LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Man biedt 100 meer dan de prijs op autoscout24

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Tante Connie

Man biedt 100 meer dan de prijs op autoscout24

Ongelezen bericht door Tante Connie »

Pas op voor een man die extra biedt op je auto op autoscout24.nl!

Ik kreeg een bericht van deze man in gebrekkig nederlands.
He, is nog steeds de ter beschikking gestelde auto beschikbaar is, hoeft pls terug te gaan naar me als so.I ben bereid om € 1100 te betalen
Ik ging ervan uit dan dit een buitenlander zou kunnen zijn, en vond het zowiezo al vreemd waarom iemand extra biedt op een auto... (Maar toch viel het kwartje niet.)
Na het googlen van zijn email adres en naam (rose2line2@live.com) kreeg ik een vreemde blog ervoor met zijn foto en dat hij uit duitsland komt.
Nou ik vond het wel prima (ik zag dollartekens :P )

Dus ik stuur terug; dat de auto nog beschikbaar is en wanneer hij de auto wil komen bekijken. Krijg ik terug:
ik ben ook druk bezig, maar als de auto in orde is, zal ik graag willen zekerlijk kopen Ik zal alleen mijn betaling terug te maken door middel van paypal.Get voor mij als dit in orde is door u.
roos

Ik compleet onbekend met Paypal, moet dus een account aanmaken en via paypal mijn geld in ontvangst nemen.
Ik heb wel een account aangemaakt, maar na een beetje rondvragen bij collega's en vrienden, wil ik dit toch niet doen via iets onbekends (voor mij), een best wel een groot geldbedrag laten overmaken.
Dus ik stuur naar deze man een mail:
Graag zou ik niet via paypal willen betalen, omdat ik uit meerdere hoeken heb gehoord dat dat niet veilig is.
En omdat het om een vrij groot bedrag gaat heb ik liever dat u het via de bank overschrijft, of contant betaald als u de auto komt Hopelijk heeft u hier begrip voor.
Wanneer wilt u de auto ophalen?

En sinds dit mailtje kreeg ik een paar dagen niets mer terug van deze man.
Toen ging er een lampje branden (héhé...)
Na 3 dagen besluit ik deze mail nog eens te sturen. (misschien is hij beland in de spam of er is iets mis gegaan... Of het is inderdaad een oplichter.)

En vrijwel meteen nadat ik het mailtje voor de tweede keer had verstuurd kreeg ik iets terug:
Een mailtje met alleen het woordje:
NO

Dat was voor mij duidelijk...
Heb hem een mail terug gestuurd, met daarin: 'oplichter'
Geheel ongepast, maar de woorden die ik terug kreeg per mail waren vele malen erger... Ahum...

Dus bij deze, pas op als de man met onderstaande naam/emailadres contact met u wil opnemen via autoscout of andere auto verkoop websites!!

roos of rose thomas
Emailadres: rose2line2@live.com

Later zag ik onder het kopje fraude en verkopen wel een lijstje staan met dingen die erop lijken dat de koper een fraudeur is, en dan herken je alles wel...

Leojes30

Re: Man biedt 100 meer dan de prijs op autoscout24

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Dit is een overbekende truuc (scam) die iedereen die de laatste jaren niet onder een steen gelegen heeft wel kent...

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Leojes30 schreef:Dit is een overbekende truuc (scam) die iedereen die de laatste jaren niet onder een steen gelegen heeft wel kent...
Aanvulling.
Dit kunnen veel mensen niet weerstaan, en dan gaat het mis:
Nou ik vond het wel prima (ik zag dollartekens :P )

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

dat hij uit duitsland komt.
Nou ik vond het wel prima (ik zag dollartekens :P

Als je nou nog marken had gezegd........................ 8)

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

en vond het zowiezo al vreemd waarom iemand extra biedt op een auto... (Maar toch viel het kwartje niet.)
En dat terwijl de gemiddelde Hollander in het buitenland nog geen ijsje kan/wil kopen zonder af te dingen :lol: :lol:

Gesloten