LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misbruik machtspositie CBR

Andere onderwerpen over auto en vervoer
witte angora

Re: Misbruik machtspositie CBR

Ongelezen bericht door witte angora »

Probeer je eens in de positie van het CBR te plaatsen. Er komt een melding binnen, een beginnend bestuurder met een alcohol consumptie van wat jij zegt. Hoe zullen ze reageren? Ze moeten dit wel serieus aanpakken, anders is het ook weer niet goed.

Heb je een contactpersoon bij het CBR die je kan vertellen hoever het proces gevorderd is, zodat je beter weet waar je aan toe bent? Ik denk dat meewerken het beste is. Maar ook: dat je bereid bent je verantwoordelijkheid te nemen. Je zegt dat je helemaal gestopt bent met drinken. Maar heb je al contact gehad met de huisarts hierover? Hoewel hij buiten de procedure staat, kan hij jou wel aangeven of je wat gesprekjes zou moeten hebben met iemand van de GGZ. Met een dergelijk initiatief laat je zien dat je bereid bent veel te doen om herhaling te voorkomen.

Klagen over de gang van zaken zal je in dit geval niet veel helpen. Heus, ga eens heel even op de stoel zitten van het CBR, dan snap je het wel.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

CBR-Slachtoffer schreef:Helaas zijn de mensen op dit forum allemaal net zo log als het CBR zelf, en weet de helft niet waar ze over praten, ik heb een hele domme fout gemaakt zoals eerder aangegeven, en ik heb vanaf dat moment niets meer gedronken..ben ook nooit alcoholist geweest..CBR gaat daar zomaar van uit na 1 fout.

Dat is het probleem, niets meer niets minder..en ja ik ben me bewust van wat er had kunnen gebeuren, vandaar dat ik ook spijt heb van mijn daad.

Maar hoe kan het zijn dat ik 1200 euro betaal voor een onderzoek van 15 minuten bij het CBR bij een psycholoog (wat trouwens ook een gewone arts mag zijn bij afwezigheid van een psycholoog)

Ik ga hier inhoudelijk verder niet meer op in, want jullie zijn niet bereid mij een advies te geven.
Er is verder weinig advies te geven, behalve eventueel juridische bijstand te zoeken als je serieus in het verweer gaat. De rest is bepaald en uitgekristalliseerd door het CBR, gesteund door de wetmakers. Daar is middels proefprocessen al lang en breed van alles over gevonden door rechters etc, dus dat is wel zo waterdicht als het kan zijn binnen de huidige wetgeving. In het algemeen is er dus weinig aan te doen. Dan rest alleen nog ervoor zorgen dat jij niet slechter wordt behandeld/beoordeeld als de andere personen die zich hiervoor moeten melden bij het CJIB. Daarvoor kan juridische bijstand nuttig zijn.

Die 1200 euro dekt trouwens niet alleen het psychiatrisch onderzoek, maar nog meer zoals je kan zien hier. Los daarvan duurt het psychisch onderzoek gedeelte zelf ook geen 15 minuten, een groot deel daarvan wordt eerst gedaan door een assistent, waarna een psychiater ook nog kort met je spreekt. Misschien dat dat laatste 15 minuten duurt in sommige gevallen, maar dat hele onderzoek kost wel wat meer tijd.

CBR-Slachtoffer

Ongelezen bericht door CBR-Slachtoffer »

Kijk..aan deze reacties heb ik wat 8) Ten eerste, BEDANKT!

Ik snap inderdaad dat het CBR me gaat testen, dat is een logisch gevolg van mijn daad.
Hier ga ik uiteraard gewoon aan meewerken, maar ik lees zoveel "horror verhalen" dat mensen bij een verkeerd antwoord bij de psychiater direct voor lange tijd hun rijbewijs kwijt zijn.

Het punt is gewoon, ik drink amper..heb alleen die avond veel te veel gedronken en ben zo stom geweest om in de auto te stappen, ik ben geen veelpleger en al zeker geen alcohollist.
Ik werk gewoon 5 dagen in de week op kantoor, en sport 4 dagen in de week.

