LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ohra Budgetpolis, wel betalen, niets vergoeden?
-
Ohra Budgetpolis, wel betalen, niets vergoeden?
Hallo allemaal,
Afgelopen weekend kwam er een steen tegen de ingelijmde zijruit van mijn auto. Ik belde met Carglass (omdat ik die nu eenmaal kende van de reclame) en ik kan de ruit laten vervangen voor 67 euro en centen. Dus prima, ik een afspraak gemaakt.
Vanochtend rijd ik de 17 kilometer naar Carglass toe. krijg ik daar te horen dat de ruit 405 euro kost en ik een eigen risico moet betalen van 300 euro.
Dus onverrichte zaken terug naar huis om mijn polis goed te bekijken.
Ik heb namelijk WA plus afgesloten met brand- diefstal- en glasverzekering.
Zelf kom ik geen wijs uit de rommelige website dus dat werd bellen met Ohra. Na 12 minuten kreeg ik iemand aan de lijn die me vertelde dat ik wel voor glas ben verzekerd, maar het eigen risico inderdaad 300 euro is omdat ik een budgetpolis zou hebben.
Ik heb gezocht en gezocht, maar kan dat nergens op hun website terugvinden. Wat zijn hiervan dan de voorwaarden en waarom moet ik extra betalen voor brand-diefstal-glas als ik er niets mee kan? Hiervoor heb ik juist die extra verzekering afgesloten!
Ze konden me aan de telefoon niet vertellen waar ik de budgetpolis op de site kon vinden. Ik voel me bestolen door de verzekeraar.
Daarna ben ik een autoruitherstelbedrijf gaan bellen voor het fixen van de ruit. Inclusief ruit en arbeid 250 euro! Dus goedkoper dan de 405 euro bij Carglass (wel met nieuwe ruitenwissers....)
Goedkoper dan mijn eigen risico zelfs!
Wordt ik nu gen.... door mijn verzekeraar of wat?
Ik ben van plan al mijn verzekeringen ergens anders onder te brengen, maar vraag eerst om opheldering.
Wie heeft er nog meer van dit soort praktijken meegemaakt?
Kan dit zomaar?
Wat/waar is wel een goede verzekering?
Afgelopen weekend kwam er een steen tegen de ingelijmde zijruit van mijn auto. Ik belde met Carglass (omdat ik die nu eenmaal kende van de reclame) en ik kan de ruit laten vervangen voor 67 euro en centen. Dus prima, ik een afspraak gemaakt.
Vanochtend rijd ik de 17 kilometer naar Carglass toe. krijg ik daar te horen dat de ruit 405 euro kost en ik een eigen risico moet betalen van 300 euro.
Dus onverrichte zaken terug naar huis om mijn polis goed te bekijken.
Ik heb namelijk WA plus afgesloten met brand- diefstal- en glasverzekering.
Zelf kom ik geen wijs uit de rommelige website dus dat werd bellen met Ohra. Na 12 minuten kreeg ik iemand aan de lijn die me vertelde dat ik wel voor glas ben verzekerd, maar het eigen risico inderdaad 300 euro is omdat ik een budgetpolis zou hebben.
Ik heb gezocht en gezocht, maar kan dat nergens op hun website terugvinden. Wat zijn hiervan dan de voorwaarden en waarom moet ik extra betalen voor brand-diefstal-glas als ik er niets mee kan? Hiervoor heb ik juist die extra verzekering afgesloten!
Ze konden me aan de telefoon niet vertellen waar ik de budgetpolis op de site kon vinden. Ik voel me bestolen door de verzekeraar.
Daarna ben ik een autoruitherstelbedrijf gaan bellen voor het fixen van de ruit. Inclusief ruit en arbeid 250 euro! Dus goedkoper dan de 405 euro bij Carglass (wel met nieuwe ruitenwissers....)
Goedkoper dan mijn eigen risico zelfs!
Wordt ik nu gen.... door mijn verzekeraar of wat?
Ik ben van plan al mijn verzekeringen ergens anders onder te brengen, maar vraag eerst om opheldering.
Wie heeft er nog meer van dit soort praktijken meegemaakt?
Kan dit zomaar?
Wat/waar is wel een goede verzekering?
Re: Ohra Budgetpolis, wel betalen, niets vergoeden?
Natuurlijk word je genaaid door je verzekeraar. Dat doet elke verzekeraar. Geld houden ze liever en daarvoor gebruiken ze elk smoesje dat ze maar kunnen bedenken. Je krijgt niets uitgekeerd omdat het gras scheef staat.
En je kunt altijd nog een lekkere klacht bij OHRA zelf indienen. Dan wordt het behandeld door een commissie die niet eens in dienst is van OHRA, voor een lekker objectief oordeel. Nee, natuurlijk niet. Maar ze nemen je klacht wel serieus.
En je kunt altijd nog een lekkere klacht bij OHRA zelf indienen. Dan wordt het behandeld door een commissie die niet eens in dienst is van OHRA, voor een lekker objectief oordeel. Nee, natuurlijk niet. Maar ze nemen je klacht wel serieus.
Op de site van Ohra staat gewoon dat je zelf je eigen risico kunt kiezen: http://www.ohra.nl/autoverzekering/auto ... risico.jsp.
Meer eigen risico wil gewoonlijk zeggen minder premie betalen, dus dat zullen zij dan wel de budgetpolis noemen. Kun je het eigen risico niet ergens terugvinden in de polis? Lijkt me sterk.
