LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krassen na wasstraat Anac Breda

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Talun
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2011 15:27

Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door Talun »

Na een wasbeurt zit de gehele achterkant van mijn auto vol met krassen. Dit is gebeurt met de hand borstel die ze gebruiken voor je de straat in gaat.
Volgens de mensen die er werken was het onmogelijk dat dit door de wasstraat kwam en moest dit al eerder gebeurt zijn!
Als je weet hoe zuinig ik op mijn nieuwe auto ben, weet je ook dat al die krassen mij wel eerder waren opgevallen!
Oplossing....ik wordt gebeld door de rayonmanager.....Ben benieuwd. Heb al van 1 iemand gehoord dat hem hetzelfde is overkomen en hij moet nog gebeld worden.
Heb me gemeld bij mijn dealer, bij anac om de hoek om te melden dat ze GEEN mensen meer door moeten sturen en er zelf ook geen auto's meer moeten laten wassen. Verkoopleider zou Anac er op aanspreken.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door tennis »

Dit is het zoveelste topic, over beschadigingen in een wasstraat.
Overal hangen borden, dat deze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden, dus, laten wassen, of nergens meer een wasstraat opzoeken!

http://www.mijnrechtsbijstandverzekerin ... straat.htm

Talun
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2011 15:27

Re: Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door Talun »

Ja...das lekker makkelijk.....
Bij de hartchirurg hangt er toch ook geen bordje dat hij niet aansprakelijk is!

Kijk ik weet dat er krassen komen van een wasstraat. Maar ik verwacht er niet uit te komen met drie dikke krassen over de achterruit. Foutje... kan gebeuren. Maar dan de arrogantie van de mensen die er werken: Wij wassen 300 auto's per dag!! en werken met goede spullen..kijk maar,voel maar aan de borstel en die kras zat er al..of dat komt van...enz. enz.. Dat is eigenlijk waarom ik zo boos ben! :oops:
Ik word afgescheept als een of ander dom blondje. :twisted: En voor degene die het weten wil: Ik ben niet blond en ook niet dom :!:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Talun,

Ik kan me goed voorstellen dat je heel erg boos bent na dit voorval.

Echter heb ik wel een paar vragen nav je verhaal:
1) Heb je dit direct na het wassen geconstateerd en ter plekke meteen gemeld of heeft er nog tijd tussen gezeten?
2) Hoe weet je zo zeker dat het met de handborstel is gebeurd aan het begin en niet later in de wasstraat? Ben je tijdens het wassen uitgestapt dan?
3) Als je zoooo zuinig bent op je nieuwe auto, waarom was je hem dan niet met het de hand? Met speciale autoshampoo (gewoon reinigingsspul voldoet dan niet) en goed in de was zetten?

Tja als ze maar overal bordjes ophangen waarvoor ze allemaal niet aansprakelijk zijn, wil niet zeggen dat dat dan maar rechtsgeldig is, lijkt mij.
Nadeel is wel dat als jij wat wilt eisen, dat je wel onomstotelijk moet kunnen aantonen dat het door de wasstraat is veroorzaakt. Is soms nog lastiger dan het lijkt.

Talun
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2011 15:27

Re: Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door Talun »

@ Emmy75. Voor snelheid maar gekopieerd en antwoorden er achter in cursieve tekst.

Echter heb ik wel een paar vragen nav je verhaal:
1) Heb je dit direct na het wassen geconstateerd en ter plekke meteen gemeld of heeft er nog tijd tussen gezeten? Nee daar heeft geen tijd tussen gezeten. Ik ging de auto stofzuigen, weet niet of alle Anac’s gelijk zijn maar die in Breda kom je uit de wasstraat, scherp bochtje naar recht en je staat in de stofzuigstraat. Er zitten geen muren binnen in het pand, klein muurtje over en je staat voor de ingang. En zag dit dus gelijk.

2) Hoe weet je zo zeker dat het met de handborstel is gebeurd aan het begin en niet later in de wasstraat? Ben je tijdens het wassen uitgestapt dan? Omdat de normale krassen van de wasstraat van de voorkant van de auto naar de achterkant lopen/gaan. Mijn auto is voor behandeld met de “hoge druk spuit” Daarna kwam er iemand met een borstel aan een lange steel van links naar rechts mijn koplampjes extra doen en de randjes op mijn ramen waar de wissers niet komen en zo ook aan de achter kant en je raad het al….ook de achterruit. En het zijn geen beschadigingen maar krassen die je met je nagel voelt. Als er maar een minuscuul klein steentje in zat heb je zo een “diepe” kras…met hand kracht.
En zo als ik eerder al schreef: Ik ben niet blond en ook niet dom… :idea:


3) Als je zoooo zuinig bent op je nieuwe auto, waarom was je hem dan niet met het de hand? Met speciale autoshampoo (gewoon reinigingsspul voldoet dan niet) en goed in de was zetten? Dat zou ik best graag willen maar dat gaat niet zo heeeel makkelijk met 2 verrotte schouders. Het kost me meer dan het me oplevert. Letterlijk en figuurlijk. En volgens mij, kan niemand beoordelen of/en waarom een ander iets doet. Je ziet niet alles aan de buitenkant. Ieder heeft zijn eigen normen en waarden en daar wordt een gemiddelde van genomen, Als je niet binnen de lijntjes valt ben je eng, gek, raar, of dom en lui.

