Je leest dus niet. Ik suggereer dat helemaal niet. Ik zeg letterlijk dat er geen accu's nodig zijn. De NanoFlowcell wordt soms gezien als batterij, maar net als bij redox flow batterijen kun je zo'n cell op 2 manieren inzetten. Als ouderwetse accu, maar in dit geval wordt het gebruikt als fuel cell die chemische energie (van de positief en negatief geladen elektrolyten) direct omzet in elektriciteit. Het heeft absoluut niets met waterstof te maken. Er is dus geen andere accu nodig, omdat men dat piekvermogen kan leveren vanuit die fuel cell. En regeneratief remmen is niet per se een vereiste.16again schreef: ↑17 mar 2024 13:3116again schreef: ↑16 mar 2024 18:11Een fuel cell wekt geen energie op. Die maakt van waterstof en zuurstof electriciteit. En dan heb je dus nog steeds electrische aandrijving nodig.Nijogeth schreef: ↑16 mar 2024 14:30Ik hoop nog steeds dat de NanoFlowcell er gaat komen. Dat zou alle problemen direct kunnen oplossen. De elektrische aandrijving, het tanken, de brandstof en geen accu's nodig, maar een fuelcell, die energie opwekt door middel van positief en negatief geladen vloeistoffen.
Gezien het ketenrendement van waterstof is dit een onwaarschijnlijk scenario.Je suggereert de oplossing voor alle problemen, met een opsomming wat allemaal niet meer nodig is.
Om erachter te komen, dat de electrische aandrijving nog steeds nodig is en er nog steeds brandstof (waterstof) getankt moet worden.......
Een fuel cell auto zal nog steeds een (weliswaar kleinere) accu bevatten, voor piekvermogen bij acceleratie, en opslag energie bij remmen.
NB: Energie wordt niet "gemaakt" , de ene vorm van energie wordt in de andere omgezet. (wet van behoud van energie)
Ongewenst een laadpaal voor de deur
Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur
Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur
Ik lees niet....of je bent nogal onduidelijk. Alle problemen oplossen....dan een opsomming van problemen. En dan het wondermiddel fuel-cell.
is de elektrolyt pos of neg geladen? En komt daar de energie vandaan?
Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur
Beide. Ja. Voor meer informatie, google gewoon even hoe een flow batterij werkt.
Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur
Als ik gewoon even google, zie ik dat die NanoFlowcell al heel lang veelbelovend is, dat de uitvinder op zijn zachtst gezegd omstreden is, en dat er door reguliere onderzoeksinstituten nogal wat vraagtekens bij worden gezet. Veel mooie persberichten, maar nauwelijks concrete resultaten.
De NanoFlowcell is iets anders dan een “gewone” flowcell, die niet geschikt is voor automotive toepassingen.
De NanoFlowcell is iets anders dan een “gewone” flowcell, die niet geschikt is voor automotive toepassingen.
Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur
Dat klopt, er is echter wel een rijdend model en de laatste maanden lijkt er weet wat progressie in te zitten.Erthanax schreef: ↑17 mar 2024 20:13Als ik gewoon even google, zie ik dat die NanoFlowcell al heel lang veelbelovend is, dat de uitvinder op zijn zachtst gezegd omstreden is, en dat er door reguliere onderzoeksinstituten nogal wat vraagtekens bij worden gezet. Veel mooie persberichten, maar nauwelijks concrete resultaten.
De NanoFlowcell is iets anders dan een “gewone” flowcell, die niet geschikt is voor automotive toepassingen.
Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur
Veelbelovend sinds 1996. Lijkt. Schijnt. Zou. Mogelijk. Binnenkort. Ronkende persberichten. Mooie plaatjes. En dan wordt het weer stil.
Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Eén werkend exemplaar is net een stapje meer dan een “proof of concept”, maar het lijkt in de verste verte nog niet op proefproductie, en nog minder op serieproductie. Ik zou er maar niet op wachten om de wereld mee te redden.
Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Eén werkend exemplaar is net een stapje meer dan een “proof of concept”, maar het lijkt in de verste verte nog niet op proefproductie, en nog minder op serieproductie. Ik zou er maar niet op wachten om de wereld mee te redden.
ZeerPrivé
vindt dit leuk