LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kilometerverzekering

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Gregorlimbo

kilometerverzekering

Ongelezen bericht door Gregorlimbo »

Wie heeft er ervaringen met de kilometerverzekering.nl ?
Je betaalt er premie die afh is van gereden aantal kilometers.
Roger J

Walter van V

Re: kilometerverzekering

Ongelezen bericht door Walter van V »

de meeste verzekeraars hanteren een km-afhankelijke premie. hoe meer km, hoe meer premie. Dus wat hier nu de zin weer van is??

Guardian

Ongelezen bericht door Guardian »

Beste .

Dit is al zo oud als dat er autoverzekeringen bestaan.

Dit zal onder andere te maken met de waarde bepaling en afschrijving bij schade voor de verzekering.

Ik vermoed dat het alleen effect heeft als je net zo als ik een jong- of oldtimer hebt. Omdat ik hier maar marginaal mee rij kost deze verzekering mij haast niets. Op de verzekeringspolis van mijn andere auto staat vermeld dat ik 12000 gemiddeld per jaar rij??????

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

.
Op de verzekeringspolis van mijn andere auto staat vermeld dat ik 12000 gemiddeld per jaar rij??????
nee , dat betekent dat ie voor een jaarkilometrage van 12000 verzekerd is. rijdt u aanzienlijk meer dan die 12000 en de verzekering kan dat aantonen dan zouden er bij een schade wel eens problemen kunnen komen...want meer km groter risico voor de verzekering

theakemna

Ongelezen bericht door theakemna »

Er bestaat wel degelijk een nieuwe verzekering, die wordt berekend naar het aantal gereden kilometers. Deze is in Augustus j.l. van start gegaan en nemen ieder jaar de gereden kilometers op. Of je moet de km.stand van de APK opgeven.
Dus niets van dat deze al jaren bestaat!!!. Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus kan daarover niets vertellen

dekilometerverzekering

Ongelezen bericht door dekilometerverzekering »

Consumentenbond test auto- en kilometerverzekering 2008/2009

DeKilometerverzekering.nl meldt dat de aankomende editie van de Geldgids Consumentenbond dit keer in het teken staat van autoverzekeringen. De premie speelt de belangrijkste rol. Elk jaar worden de premies en voorwaarden van alle verzekeraars met elkaar vergeleken. De resultaten staan nu al online.

Vooral hoogte premie belangrijk
De Consumentenbond adviseert mensen die een nieuwe autoverzekering moeten kiezen zich vooral te laten leiden door de hoogte van de premie. In hoofdlijnen zijn namelijk de verzekeringsvoorwaarden bij de verschillende verzekeraars gelijk.
De voornaamste verschillen zitten in de nieuwwaarderegeling en de gehanteerde bonus/malusladder. Het maakt daarbij ook uit waar de automobilist woont, welke auto hij rijdt, hoeveel kilometer hij rijdt en hoeveel bonuskorting u al heeft opgebouwd.

Kilometerverzekering
Nieuwkomer in de landelijke onafhankelijke vergelijking is dekilometerverzekering.nl Uit het onderzoek blijkt dat met name een auto die WA + beperkt casco moet worden verzekerd heel goedkoop kan uitkomen bij de kilometerverzekeraar. Een goed voorbeeld is een middenklasser in de grote stad. De KM-verzekering rekent € 199,- terwijl de duurste verzekeraar hiervoor € 1062,- rekent. Dat is een factor 5,34 duurder en levert een besparing op van 81%. Volgens de Consumentenbond kan voor automobilisten met een laag jaarkilometrage deze verzekering erg interessant zijn.

Werkwijze
Bij DeKilometerverzekering wordt vooraf een inschatting gemaakt van uw jaarkilometrage en daar de premie op gebaseerd. De meeste traditionele autoverzekeraars hebben hierin een beperkte keuze. Vaak zijn het vooraf vastgestelde kilometrages. Na een jaar wordt het werkelijk aantal gereden kilometers vastgesteld en volgt verrekening. Heeft u minder gereden dan vooraf afgesproken dan krijgt u premie terug. Deze verzekering kent geen terugval in bonuskorting en dus geen hogere premie na een schade. Bij dit product hoeft dus ook geen no-claimbeschermer meer extra te worden gesloten. De no-claimbeschermer is volgens de bond een ‘klantenbinder’ welke problemen op kan leveren bij het overstappen naar een andere verzekeraar.

Vaak duurdere verzekeraars
London, Noordhollandsche van 1816, Neerlandia en Generali komen in de vergelijking bij een WA + beperkte casco en WA + casco vaak duurder uit.
De consumentenbond adviseert daarom mensen goed te laten vergelijken op diverse websites.

De Consumentenbond waarschuwd dat zogenaamde onafhankelijke vergelijkingssites als Independer.nl en Verzekeringssite.nl de goedkoopste aanbieders van autoverzekeringen en de kilometerverzekering niet zijn opgenomen in hun vergelijking!

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Bestaat al jaren maar je weet vooraf niet wat je achteraf zou moeten betalen!

Ik gok de aantal km wel en zoek de goedkoopste...
Alleen bij grens gevallen is het soms mogelijk eronder te blijven door iets grotere en dikkere banden te gebruiken of enkele maanden teller los....
want terug draaien mag toch niet!

dekilometerverzekering

Ongelezen bericht door dekilometerverzekering »

Dat klopt de kilometerverzekering is al actief vanaf augustus 2007.

U kunt heel goed berekenen hoeveel premie u achteraf gaat terug ontvangen of moet bijbetalen. Gewoon even op de website uitrekenen. Simpel!

Voor die paar euro premieverschil gaat niemand frauderen. De km verzekering is bij lage kilometers vaak zo goedkoop. Dat automibilisten dat echt niet aan de hand gaan halen.

Quisquid

Ongelezen bericht door Quisquid »

Ik heb geen ervaring met een premie per gereden kilometer. Maar fraudegevoelig is dit wel. En ook is er een zekere onnauwkeurigheid. Een kilometerteller is niet verplicht in de auto of op de motor (alleen een snelheidsmeter) en als die erin zit, hoeft deze ook nog eens niet verplicht te werken of correct te werken. Geijkt zijn kilometertellers meestal niet en terugdraaien is niet strafbaar. Ook het vervangen van de kilometerteller is niet strafbaar. Je zou zelfs twéé kilometertellers in de auto kunnen hebben...
Een andere maat banden kan ook van invloed zijn op wat de kilometerteller (en de snelheidsmeter!) aangeeft.

Wellicht dat dit anders wordt als de kilometerheffing wordt ingevoerd. De gereden kilometers worden dan gemeten en geregistreerd met een verplicht in te bouwen kastje dat met satellietnavigatie werkt. Maar ook hier zitten manco's in voor de premiebepaling van een kilometerverzekering. In het buitenland gereden kilometers worden niet geregistreerd en sommige auto's zullen worden vrijgesteld (bijvoorbeeld auto's van 25 jaar en ouder) of kunnen een ontheffing krijgen (bijvoorbeeld begrafenisauto's). Motorfietsen en bromfietsen worden niet aan de kilometerheffing onderworpen.

Overigens: verzekeringsfraude zelf is wél strafbaar.

Gesloten