Tja als ze maar overal bordjes ophangen waarvoor ze allemaal niet aansprakelijk zijn, wil niet zeggen dat dat dan maar rechtsgeldig is, lijkt mij. Als er aan het begin van een weg maar een bord staat dat er slecht wegdek aan komt kan je de gemeente/rijk niet aansprakelijk stellen, uitzonderingen daargelaten. Daar is de wet voor aangepast. En dat is handig voor de kleinere man.

Nadeel is wel dat als jij wat wilt eisen, dat je wel onomstotelijk moet kunnen aantonen dat het door de wasstraat is veroorzaakt. Is soms nog lastiger dan het lijkt. En dat weet ik ook wel! (blond,dom) Maar als het zover zou komen ga ik de strijd niet aan. Want een strijd zal het worden. En ik ga daar niet mijn tijd en energie aan verspillen. Zoals ik eerder schreef een gewaarschuwd mens telt voor twee.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door sjoegel »

Bijna iedereen weet dat de wasstraat net zo goed " krasstraat" kan heten. Dit wordt nog eens bevestigd doordat overal bordjes hangen dat de wasbaas niet aansprakelijk is voor schade. Het blijft tenslotte een lompe machine die tekeer gaat op je auto.

Dikke kras ? gewoon pech. Bijna iedereen weet dat. Wie het niet weet plaatst een topic hier en krijgt antwoorden zoals deze.

Iedereen die zuinig is op zijn auto wast hem met de hand. Ik vind het wassen van mijn auto vaak beter dan seks. :D Dat zegt ook iets over mijn vriendin en mij :lol:
Zelfs een aziatisch produkt wordt door veel mensen met veel liefde met de hand gewassen. Dat je last hebt van je schouders is vervelend maar heb je geen buurjongen die je voor 5 euro kan helpen ?

Dusss.. Wil je geen krassen in de krasstraat rap op zoek naar een autowassertje en hem in het vervolg met de hand wassen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door tennis »

Nadeel is wel dat als jij wat wilt eisen, dat je wel onomstotelijk moet kunnen aantonen dat het door de wasstraat is veroorzaakt. Is soms nog lastiger dan het lijkt. En dat weet ik ook wel! (blond,dom) Maar als het zover zou komen ga ik de strijd niet aan. Want een strijd zal het worden. En ik ga daar niet mijn tijd en energie aan verspillen. Zoals ik eerder schreef een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Dit is niet alleen bij een wasstraat zo, maar overal.
Het Nederlands recht zegt: “Wie eist, bewijst”.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door ronald g »

Dat de krassen op de achterruit door de wasstraat zijn ontstaan kun je wel aan nemen. Als de wasbaas voor de ingang aangeeft niet aansprakelijk te zijn voor eventuele schade dan ga je met het binnen rijden akkoord met die voorwaarden, dit is volkomen rechtsgeldig.

sanderjb
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2009 09:49

Re: Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door sanderjb »

Er zijn nog steeds veel mensen die denken dat met de hand wassen beter is. In 99% van de gevallen is dat zeker niet zo. Elke keer dat ik iemand op straat met een klein emmertje en ranzige spons in de weer zie, voel ik de schurende pijn die de lak moet lijden. Alleen als je heel veel water gebruikt en na elke streek je hoogpolige spons vervangt door een nieuwe, dan kan je er wellicht tippen aan de wasstraat.

De wasstraat is door de overvloed aan water en de schonere borstels over het algemeen de betere keus. Alleen gaat het fout zodra een mens er zich mee gaat bemoeien. In dit geval dus een ijverige medewerker die met een borstel je lampen en kentekenplaten goed afborstelt en daarbij nog wat plaatwerk meeneemt. Goed bedoeld natuurlijk, maar die borstel is zo vuil als wat. Wordt na iedere auto voor de vorm ondergedompeld in een even vuile emmer water, maar je kan net zo goed direct een schuurpapiertje erop binden, zelfde effect. Dus rij door de wasstraat en vraag vriendelijk of ze die borstel weg kunnen houden.

TS, succes gewenst met het verhaal halen.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door jlthkoch »

tennis schreef:Dit is het zoveelste topic, over beschadigingen in een wasstraat.
Overal hangen borden, dat deze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden, dus, laten wassen, of nergens meer een wasstraat opzoeken!

http://www.mijnrechtsbijstandverzekerin ... straat.htm
Dat er overal borden hangen dat zal best, dat sluit echter de eventuele aansprakelijkheid van de wasstraat niet uit. Ze kunnen wel zoveel zeggen.....

