LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Motor Up

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Motor Up

Ongelezen bericht door Amarandus »

Hallo,

Af en toe zie ik de Tellsell reclame over Motor Up, een flesje waarvan je de inhoud in je motor gooit en waardoor deze sterk verbetert in verbruik, geluid en gedrag in het algemeen. Of dat in ieder geval zou moeten doen.

Zelf heb ik een Peugeootje 205 1.1 Accent uit 1991 met 211700 kilometer erop. Op zich een erg goed autootje, dat altijd start. Eén klein dingetje is echter, dat wanneer ik op een bepaalde snelheid rijd(meestal 80, 100 en 120) en deze snelheid continu wil rijden, de auto soms licht gaat schokken, alsof er lucht bubbeltjes in de benzine aanvoer zitten, of zo. Dat kan natuurlijk ook iets anders zijn, want ik heb er niet veel verstand van. Als ik dan weer iets gas geef, of juist minder gas, dan houdt dat op.

Heeft iemand ervaring met dit product en zo ja, zou dit geschikt zijn voor mijn autootje? Want ik ben er erg zuinig op.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Motor Up

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Amarandus,

Ik heb in het verleden een ervaring gehad met een additiefje dat ik in de motor moest gooien om het olieverbruik te verminderen en de pakkingen moes recoditioneren,

Mijn ervaring was lachwekkend!, :lol:

Het olieverbruik werd hierdoor dermate hoog dat er na 25 kilometer rijden het olieniveau in de motor dermate gezakt was dat ik er 1 liter olie bij moest gieten!,

Dit heb ik diverse keren moeten doen totdat het middel echt uit de motor was, en weer het oude olie verbruik aannam, het hielp dus niks!,

In uw situatie zou ik de bougies controleren en kabels, en evt, een flesje reiniger kopen voor het brandstofsysteem, je kan het allicht proberen,

Je doet het reinigingsmiddel in de benzine tank, en deze moet het hele brandstofsysteem schoonmaken,

Ik neem aan dat uw wagen een zgn. inspuit carburateur heeft ( monopoint injectie ) zonder luchtmeting,


Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Motor Up

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi, een goede servicebeurt help waarschijnlijk wel, Motor up is pure onzin. Die reclame is al zo oud als de weg naar Rome.

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Motor Up

Ongelezen bericht door Amarandus »

Ik had de auto gekocht eind juni, maar geen onderhoudshistorie...

Deze week ben ik naar de garage gegaan voor een algemene check-up en na het verwisselen van het oliefilter en nieuwe olie, was het hikken helemaal weg. Er zal dus wel wat flink achterstallig zijn geweest. Dinsdag wordt de verdeler vervangen en de kachelslang, dis is aangetast door de olie die aan de achterkant uit de verdeler is gelekt. We gaan de goede kant op! En Motor Up gaat het niet worden.

Ik heb het trouwens ooit wel gebruikt in een Oldsmobile Toronado van 1967, herinner ik me nu. Ik had toen zo'n pakket gekregen. Ik geloof dat het toen ook niet echt veel deed.

Dank voor de reacties!

MAXIEM

Re: Motor Up

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Amarandus

Tellsel verkoopt bij voorkeur produkten die niet doen wat ze in de reklame wél doen.

Maxiem.

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Motor Up

Ongelezen bericht door Amarandus »

Mijn autootje is weer helemaal top zonder Motor Up!

robderks1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2013 20:33

Re: Motor Up

Ongelezen bericht door robderks1968 »

hallo.
Ik zie hier allerlei negatieve reacties staan over motor up,maar niemand zegt dat ze het werkelijk gebruikt hebben alleen een soor gelijk middel.Ik heb motor up gebruikt vorig jaar en mn auto loopt nog steeds als nieuw.voor dat ik het ging gebruiken liep hij voor geen meter een maakte veel lawaai,over wat ze zeggen van minder brandstof verbruik kan ik niet zeggen maar dat ie beter loopt en sneller reageert zeer zeker wel.kortom voor mij alleen maar lof over motor up.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Motor Up

Ongelezen bericht door dhc »

Doe het gewoon nog een keer: Topic is 2 1/2 jaar oud, en reclame maken is niet toegestaan!
En die meuk van tell-sell werkt niet!

Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Re: Motor Up

Ongelezen bericht door Rob fiets »

Tip gebruik nooit (zomaar) olie additieven !.

Metaal in auto-motoren is opzettelijk iets ruw zo dat de olie zich hier beter aan blijft hechten.
Additieven die o.a ptfe bevatten maken het metaal volledig glad waardoor er geen/mindere olie film kan vormen tussen metaaldelen. Cilinderwanden zijn niet voor niks gehoond !
Tevens kunnen additieven neer slaan in delen waar de oliedruk lager is en oliekanaaltjes verstoppen.

W.geurts
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2013 17:35

Re: Motor Up

Ongelezen bericht door W.geurts »

Ik heb 2 oude Mitsubishi Pajero's diesel gehad, daar heb ik die motor up in gegooit en 2 weken zonder olie (ook in zwaar terrein) gereden, om dat uit te proberen en het werkt.

referee4uonly
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2009 08:25

Re: Motor Up

Ongelezen bericht door referee4uonly »

Mijn ervaringen met additieven zoals slick 50, molykote en motor up zijn prima in orde. Geen enkel nadelig effect gemerkt, bij verschillende motoren toegevoegd, geen probleem. De negatieve reacties begrijp ik dan ook niet echt. Ik blijf het in elk geval gebruiken. :-)
Laatst gewijzigd door referee4uonly op 02 okt 2013 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Motor Up

Ongelezen bericht door dhc »

Fijn voor je, echte tests wijzen uit dat die meuk niets toevoegt...maar uiteraard geloven we jou op je blauwe ogen...

Gesloten