Kortom, een beginnend bestuurder die een domme fout heeft gemaakt. En waar ik naar mijn idee al voor was gestraft.

Ik heb de betaling inmiddels verricht en ben in afwachting van bericht vanaf het CBR
Stel dat het CBR goed kan constateren dat ik geen alcohollist ben en ik krijg mijn rijbewijs binnen aanzienlijke tijd terug, heb ik geen bezwaar..maar ik ben zooo bang voor een verkeerde analyse :oops:

Groeten,

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Jaren gelden overkwam een kameraad van mij dit, hij was service monteur bij een bedrijf. Hij kreeg een jaar lang een rijontzegging, maar mocht tijdens werkuren wel in de bedrijfsauto rijden. Had hiervoor een vermelding op zijn (toen nog papieren ) rijbewijs.

En we kunnen TS veroordelen maar wie zonder zonde is gooit de eerste steen. :wink:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

CBR-Slachtoffer schreef:Kijk..aan deze reacties heb ik wat 8) Ten eerste, BEDANKT!

Ik snap inderdaad dat het CBR me gaat testen, dat is een logisch gevolg van mijn daad.
Hier ga ik uiteraard gewoon aan meewerken, maar ik lees zoveel "horror verhalen" dat mensen bij een verkeerd antwoord bij de psychiater direct voor lange tijd hun rijbewijs kwijt zijn.

Het punt is gewoon, ik drink amper..heb alleen die avond veel te veel gedronken en ben zo stom geweest om in de auto te stappen, ik ben geen veelpleger en al zeker geen alcohollist.
Ik werk gewoon 5 dagen in de week op kantoor, en sport 4 dagen in de week.

Kortom, een beginnend bestuurder die een domme fout heeft gemaakt. En waar ik naar mijn idee al voor was gestraft.

Ik heb de betaling inmiddels verricht en ben in afwachting van bericht vanaf het CBR
Stel dat het CBR goed kan constateren dat ik geen alcohollist ben en ik krijg mijn rijbewijs binnen aanzienlijke tijd terug, heb ik geen bezwaar..maar ik ben zooo bang voor een verkeerde analyse :oops:

Groeten,
Dat jij werkt door de week en erbij ook sport zegt niet zoveel wat het CBR betreft, als jij daarnaast elk weekend zwalkend door drank en wiet met je auto over 's heren wegen rijdt.... :wink:

Ik denk dat je het beste oprecht berouw kan tonen, en niet teveel moet blijven hangen op het moeten hebben van een rijbewijs voor je werk etc. Dat horen ze vaker, en is als ik wegmisbruikers etc mag geloven, niet echt een argument waar ze gevoelig voor zijn.

En wat betreft die horroverhalen, ik denk dat veel daders ook de boom invliegen omdat ze keihard en met forse gevolgen op de nasleep van hun eigen keuzes gewezen worden. Dat vind niemand leuk om te moeten erkennen en accepteren, zeker niet als je hele omgeving het ook meteen weet.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je hier een Alcohol veroordeling plaatste zoals deze CBR vraag zullen ook mensen reageren die slachtoffer zijn of familie hebben die ervaring hebben met Alcomobilisten....
Dus de negatieve is te begrijpen.

Maar, als je nog in de 5 jaren periode zit zul je strenger bestraft worden dan ervaren rijders/drinkers, niet eerlijk maar zo is het nu eenmaal, daarvoor moet je in Den Haag zijn!

Verder mag elke rechter afwijken van de normale uitspraak dus wat ik kreeg geld niet voor jou en ook andersom.
Het is dus maar net in welke regio je gepakt word en welke rechter je kreeg en hoe je op de zitting kwam...

Zielig doen en nooit meer drinken is beter als boos worden.
Ik rij niet als ik nog moet drinken want weet hoe anderen gestraft worden en ik ben door toeval nooit gepakt en wil dat graag zo houden.

Ik zie Uw bijdrage dus als helaas voor U een dure waarschuwing die veel tijd en ellendig geregel koste.

Gesloten