Het kunnen bewijzen is natuurlijk een tweede.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door jlthkoch »

sjoegel schreef: Zelfs een aziatisch produkt wordt door veel mensen met veel liefde met de hand gewassen. Dat je last hebt van je schouders is vervelend maar heb je geen buurjongen die je voor 5 euro kan helpen ?
Wat krijgen we nou???????? :D

Verder kunnen ze nog wel zoveel bordjes neerzetten om de aansprakelijkheid uit te sluiten, dat gaat echter niet in alle gevallen op. Het probleem is vaak dat het niet of moeilijk te bewijzen is!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door ciske »

sanderjb schreef:Er zijn nog steeds veel mensen die denken dat met de hand wassen beter is. In 99% van de gevallen is dat zeker niet zo. Elke keer dat ik iemand op straat met een klein emmertje en ranzige spons in de weer zie, voel ik de schurende pijn die de lak moet lijden.

Ik moet toch smakelijk lachen om dit berichtje hoor :D sorry , maar het is duidelijk dat met de hand en emmertje sop wassen gewoon beter voor je auto is.

Trouwens mijn auto heb ik vandaag gewassen , en die vond het echt niet erg hoor :lol: die had echt geen pijn.

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door Cr@m »

sanderjb schreef:Er zijn nog steeds veel mensen die denken dat met de hand wassen beter is. In 99% van de gevallen is dat zeker niet zo. Elke keer dat ik iemand op straat met een klein emmertje en ranzige spons in de weer zie, voel ik de schurende pijn die de lak moet lijden. Alleen als je heel veel water gebruikt en na elke streek je hoogpolige spons vervangt door een nieuwe, dan kan je er wellicht tippen aan de wasstraat.

De wasstraat is door de overvloed aan water en de schonere borstels over het algemeen de betere keus. Alleen gaat het fout zodra een mens er zich mee gaat bemoeien. In dit geval dus een ijverige medewerker die met een borstel je lampen en kentekenplaten goed afborstelt en daarbij nog wat plaatwerk meeneemt. Goed bedoeld natuurlijk, maar die borstel is zo vuil als wat. Wordt na iedere auto voor de vorm ondergedompeld in een even vuile emmer water, maar je kan net zo goed direct een schuurpapiertje erop binden, zelfde effect. Dus rij door de wasstraat en vraag vriendelijk of ze die borstel weg kunnen houden.

TS, succes gewenst met het verhaal halen.
En daarom gebruik ik 2 emmers 1 met sop en 1 met enkel water om m n washandschoen uit te spoelen ! Een spons gebruik ik niet omdat het vuil aan de oppervlakte blijft zitten en bij een washandschoen (microfiber of zo n rasta model ) trekt het vuil er dieper in en de kans op krassen dus word verkleint.
Maar dit doe je pas nadat je de auto met een HD hebt gereinigd, en de volgende stap is zo n lekkere schuimlaag erover spuiten en wachten tot die is verdwenen en dan lekker met de hand wassen.

Kijk anders eens op het forum http://www.driven2shine.nl

Succes verzekerd.
Laatst gewijzigd door Cr@m op 20 mar 2011 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@TS,
En zo als ik eerder al schreef: Ik ben niet blond en ook niet dom..
Even voor de goede orde, dit wilde ik ook helemaal niet beweren. Als jij het zo op hebt gevat, mijn excuus. Het is nu eenmaal een forum voor kritische consumenten die over het algemeen best willen meedenken aan een oplossing, maar ze stellen soms ook kritische wedervragen :wink:
Het bewuste steentje zou ook in een van de andere borstels hebben gezeten en dat kan dan een heel eigen leven gaan leiden. Maarja dat weet je ook wel!
Tja als ze maar overal bordjes ophangen waarvoor ze allemaal niet aansprakelijk zijn, wil niet zeggen dat dat dan maar rechtsgeldig is, lijkt mij.
(in het algemeen) Klopt.
Nadeel is wel dat als jij wat wilt eisen, dat je wel onomstotelijk moet kunnen aantonen dat het door de wasstraat is veroorzaakt. Is soms nog lastiger dan het lijkt. En dat weet ik ook wel! (blond,dom)
Sorry als je het zo hebt opgevat. Het was niet zo bedoeld iig.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat een ander begrijpt.
Ik heb misschien wel minder vooroordelen dat je zou denken.
Laatst gewijzigd door Emmy75 op 21 mar 2011 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door DJM »

Ik was al 25 jaar mijn auto's in een wasstraat en nog nooit heb ik een kras gezien na een wasbeurt.
Het lijkt mij dan ook gek om iemand die daar z'n auto laat wassen te zeggen dat ze het had kunnen weten.
Het zal wel een foutje geweest zijn en dat moet rechtgezet worden door die wasstraat.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Krassen na wasstraat Anac Breda

Ongelezen bericht door ciske »

DJM schreef: Het zal wel een foutje geweest zijn en dat moet rechtgezet worden door die wasstraat.

Behoorlijke fout dan , ik moet er niet aan denken. Dus doe het wel gewoon met emmer en sop, scheelt ook een boel in geld.:-)

Gesloten