Bij toeval kwam ik er deze week achter dat op 1 van de gebruikte keuzedagen de NS toch het gehele bedrag afboekt. Navraag bij NS gaf aan dat het een soort "bug" was en dat het wel vaker voorkwam. Uit "coulance" wordt dit bedrag naar mij teruggeboekt.
Maar wat als je je niet meldt??? De NS laat dit dus maar zo, tenzij je dit zelf aankaart.
Volgens mij is dit diefstal en zou de NS hier iets pro-actiefs mee moeten doen.
heb je dus een OV voordeelkaart en de 7 keuzedagen (voor mensen boven 60 alleen) kijk dan regelmatig op internet om dit te checken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS steelt geld van OV-kaart bezitters met keuzedagen
-
Re: NS steelt geld van OV-kaart bezitters met keuzedagen
Natuurlijk is dit geen diefstal... Maar bedankt voor de waarschuwing.
marcelboot schreef:Bij toeval kwam ik er deze week achter dat op 1 van de gebruikte keuzedagen de NS toch het gehele bedrag afboekt. Navraag bij NS gaf aan dat het een soort "bug" was en dat het wel vaker voorkwam. Uit "coulance" wordt dit bedrag naar mij teruggeboekt.
Maar wat als je je niet meldt??? De NS laat dit dus maar zo, tenzij je dit zelf aankaart.
Volgens mij is dit diefstal en zou de NS hier iets pro-actiefs mee moeten doen.
heb je dus een OV voordeelkaart en de 7 keuzedagen (voor mensen boven 60 alleen) kijk dan regelmatig op internet om dit te checken.
Misschien voor 9:00 uur gebruik gemaakt van de vrije keuze dag? Dan wordt inderdaad het normale bedrag met 40% korting afgeschreven. Ook opletten bij het ophalen van de vrije keuze dag dat u niet beide op te halen dagen ophaalt bij een oplaadpunt buiten de NS.
-
Voor die discriminatie betaal je 24,50 per jaar.breien schreef:Dit is leeftijdsdiscriminatiemarcelboot schreef:heb je dus een OV voordeelkaart en de 7 keuzedagen (voor mensen boven 60 alleen) kijk dan regelmatig op internet om dit te checken.
-
Nee zeker niet. Gewoon om 10 uur ingecheckt. NS erkent dat het wel eens mis gaat. En daar gaat het mij om. Haast niemand ziet dat of weet dat.Jantje7 schreef:Misschien voor 9:00 uur gebruik gemaakt van de vrije keuze dag? Dan wordt inderdaad het normale bedrag met 40% korting afgeschreven. Ook opletten bij het ophalen van de vrije keuze dag dat u niet beide op te halen dagen ophaalt bij een oplaadpunt buiten de NS.
Nou nou, 24,50 voor 7 dagen vrij reizen....marcelboot schreef:Voor die discriminatie betaal je 24,50 per jaar.breien schreef:Dit is leeftijdsdiscriminatiemarcelboot schreef:heb je dus een OV voordeelkaart en de 7 keuzedagen (voor mensen boven 60 alleen) kijk dan regelmatig op internet om dit te checken.
Waarom wordt dit niet ook aangeboden aan klanten jonger dan 60? Juist, leeftijdsdiscriminatie
-
Maar het is toch netjes opgelost? Daar gaat het om. Foutloze mensen en foutloze software bestaan niet.marcelboot schreef:Nee zeker niet. Gewoon om 10 uur ingecheckt. NS erkent dat het wel eens mis gaat. En daar gaat het mij om. Haast niemand ziet dat of weet dat.Jantje7 schreef:Misschien voor 9:00 uur gebruik gemaakt van de vrije keuze dag? Dan wordt inderdaad het normale bedrag met 40% korting afgeschreven. Ook opletten bij het ophalen van de vrije keuze dag dat u niet beide op te halen dagen ophaalt bij een oplaadpunt buiten de NS.