerd uit. Ambtenaren willen dat niet begrijpen. Stel je voor, dienstbaar zijn aan de burger. Nee, dat kan voor veel ambtenaren echt niet. De regel is belangrijker als het belang van de burger.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat zijn dan die 'onbedoelde effecten'? Ik zie nergens enige onbedoelde effecten bij deze maatregel.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen parkeervergunning in milieuzone

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef:Wat zijn dan die 'onbedoelde effecten'? Ik zie nergens enige onbedoelde effecten bij deze maatregel.
Het onbedoelde effect is dus dat iemand wel de zone in mag, en betaald voor zijn deur mag parkeren, maar geen vergunning kan krijgen. Het zou nog gekker zijn als het andersom is, dat hij wel een vergunning kan krijgen, maar de stad niet in mag.

het is of het één, of het ander, zo simpel is het. Of je staat bepaalde auto's toe, of je staat ze niet toe.

Gesloten