Overigens is het mij onduidelijk wat Ohra te maken heeft met het prijsverschil tussen het autoherstelbedrijf en Carglass.
Meer eigen risico wil gewoonlijk zeggen minder premie betalen, dus dat zullen zij dan wel de budgetpolis noemen. Kun je het eigen risico niet ergens terugvinden in de polis? Lijkt me sterk.
Overigens is het mij onduidelijk wat Ohra te maken heeft met het prijsverschil tussen het autoherstelbedrijf en Carglass.
Wat heerlijk kort door de bocht weer van vaste deelnemer encore. Volgens mij ligt het antwoord al in de naam van de polis namelijk budget. En zoals alles wat met budget te maken heeft zitten er nadelen aan. In dit geval dus een eigen risico van 300,-. En dat staat gewoon op je polis of in de voorwaarden.encore schreef:Natuurlijk word je genaaid door je verzekeraar. Dat doet elke verzekeraar. Geld houden ze liever en daarvoor gebruiken ze elk smoesje dat ze maar kunnen bedenken. Je krijgt niets uitgekeerd omdat het gras scheef staat.
-
Daarmee wil ik zeggen dat Ohra dus ook nog eens met hogere kosten rekent dan dat het werkelijk is.mh73 schreef:Overigens is het mij onduidelijk wat Ohra te maken heeft met het prijsverschil tussen het autoherstelbedrijf en Carglass.
Ik kan mijn polisvoorwaarden online checken, daar moet staan wat mijn eigen risico is, maar er staat dat ruitvervanging ook wordt vergoed voor de helft van het eigen risico, dus dan zou het 150 euro zijn, maar dit is dan ineens weer niet waar.
Over de budgetpolis weet ik niks, daar kan ik niks over vinden!
Ik kan in mijn papieren nergens vinden dat ik een budgetpolis zou hebben.
Ik heb mijn verzekering juist gekozen op glas en diefstal schade omdat ik dat in het verleden al heb meegemaakt en dat juist wilde voorkomen...
Maar ik ben er nu dus nog steeds niet achter. Nog maar een paar dagen extra met een plastic zak op de auto rijden dan.
De voorwaarden kun je vrij eenvoudig op de site vinden. Daarin staat onder andere dat dat halve eigen risico alleen geldt bij de bedrijven waarmee ze een overeenkomst hebben. Gebruikelijke voorwaarde.
Dat eigen risico betreft ruitschade in het algemeen, een standaard bedrag dus. Uit jouw post begrijp ik dat het hier om de zijruit gaat. Ik kan me zo voorstellen dat een voorruit of achterruit beduidend duurder zijn.Gewoon iemand schreef:Daarmee wil ik zeggen dat Ohra dus ook nog eens met hogere kosten rekent dan dat het werkelijk is.mh73 schreef:Overigens is het mij onduidelijk wat Ohra te maken heeft met het prijsverschil tussen het autoherstelbedrijf en Carglass.
Ik kan mijn polisvoorwaarden online checken, daar moet staan wat mijn eigen risico is, maar er staat dat ruitvervanging ook wordt vergoed voor de helft van het eigen risico, dus dan zou het 150 euro zijn, maar dit is dan ineens weer niet waar.
Over de budgetpolis weet ik niks, daar kan ik niks over vinden!
Ik kan in mijn papieren nergens vinden dat ik een budgetpolis zou hebben.
Ik heb mijn verzekering juist gekozen op glas en diefstal schade omdat ik dat in het verleden al heb meegemaakt en dat juist wilde voorkomen...
Maar ik ben er nu dus nog steeds niet achter. Nog maar een paar dagen extra met een plastic zak op de auto rijden dan.
En wat kweenie zegt is juist, dat staat op de website. Dus dan zou je op zoek moeten naar een bedrijf waarmee de verzekeraar een overeenkomst heeft.
Je voelt je bestolen en genaaid. Pech, want dit had je kunnen weten toen je koos voor budget. Dat je de voorwaarden niet kan vinden is ook vreemd, want die zijn vrij makkelijk te vinden. Neem aan dat je die ook in je administratie hebt, die krijg je namelijk toegestuurd als je de verzekering afgesloten hebt.Gewoon iemand schreef: Na 12 minuten kreeg ik iemand aan de lijn die me vertelde dat ik wel voor glas ben verzekerd, maar het eigen risico inderdaad 300 euro is omdat ik een budgetpolis zou hebben.
Dus je voelt je bestolen en genaaid. Maar wel door jezelf.
-
Je wordt genaaid door Carglass.
En je hebt jezelf genaaid door een budgetpolis af te sluiten.
Kortom, niet gepiest toch nat.
v.d.Heyden
En je hebt jezelf genaaid door een budgetpolis af te sluiten.
Kortom, niet gepiest toch nat.
v.d.Heyden
Overigens staat het gekozen eigen risico meestal ook op de groene kaart.
Had laatst een scheur in mijn voorruit, ben verzekerd bij ZEKUR. Ik was graag naar mijn eigen garage gegaan maar moest ( als ik aanspraak wilde maken op de verzekering) van de verzekeraar naar Carrglas of autototaal glas. En ja had ook 250 euro eigen risico.
Je kunt hier zien welke garages zijn aangesloten. Als je daar laat repareren betaal je de helft van je eigen risico, dus 150 euro
http://www.schadegarant.nl/zoek-alle-be ... erd-exinfo
http://www.schadegarant.nl/zoek-alle-be ... erd-exinfo