LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand anders biedt mijn auto te koop aan op Speurders

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Jazekerz

Iemand anders biedt mijn auto te koop aan op Speurders

Ongelezen bericht door Jazekerz »

Ik heb sinds kort mijn auto te koop staan op marktplaats en op autoscout24. Nu schetst mijn verbazing dat de foto's gekopieerd zijn en mijn auto door iemand anders te koop wordt aangeboden op speurders. De vraagprijs ligt veel lager (2200,- tegenover 5500,-) het kenteken wordt ook gebruikt op de foto's en in de beschrijvin.

Mag een ander zomaar mijn auto tekoop aanbieden, en wat kan ik hiertegen doen. Zijn er zaken bekend dat dit vaker gebeurd, en is dit een bekende oplichtings metode oid.?

rvjapio

Re: Iemand anders biedt mijn auto te koop aan op Speurders

Ongelezen bericht door rvjapio »

Dat lijkt me uiteraard niet kunnen. Sommeer de kopiist om onmiddellijk zijn advertentie te verwijderen en maak hem duidelijk dat u aangifte zult doen.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

rvjapio schreef:Dat lijkt me uiteraard niet kunnen. Sommeer de kopiist om onmiddellijk zijn advertentie te verwijderen en maak hem duidelijk dat u aangifte zult doen.
Ja dat zal ze leren....not.

Advertentie + uitleg hoef je alleen maar te melden bij speurders en dan wordt die advertentie gewoon verwijderd door speurders.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jazekerz schreef:Ik heb sinds kort mijn auto te koop staan op marktplaats en op autoscout24. Nu schetst mijn verbazing dat de foto's gekopieerd zijn en mijn auto door iemand anders te koop wordt aangeboden op speurders. De vraagprijs ligt veel lager (2200,- tegenover 5500,-) het kenteken wordt ook gebruikt op de foto's en in de beschrijvin.

Mag een ander zomaar mijn auto tekoop aanbieden, en wat kan ik hiertegen doen. Zijn er zaken bekend dat dit vaker gebeurd, en is dit een bekende oplichtings metode oid.?
Nee, een ander mag jouw eigendom niet te koop aanbieden. Gezien de prijzen die jij noemt klinkt het alsof die andere persoon een internetoplichter is die gewoon jouw auto en foto's gebruikt om mensen geld af te troggelen/op te lichten. Als jij zelf contactgegevens (naam/adres) hebt gepubliceerd kan het ook zijn dat de oplichter die gebruikt bij zijn praktijken en dat je later slachtoffers aan je deur krijgt.

Ik zou onmiddelijk melding doen bij Speurders én aangifte bij de politie.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Niet wachten en direct aangifte doen bij Speurders en Politie, Internet fraude ..wees er echt snel bij. Als ze al een voorschot gevangen hebben van kopers begint het gedonder al!

Jazekerz

Ongelezen bericht door Jazekerz »

Politie is inmiddels op de hoogte, maar die acht de kans klein dat ze er een zaak van maken, gezien het vele politiewerk voor een "klein" delict. Speurders heb ik ook al op de hoogte gesteld, maar die nemen alle tijd voor een reactie/actie.
Inmiddels heb ik de adverteerder ook al gemaild, en het is inmiddels duidelijk dat het om een oplichter gaat. Zie mailwisseling hieronder.

Hallo,

Hartelijk dank voor uw belangstelling voor onze auto. De auto is in perfecte staat in en uit. Schilderen is goed, geen deuken / deuken en geen ongeval.We ook zijn beide niet-rokers.
Nog steeds is ingeschreven in Nederland en hebben de Nederlandse registratienummer.Ik kocht de auto uit Nederland, omdat ik daar werkte voor een periode. Twee maanden geleden mijn werk contract afliep en ik krijg terug naar huis in Manchester , Engeland. Ik weet dat is een kleine prijs voor een dergelijke auto, maar als we het houden moeten we een import belasting te betalen en het erg duur, het is ook een linkerhand rijden en het is erg moeilijk om hier te rijden.
Als dit gaat om een snelle verkoop te zijn zal ik laten gaan voor EUR 2000 geleverd op mijn kosten.
Voor een betere communicatie kunt u reageren in het Engels.

Bedankt,
Andrew

Hello Andrew,

Can i come get this car today for €2000.
I have the money cash for u now.

Greetings Johan

Hi Johan,

As i said the car is in England. I suggest going through a delivery company which gives you 3 days for the car to be inspected before any funds are released to me. An agent will transport it safely to your location.The total price including the transport cost is 2000 EUR . The delivery time will be around 2-4 days , the car will be delivered to your home address. In this time you will receive the tracking number of the transaction the bill of lading , inspection report and sales invoice stamped and signed by me and by the company.
Let me explain you the whole process:
First I will need your details, full name ,address and phone number . As soon as I got the info from you I will call the agent to arrange the delivery . They work as an escrow service and will hold the payment during the 3 days period of inspection. After the payment is confirmed to them (50% deposit), they will deliver the car to your address and will also give you the registration documents.The car will be left in your custody, in this period you can inspect the car, take it to a garage for inspection and test drive it. When the 3 days inspection period is over an agent from delivery company will come to you and if you decided to keep the car he will require the remaining balance and will release the funds to me . If you decide not to buy they will get the car back and will refund your deposit that time.
If you have any other questions please reply.

Thanks
Andrew

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Duidelijk. Boefjes.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Als de Politie op de hoogte is gesteld en Speurders ook, dan kan je gewoon verder gaan met de verkoop van jouw auto toch! Goed en alert gereageerd en wie er ongezien een auto gaat kopen in Manchester, dat is niet jouw probleem.

Doet me een beetje denken aan de Nigeriaanse Marktplaats affaire met foto toestellen, maar beide zijn al oudjes hoor en dat mensen daar toch weer intrappen...tja.

Gesloten