LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kaartautomaat kapot, bijbetalen aan balie?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Hawee

Kaartautomaat kapot, bijbetalen aan balie?

Ongelezen bericht door Hawee »

Als ik spontaan een ticket naar een van de waddeneilanden ter plekke aan de haven wil kopen, en de kaartautomaat is kapot, dan moet ik dus aan de balie van de vervoerder een ticket kopen. Ik heb een smartphone maar op openbare wifi wens ik daar geen bankzaken mee te doen, nog afgezien van het gepriegel op zo'n telefoon. Niet iedere reiziger heeft een smartphone met internetabonnement. Aan de balie betaal ik ca. 1,50 extra voor het ticket, een standaardtoeslag 'aan de balie'. Ik vind die toeslag onterecht als de automaat kapot is en ik ook geen alternatief aangeboden krijg. Zijn hiervoor wettelijke regels die de consument beschermen tegen een opslag in zo'n geval? Ik kan ook niet via een andere vervoerder reizen want die is er niet op dat traject. Die 1,50 overleef ik wel, maar het gaat mij om het principe.

sylvesterb

Re: Kaartautomaat kapot, bijbetalen aan balie?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hawee schreef:Als ik spontaan een ticket naar een van de waddeneilanden ter plekke aan de haven wil kopen, en de kaartautomaat is kapot, dan moet ik dus aan de balie van de vervoerder een ticket kopen. Ik heb een smartphone maar op openbare wifi wens ik daar geen bankzaken mee te doen, nog afgezien van het gepriegel op zo'n telefoon. Niet iedere reiziger heeft een smartphone met internetabonnement. Aan de balie betaal ik ca. 1,50 extra voor het ticket, een standaardtoeslag 'aan de balie'. Ik vind die toeslag onterecht als de automaat kapot is en ik ook geen alternatief aangeboden krijg. Zijn hiervoor wettelijke regels die de consument beschermen tegen een opslag in zo'n geval? Ik kan ook niet via een andere vervoerder reizen want die is er niet op dat traject. Die 1,50 overleef ik wel, maar het gaat mij om het principe.
Er is een alternatief maar die wens jij niet te gebruiken, je kunt vooraf gewoon thuis via het internet een kaartje kopen of via je eigen telefoon.
Die meneer/mevrouw aan de balie moet ook betaald worden, kaart automaten gaan wel eens stuk.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Je kan het ook andersom bekijken, bij de balie betaal je het juiste bedrag, bij de automaat krijg je korting.
Dan ziet de wereld er veel gezelliger uit.
Veel wetgeving gaat ver, maar verbieden een kleine opslag te rekenen is overigens niet verboden.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Principes kunnen geld kosten. Zo blijkt. Overigens, tot de ov card begon was een kaartje aan het loket ook duurder.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

" Niet iedere reiziger heeft een smartphone met internetabonnement". Nee, maar de kans dat er iemand voor die nét kapotte automaat staat zónder, is een stuk kleiner dan andersom, want de meeste Nederlanders hebben dat inmiddels wel. En de meer analoge mensen kopen doorgaans kaartjes etc thuis, of aan de balie, en vinden die (iets extra betaalde) service juist fijn. Overigens vind ik "spontaan" naar een waddeneiland gaan zelf als Fries wel aardig vergezocht, zeker in de winter. Ik ken niemand die in de winter zo even een paar uur gaat varen naar een eiland waar bijna alles dicht is. Welk eiland was dit precies?

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Hawee schreef:Zijn hiervoor wettelijke regels die de consument beschermen tegen een opslag in zo'n geval?
Zal de rest maar laten voor wat die is en gewoon op uw enige vraag antwoorden: nee.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Hawee schreef:Als ik spontaan een ticket naar een van de waddeneilanden ter plekke aan de haven wil kopen, en de kaartautomaat is kapot, dan moet ik dus aan de balie van de vervoerder een ticket kopen. Ik heb een smartphone maar op openbare wifi wens ik daar geen bankzaken mee te doen, nog afgezien van het gepriegel op zo'n telefoon. Niet iedere reiziger heeft een smartphone met internetabonnement. Aan de balie betaal ik ca. 1,50 extra voor het ticket, een standaardtoeslag 'aan de balie'. Ik vind die toeslag onterecht als de automaat kapot is en ik ook geen alternatief aangeboden krijg. Zijn hiervoor wettelijke regels die de consument beschermen tegen een opslag in zo'n geval? Ik kan ook niet via een andere vervoerder reizen want die is er niet op dat traject. Die 1,50 overleef ik wel, maar het gaat mij om het principe.
Ik denk dat ze die 1,50 gewoon gebruiken om over de rug van zielige consumenten heel erg rijk te worden....

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Alex E

Ongelezen bericht door Alex E »

Waar mensen zich druk over kunnen maken! Zonde van je tijd en dat geldt in feite ook voor mijn reactie.

Boesta

Ongelezen bericht door Boesta »

sjohie schreef:" Overigens vind ik "spontaan" naar een waddeneiland gaan zelf als Fries wel aardig vergezocht, zeker in de winter. Ik ken niemand die in de winter zo even een paar uur gaat varen naar een eiland waar bijna alles dicht is. Welk eiland was dit precies?
Dat u niemand kent die spontaan in de winter een reisje gaat maken naar een waddeneiland is fijn voor u maar heeft helemaal niets met dit onderwerp te maken. Hoezo denkt u te kunnen stellen dat het "vergezocht" is om een waddeneiland te bezoeken in de winter...?

Ik heb het vermoeden dat u maar weinig vrienden en kennissen hebt, omdat u niemand kent die in de winter spontaan een reisje wil/gaat maken naar een waddeneiland... (deze bewering is net zo onzinnig als de uwe)

Gesloten