bprosman schreef:Zouden dan de trekhaken op mijn link illegaal zijn en niet gemonteerd mogen worden.
Dit zijn universele trekhaken voor auto's vanaf 2011, het kan best zijn dat een 2011 versie deze kogeldruk wel mag hebben.
Heeft niks met "Illegaal" te maken, het is gewoon de auto (laagste specificatie) geldt.
En dat de trekhaak 6 of 31 kilo meer mag hebben is mooi... maar is niet van toepassing op dit type Avero.
Als TS een trekhaak van 75 kg laat installeren, kan hij de fietsen vervoeren, zonder dat een overtreding is
.
NEE want de auto mag maar 44 Kg hebben.
Zoals ik al zei, er zijn ook aanhangers die 1000Kg mogen hebben maar die mag je er ook niet mee trekken.
De trekhaak wat TS heeft is ook geen originele maar van Brink en niet van Chevrolet.
De trekhaken in mijn link, zijn juist voor de Avero, vanaf 2011 tot heden.
Waar in je specs staat dat de Avero maar een trekhaak van 44 kg mag hebben?
Zoals jij redeneerd, zijn de trekhaken van mijn link dus toch illegaal, want een trekhaak van 75 kg mag dan niet.
Trouwens is het duidelijk, welk voertuig met aanhanger, welk gewicht mag trekken, daar speelt de kogeldruk geen rol, anders was op het kentekenbewijs naast het trekgewicht ook de max. Kogeldruk vermerkt.